Andet multimedie
bentjuul 3670
Trække billede ud fra word
Fra : UK

Dato : 06-10-04 18:25

Hej

Jeg har hørt at billeder altid er inkluderet i MicroSoft-programmer. Kan man
trække et billede ud af word igen (f.eks.som tif)?

Hilsen Ulla

PS. har også postet spørgsmålet i dk.edb.programpakker.msoffice

Fra : emj

Dato : 06-10-04 19:09

On Wed, 6 Oct 2004 19:25:22 +0200, "UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk>
wrote:

>Kan man
>trække et billede ud af word igen (f.eks.som tif)?

Ja, du kan gemme worddokumentet som en webside, så får du billederne
sorteret fra i en mappe for sig.
Det er ikke Tiff.
Hilsen emj

Fra : UK

Dato : 06-10-04 20:42

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, du kan gemme worddokumentet som en webside, så får du billederne
> sorteret fra i en mappe for sig.
> Det er ikke Tiff.

Hvad er det så? ... det er højtopløste billeder, der er placeret i
dokumentet, og det skal de blive med at være, når de er blevet trukket ud.
Jeg vil gerne kunne åbne dem i photoshop.

Ulla

Fra : emj

Dato : 06-10-04 21:32

On Wed, 6 Oct 2004 21:42:07 +0200, "UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk>
wrote:

>Hvad er det så?
*.JPG, formoder jeg. Det ville være det naturlige, når du gemmer som
webdokument

>... det er højtopløste billeder, der er placeret i
>dokumentet, og det skal de blive med at være, når de er blevet trukket ud.

Så højreklik på billedet og vælg copy

>Jeg vil gerne kunne åbne dem i photoshop.
ja,ja, det kan du da også, du kan jo bare copiere det ind i PS.

Hilsen emj

Fra : UK

Dato : 06-10-04 21:46

> *.JPG, formoder jeg. Det ville være det naturlige, når du gemmer som
> webdokument

Rigtigt, det var jpg, men billedet kan højst gemmes i 120 dpi, dvs. den må
fjerne nogle informationer. Hvis man skal bruge billedet i 300 dpi, kan det
ikke blive i den samme str., hvilket er et problem.

> Så højreklik på billedet og vælg copy

.... det er jeg nu ikke helt tryg ved ...

> ja,ja, det kan du da også, du kan jo bare copiere det ind i PS.

.... (har godt nok prøvet det ... meeeen)

Ulla

Fra : Erik Andersen

Dato : 06-10-04 22:07

Jeg har også siddet og bikset med samme problem uden at det er lykkedes at
trække det ordentligt ud af Word.
MEN så fandt jeg på at lave en pdf-fil af hele dokumentet og trække
billederne ud af den. Her ser de ud til at komme fuldstændigt ubeskadigede
ud og kan arbejdes videre med.
Jeg fatter iøvrigt ikke hvad Word gør ved billeder, men de fylder næsten
ikke noget i Word.
/Erik

Fra : UK

Dato : 06-10-04 22:38

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud og kan arbejdes videre med.
> Jeg fatter iøvrigt ikke hvad Word gør ved billeder, men de fylder næsten

Jeg vil lige prøve pdf-metoden, jeg er stadig lidt utryg ved copy/paste ind
i photoshop.

Hilsen Ulla

Fra : emj

Dato : 06-10-04 22:24

On Wed, 6 Oct 2004 22:46:06 +0200, "UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk>
wrote:

>Rigtigt, det var jpg, men billedet kan højst gemmes i 120 dpi, dvs. den må
>fjerne nogle informationer.
>Hvis man skal bruge billedet i 300 dpi, kan det
>ikke blive i den samme str., hvilket er et problem.

Hvorfor lige 300 dpi?
Hvor mange pixels er der i dit billede?
Hilsen emj

Fra : UK

Dato : 06-10-04 22:39

> Hvorfor lige 300 dpi?

Det skal bruges til tryk.

> Hvor mange pixels er der i dit billede?

Godt spørgsmål ????

Hilsen Ulla

Fra : emj

Dato : 06-10-04 23:08

On Wed, 6 Oct 2004 23:39:04 +0200, "UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk>
wrote:

>Det skal bruges til tryk.

>Godt spørgsmål ????

Hvis du ikke kan besvare det, hvordan kan du så sige, at der ikke er
pixels nok til 300 DPI????
Hilsen emj

Fra : UK

Dato : 06-10-04 23:30

> Hvis du ikke kan besvare det, hvordan kan du så sige, at der ikke er
> pixels nok til 300 DPI????

Jeg tror desværre, at vi taler forbi hinanden lidt.

Jeg vil bare gerne have billedet ud af word i samme stand, som det er blevet
sat ind ... og jeg kan se i de indstillinger, der er når man gemmer til web,
at man kan vælge mellem 72 dpi, som er det mest almindelige til web og 120
dpi, der kan gå an, hvis man skal printe. Når der ikke er andre muligheder,
går jeg ud fra, at word smider nogle informationer væk, for at gemme til en
jpg i dårligere opløsning ... og det er jeg ikke interesseret i.

Hilsen Ulla

Fra : emj

Dato : 07-10-04 01:47

On Thu, 7 Oct 2004 00:30:13 +0200, "UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk>
wrote:

>Jeg tror desværre, at vi taler forbi hinanden lidt.

Det er jo det, der er problemet. Jeg forstår nemlig godt problemet

> [...]
>sat ind ... og jeg kan se i de indstillinger, der er når man gemmer til web,
>at man kan vælge mellem 72 dpi, som er det mest almindelige til web

Sig aldrig den slags vrøvl igen.
Det er flintrende ligegyldigt, om der i indtillingerne står 72 DPI,
120 DPI, 300 DPI eller 500000 DPI. Billedes opløsning måles i pixel
X pixel.

> Når der ikke er andre muligheder,
>går jeg ud fra, at word smider nogle informationer væk, for at gemme til en
>jpg i dårligere opløsning ... og det er jeg ikke interesseret i.

Word er et dårligt valgt mellemled.
Du vil aldrig kunne hente det originale billede ud af et worddokument
igen.

Hilsen emj

Fra : UK

Dato : 07-10-04 22:24

> [...]
> X pixel.

> Word er et dårligt valgt mellemled.
> Du vil aldrig kunne hente det originale billede ud af et worddokument

Fint, så tager jeg mit udgangspunkt ud fra det, altså at det egentlig ikke
kan lade sig gøre. Men prøver lige nogle andre forslag, jeg har modtaget og
har dit sidste svar i baghovedet. Takker mange gange for din indsats .

Hilsen Ulla

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 06-10-04 21:32

> [...]
>
> Hilsen Ulla
>

> PS. har også postet spørgsmålet i dk.edb.programpakker.msoffice

Marker billedet i Word, kopier med ctrl + c , vælg nyt dokument i Photoshop,
vælg clipboard i dialogboksen nyt dokument , sæt ind med ctrl + v. Billedet
har samme størrelse som før.
M.v.h.
EA

Fra : UK

Dato : 06-10-04 22:41

"Ernst Andreasen" <keakonklinek@kpostkkasse.knet> skrev i en meddelelse

> [...]
> Photoshop, vælg clipboard i dialogboksen nyt dokument , sæt ind med ctrl +
> v. Billedet har samme størrelse som før.

Har prøvet det, men er bestemt utryg ved metoden, men hvis andre har gode
erfaringer med det, kan det være det er den rigtige måde at gøre det på.

Hilsen Ulla