Andet multimedie
bentjuul 3670
adope photoshop eller andet program
Fra : Filip

Dato : 07-10-04 09:02

Hej

Jeg er ved at lave et stort billede sat sammen af mange små (et
familiebillede med de enkeltes hoveder på, sat over på en anden baggrund
enkeltvis), men jeg vil gerne have nogle af mine billeder formindsket så det
jeg har klippet ud passer med de andre når jeg lægger dem over i mit "layer"
på baggrunden. Er der en smart måde at gøre det på, eller skal man ændre
billedets dimensioner inden man kopierer dem. Jeg kunne godt tænke mig at
det var lidt som word hvor man kan trække sine billeder størrer eller
mindre. Har Adope Photoshop 6.0 det?

Hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg gerne høre om der er nogen der
kender et program som kan sætte dem op som man ser det på f.eks
efterskolebilleder. Altså med en pæn sløret ramme omkring eller noget. Jeg
mener at have set et der havde nogle færdige skabeloner man kunne sætte
billeder ind i.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Filip

Fra : Trine30

Dato : 07-10-04 14:44

>Jeg kunne godt tænke mig at
> det var lidt som word hvor man kan trække sine billeder størrer eller
> mindre. Har Adope Photoshop 6.0 det?

Kan du ikke bare trykke CRTL+T (free transform)??
Eller hvad med "Image" -> "Image size" for hvert billede af
familiemedlemmerne? Sørg for at bevare proportionerne. Og evt. derefter at
vælge "Image" -> "Canvas size" hvor du kan beskære billedet. Pilene forneden
gør, at du kan bestemme om billedet evt. skal beskæres ligemeget i alle
sider, om billedet skal klistre til et hjørne eller side...Prøv dig frem

--
Trine

Fra : Filip

Dato : 07-10-04 21:18

> [...]
> gør, at du kan bestemme om billedet evt. skal beskæres ligemeget i alle
> sider, om billedet skal klistre til et hjørne eller side...Prøv dig frem

Mange tak. Jeg vidste ikke at man kunne trykke ctrl + t. Det er lige hvad
jeg har brug for.

Filip