Hjælp til valg af grafikkort
Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 14-05-01 11:06

Min chef skal have ny hjemmepc og den skal have et bedre grafikkort en det
der følger med som standard.
Den skal også kunne bruges, som spille pc.
Spørgsmålet er nu hvilket kort...
Den får en 17" TFT skærm og har en 1 GHz CPU med 512 Mb ram. Kan i hjælpe?
Prisen er mindre vigtig. Der må gerne være TV/Video in/out på kortet, så han
kan redigere/ser sine hjemmevideoer. Samtidig er der DVD-drev i maskinen og
det må også gerne kunne føres ud på hans TV via grafikkortet.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-05-01 13:16

> Prisen er mindre vigtig. Der må gerne være TV/Video in/out på kortet, så
han
> kan redigere/ser sine hjemmevideoer.

Jeg tænker ATI Radeon All In Wonder eller Matrox G450 eTV. Begge koster vist
2-2500kr

/Anders - der er tæt på at have besluttet mig for et eTV.

Fra : MTPO

Dato : 14-05-01 15:29

Er prisen ikke så vigtig ?!!
- Geforce 2 eller 3 med TV udgang, til 2/3 D og TV/DVD delen
- adapter kort til i-Link (IEEE-1394) (koster ca.500 kr)
http://www.mgisoft.com/video/videowave/overview.asp
+ Adobe Premiere , til optagelser og redigering
- eller sådan noget http://www.canopuscorp.com/products/ezdv.php3 koster
2300 kr

Det vil bare være en drøm

Jeg købe ikke kort som har det hele i, men kan ikke opdatere det senere,
og et godt redigerings kort vil holde længere end videokort. Det betaler sig
i længden. Og det virker også bedre. Kvaliteten ryger også en del op.
--
Hilsner
MTPO

Fra : p0rnflake

Dato : 14-05-01 18:06

Frank det kort du beskriver er faktisk et Radeon ! Hvis du ikke vil skuffe
chefen så køb det !

Fra : DaWizeGuy

Dato : 14-05-01 20:19

"Frank Mikkelsen" <flm@it.dk> wrote in message
> [...]
og
> det må også gerne kunne føres ud på hans TV via grafikkortet.

Det bedste trade-off mellem DVD-afspilning på TV og ydelse i spil er ATI
RADEON 64 mb DDR Retail.

---
Mvh. DaWizeGuy