Andet multimedie
bentjuul 3670
Skanning af billeder, som er for store til~
Fra : mr

Dato : 30-09-04 19:05

Hej

Jeg har nogle tegninger, som er for store, til min epson 3170 A4
skanner.

Jeg læste, for et stykke tid siden, om et program, som kan sammensætte
flere mindre skanninger til én fil (så man kan skanne dele af den
store tegning og sætte dem sammen bagefter).

Men nu har jeg, selvfølgeligt, glemt hvad det var for et program.

Programmet kan bruges med MacOS X.

Er der nogen, som kan kan afhjælpe min begyndende senilitet?

Mvvh.
MR

NB
Det er selvfølgeligt ikke min mening at gøre grin med de senile - kun
mig selv.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 01-10-04 11:07

On 30 Sep 2004 11:04:57 -0700, marrfls@yahoo.dk (mr) wrote:

>Jeg læste, for et stykke tid siden, om et program, som kan sammensætte
>flere mindre skanninger til én fil (så man kan skanne dele af den
>store tegning og sætte dem sammen bagefter).

Måske LM Stitch? Det kan i ihvert fald bruges til formålet.

Lars

Fra : Studio Smalbro

Dato : 01-10-04 15:16

Den nye Photoshop CS kan det. Virker rigtig godt

kh
Bjørn

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-10-04 18:55

"Studio Smalbro" <studio@NOSPAMNOsmalbro.dk> skrev i en meddelelse
> Den nye Photoshop CS kan det. Virker rigtig godt
>
> kh
> Bjørn
++++++++++++++++++++

Hej Bjørn.

Gider du kort at fortælle hvordan man gør det med PS ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-10-04 18:58

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:415d99c4$0$223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hej Bjørn.
>
> Gider du kort at fortælle hvordan man gør det med PS ?

Arh, jeg klovn, det er jo selvfølgelig med den indbygget photomerge

Fra : Henrik

Dato : 01-10-04 22:08

"Studio Smalbro" skrev:
> Den nye Photoshop CS kan det. Virker rigtig godt

Hvordan gør du det? Kan det automatiseres?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : John Friis Løndal

Dato : 11-11-04 10:34

On 30 Sep 2004 11:04:57 -0700, marrfls@yahoo.dk (mr) wrote:

>Hej
>
>Jeg har nogle tegninger, som er for store, til min epson 3170 A4
>skanner.

Har du overvejet et digital kamera?

Jeg har selv fotograferede en del A1 tegninger med et Canon D10 og et
Sigma 20 EX f/1.8 med fint resultat (opløsning 3072x2048x24b).

Mvh
john
http://honor.fotopic.net/

Fra : Kristian Amby

Dato : 11-11-04 13:35

Skan den af flere gange og sæt dem sammen i Photoshop eller lign.

Mvh
Kristian Amby