Andet multimedie
bentjuul 3670
visning af ai-filer
Fra : Viggo K. Pedersen

Dato : 01-10-04 18:48

Jeg har et stort antal grafikfiler lavet i Illustrator.
Nu vil jeg gerne finde et program som kan bruges til at visse disse filer
som thumbnails eller som kan bladre billederne igennem som man gør med
Acdsee eller Fotosatation.
Er der nogen der har et bud på en løsning.

Fra : Storm

Dato : 01-10-04 19:53

http://www.iview-multimedia.com/

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Viggo K. Pedersen

Dato : 01-10-04 21:41

Hej Nina
Tak for det hurtige svar, men er du helt sikker?
Jeg har nu læst pdf-manualen til iview og i den nævnes der mange forskellige
filformater, men ikke ai

Fra : Storm

Dato : 01-10-04 22:43

> [...]

> Tak for det hurtige svar, men er du helt sikker?
> Jeg har nu læst pdf-manualen til iview og i den nævnes der mange forskellige

Njahh - du skal have fat i Pro versionen. Den bruger jeg selv tæt, men
den koster jo også - hvis det er en engangsforeteelse er det nok i
overkanten.
Hvis du tit har brug for det og andre billeddatabasefunktioner i det
små, så er det et fantastisk lille program.

Jeg har ikke umiddelbart andre forslag - IrfranView bliver tit rost -
jeg ved ikke om den kan.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Viggo K. Pedersen

Dato : 01-10-04 23:56

Nu har jeg downloaded iview Pro som kan bruges gratis i 21 dage, men filerne
vises ikke som thumbnails, hvad mon jeg gør forkert?
Jeg har ikke noget imod at betale for programmet, men vil være helt sikker
på at det har den funktion jeg efterspørger.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-10-04 05:04

In article <415de086$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Viggo K.
> [...]

> Jeg har ikke noget imod at betale for programmet, men vil være helt sikker
> på at det har den funktion jeg efterspørger.

Har du indstillet til at vise Thumbnails?
IVIEW har mulighed for at vise som liste - som Thumbnail og som medie
(stort billede)
Måske filerne er gemt uden preview - under Actions menuen kan du
genoprette preview - vælg alt først - så kører den det hele igennem.
Du kan se et eksempel på et katalog her:
http://www.hammel-nyt.dk/images/biler.pdf

Det er altsammen .ai filer
Jeg har kataloger med over 50.000 .ai tegninger - og det virker fint.

Iview Media Pro kan mange andre ting - bl. a. åbne en fil direkte i
opretterprogrammet (højre klik) se de andre muligheder under pull down
menuerne.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Viggo K. Pedersen

Dato : 02-10-04 21:31

Jeg er nået frem til at hvis jeg åbner den enkelte fil og der,efter gemmer
(save as), får filen tilføjet (converted).
Herefter er der ingen problemer med at få vist thumnails i de forskellige
browserprogrammer.
Nu er problemet hvordan jeg kommer igennem denne øvelse med alle mine filer.
Jeg mener man kan lave et script, eller indspille en action, som kan udføre
denne kommando.
Er der nogen der ved noget om det.

Fra : hcma

Dato : 03-10-04 11:04

"Viggo K. Pedersen" <viggo@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Acdsee eller Fotosatation.
> Er der nogen der har et bud på en løsning.

dette kan også gøre det (gratis)
http://www.xnview.com/
m v h
hc