Andet multimedie
bentjuul 3670
Linux program til at lave UML diagrammer o~
Fra : Mads

Dato : 14-10-04 20:04

Hej

Hvilket program vil I anbefale til at lave UML diagrammer og andre
diagrammer.
Med andre diagrammer tænker jeg på simple som diagrammer hvor man måske
sætter en lille figur ind hist os pist.
Det er ikke det vilde features jeg skal bruge. Har brugt lidt Microsoft
Visio, og har kun benyttet de simple features.
Et krav er dog at det kan eksportere til PostScript eller lignende LaTeX kan
forstå.

Jeg bruger er Debian Linux.

Venlig Hilsen
Mads

FUT: dk.edb.grafik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-10-04 20:21

Har du prøvet dia? http://www.gnome.org/projects/dia/
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
Format a program to help the reader understand it.
- The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)

Fra : Chris

Dato : 14-10-04 21:29

Mads wrote:

> Hvilket program vil I anbefale til at lave UML diagrammer og andre
> diagrammer.

Et par forslag:

Dia
http://www.gnome.org/projects/dia/

ArgoUML
http://argouml.tigris.org/

/Chris

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 15-10-04 07:02

Mads wrote:
> Hej
>
> Hvilket program vil I anbefale til at lave UML diagrammer og andre
> diagrammer.

Dia eller Kivio.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 15-10-04 08:18

"Mads" <mads@iname.com> writes:
> [...]
> Visio, og har kun benyttet de simple features.
> Et krav er dog at det kan eksportere til PostScript eller lignende LaTeX kan

Prøv Dia:

http://www.gnome.org/projects/dia/

Den har jeg haft meget gavn af...

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 15-10-04 08:19

Mads uttered:
> Hvilket program vil I anbefale til at lave UML diagrammer og andre
> diagrammer.

dia

--
-- [ kristian ] --------------------------------------------------------
--------------- [if( you->toppost() ) { killfilter->append( you ); }] --

Fra : Jesper Vels

Dato : 15-10-04 09:59

Mads wrote:

> Hvilket program vil I anbefale til at lave UML diagrammer og andre
> diagrammer.

Prøv
http://www.gnome.org/projects/dia/

/Jesper Vels

Fra : Jan Birk

Dato : 15-10-04 11:27

> Hvilket program vil I anbefale til at lave UML diagrammer og andre
> diagrammer.

Jeg tror at du kan bruge Dia

http://www.gnome.org/projects/dia/

/Jan

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 15-10-04 18:13

Mads skrev:

> [...]
> Visio, og har kun benyttet de simple features.
> Et krav er dog at det kan eksportere til PostScript eller lignende LaTeX

Umbrello

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 19-10-04 21:02

"Mads" <mads@iname.com> writes:

> [...]
> Visio, og har kun benyttet de simple features.
> Et krav er dog at det kan eksportere til PostScript eller lignende LaTeX kan

Dia kan sådan noget. Findes som debian-pakke. Jeg kan ikke huske
i detaljer hvor meget funktionalitet der er til UML, men den minder
om Visio.

- Måske andre allerede har svaret i den anden gruppe.

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Henrik Hartig

Dato : 16-11-04 17:59

Den Thu, 14 Oct 2004 21:03:56 +0200. skrev Mads:

> [...]
> Visio, og har kun benyttet de simple features.
> Et krav er dog at det kan eksportere til PostScript eller lignende LaTeX kan

Ja, der findes et program, som er en slags kopi af Microsoft Visio.
Programmet hedder "Dia". Jeg kender ikke noget til Debian, men i min
Mandrake ligger programmet under:
Kontorprogrammer -> Grafer -> Dia.

/henrik

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 16-11-04 21:59

Henrik Hartig skrev:

> Ja, der findes et program, som er en slags kopi af Microsoft Visio.
> Programmet hedder "Dia". Jeg kender ikke noget til Debian, men i min
> Mandrake ligger programmet under:
> Kontorprogrammer -> Grafer -> Dia.

Umbrello er også godt.

--