Andet multimedie
bentjuul 3670
Et pænt danmarkskort
Fra : Marianne

Dato : 01-10-04 23:36

Hej

Hvor finder jeg et pænt kort over Danmark, hvor de største byer er vist? Jeg
har kigget hos Danmarks Statistik, men der er ikke byer med. Har også kigget
hos kort- og matrikelstyrelsen, men jeg kan kun finde oversigtskort, der
viser et udsnit af DK. (Prøv i en stille stund at se på
'http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/ Danmark før og nu' - ganske
fascinerende).

Det skal ikke være noget kompliceret GIS-værk, blot til at tegne videre på,
fx i GIF-format

mvh
marianne

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 01-10-04 23:46

"Marianne" skrev:
> Hvor finder jeg et pænt kort over Danmark, hvor de
> største byer er vist?

Google kan også søge billeder frem, her er en masse:

http://images.google.dk/images?hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=dk+kort

http://images.google.dk/images?hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=danmarks+kort

--
/Lars

Forum for DVD- og HDD-optagere: www.recordere.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 02-10-04 09:44

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> skrev i en meddelelse

> Google kan også søge billeder frem, her er en masse:

Men dem kan man ikke bruge til andet end sit personlige brug (med mindre det
fremgår af hjemmesiden at man må bruge dem til mere end det).
Personlig brug er noget der angår end selv og den nærmeste omgangskreds, men
ikke publicering til en videre kreds, feks. på en hjemmeside.

/Per