Ny fluestang
Fra : Thomas Jeppesen

Dato : 01-11-04 19:05

Jeg er ved at købe en ny enhånds-fluestang i #7/8.

Er der nogen der ejer en Slate GHX, som bare synes, det er den fedeste og
bedste i verden - eller måske det modsatte - og hvad ville du så ønske, at
du havde brugt dine surt beskattede kroner på i stedet for?

Thomas
Aalborg, DK

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 02-11-04 06:39

"Thomas Jeppesen" <thomasjeppesen@[rem]mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> bedste i verden - eller måske det modsatte - og hvad ville du så ønske, at
> du havde brugt dine surt beskattede kroner på i stedet for?

Hvad skal stangen bruges til? Til dit andet idlæg, kan kun siges at kork er
at foretrække.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Jeppesen

Dato : 02-11-04 07:17

Å og lettere kystfiskeri..

Tjek lige navnet igen - det andet indlæg er IKKE mit, men kan kun give dig
ret - vil aldrig købe andet end kork (-:

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 02-11-04 16:32

>Å og lettere kystfiskeri..
>
> Tjek lige navnet igen - det andet indlæg er IKKE mit, men kan kun give dig
> ret - vil aldrig købe andet end kork (-:

Ups. Blev lidt forvirret over alle os Thomas'er

En klasse 7/8 stang til lettere kystfiskeri? Jeg går med en Scott S3S #6 på
kysten. Har så derudover en Scott S3S i #7 og #8 til når det blæser lidt(#7)
og når det blæser meget mere(#8). En klasse 8 synes jeg er alt for stor til
kysten, men hver sin smag.

Kyst og å, stiller ofte meget forskellige krav til grejet. I åen vil du
typisk have en lang og knap så hurtigt stang(så du kan mende linen, og og
have mere føling med synkeliner), og til kysten vil du typisk have en
kort(9') stang, med en aktion der med lethed kan skære gennem vinden.

Afhængig af hvor mange $$ du har, så ville jeg - hvis jeg skulle købe andet
end en "amerikanerkæp", nok vælge en Vision 3zone Saltwater eller en Loop
Blueline saltwater. Klasse 7 er en god alround kyst aftm klasse, hvis man da
ikke som jeg selv er, er til det helt lette grej. Men du skal nok gøre op
med dig selv, om det ikke ville være muligt at købe en stang til hvert
formål, da jeg har svært ved at komme i tanker om en stang der kan begge
dele tilfredsstillende.

Du er velkommen til at ringe til mig, hvis du har spørgsmål

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber