Andet multimedie
Tegne med en pensel ?
Fra : SpookiePower

Dato : 07-10-04 10:51

Når jeg i Photoshop CS tegner med en pensel, feks
med farven hvid på sort baggrund, så kommer der
en lille kant rundt om som er grå. Såvidt jeg husker
gør den det, at den fader mellem hvid og sort på
den måde. Men hvis jeg nu gerne vil kunne tegne uden
denne "fade" funktion, hvor slår jeg den så fra ?

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-10-04 14:41

SpookiePower skrev:

> [...]
> den måde. Men hvis jeg nu gerne vil kunne tegne uden
> denne "fade" funktion, hvor slår jeg den så fra ?

Der vil altid være udjævning hvis du bruger pensel - også selv om du
sætter hårdheden til 100%. Hvis du virkelig vil undgå det, så skal du
bruge blyantværktøjet i stedet.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-10-04 11:47

> Der vil altid være udjævning hvis du bruger pensel - også selv om du
> sætter hårdheden til 100%. Hvis du virkelig vil undgå det, så skal du
> bruge blyantværktøjet i stedet.

Ikke hvis man laver sit billede om til bitmap-mode

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Kurt Lund

Dato : 09-10-04 11:55

Kim Jensen skrev:

> Ikke hvis man laver sit billede om til bitmap-mode

He-he. Det har du da ret i ...