Hvor I Nordspanien ?
Fra : Per Krabbe

Dato : 01-11-04 17:12

Vi har de seneste 3 år kørt til Sydfrankrig - omkring Beziers. Vi kunne godt
tænke os et sted lige inde i nordspanien ud til Middelhavet. Vi vil selv
køre.

Periode: ultimo juni - begyndelsen af juli

Det vi søger er et sted ud til vandet med aktiviteter for vores 9 årige
(som fx. swimmingpool område) - lejlighed eller mobilhome er ligegyldigt.

Er der nogen der har et par forslag ?

På forhånd tak.
per krabbe

PS. Vi har været særdeles tilfredse med de sted vi hidtil har været og kunne
også finde på at køre der hen igena - men hold da op hvor er franskmænd
selvcentrerede.

Fra : bj

Dato : 01-11-04 20:53

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne
> også finde på at køre der hen igena - men hold da op hvor er franskmænd

En tur til Palámos til en campingplads der hedder Camoing La Coma. Det er et
sted hvor der er mulighed for at leje bungalow og bo i telt/camping. Et godt
centralt sted ikke langt til BArcelona, til LLoret de Mar, eller f. eks.
Salvadór Dali museest i området.

Det ligger heller ikke langt fra den franske grænse og fra campingpladsen er
der blot ca. 800meter til en dejligt sandstrand, hvor der er rig mulighed
for at udfolde sig. På campingpladsen er der poolområde, barområde og et
mindre supermarked. Det tilrådes dog at handle ind i byen. Det er jo altid
dyrere på "stedet".

Håber du finder det på nettet.

Søg på nettet efter det, jeg kan ikke lige huske webadressen.

Og er franskmænd nu alligevel sådan som du beskriver dem. Ferien er jo
immervæk gået til det franske igen og igen som du skriver...hmm..

bj

Fra : Per Krabbe

Dato : 02-11-04 06:46

"bj" >
> Og er franskmænd nu alligevel sådan som du beskriver dem. Ferien er jo
> immervæk gået til det franske igen og igen som du skriver...hmm..

Tak for dine forslag. Ja og jeg kan ikke udelukke at det sker igen. Grunden
er at vi overvejer at flytte derned en del af året. Så det var med håbet om
at det nok bare er os der skal tilpasse os dem. Nu ville vi så checke
spanien - for lige at se om de er nemmere at tilpasse sig.

pkc

Fra : bj

Dato : 02-11-04 20:15

Hej

Fair nok, personligt ville jeg vælge Spanien, Specielt hvis I overvejer at
bo i den nordlige del. Her kan I jo slå to fluer med et slag. MEd det mener
jeg, at I jo ikke vil have langt til Frankrig, men ellers villle jeg da
klart foreslå at finde noget mere sydligt langs Costa del Sol. Det er ikke
kun turisme der findes her. Overvej eller området langs den spanske østkyst
omrkring Alicante som bliver rost i høje skuer for dets gode klima.

I Spanien er de meget gæstfrie hvis man viser interesse i deres lokale
samfund og forsøger at tilegne sig landets kultur og forsøger at lære
sproget. Deltager i arrangementer som der tilbydes osv.

Og jeg må nu også sige at sådan er det vel også i Frankrig, men der har jeg
ikke den store erfaring lige med det.

Spanien er også landet jeg sværger til, det må jeg erkende, så hvis I har
plads så er jeg da frisk.....

MVH.

bj