"Event ID 4226 Patcher"
Fra : Anders Nielsen

Dato : 01-11-04 17:07

Hej Gruppe!

Det patch der florere på nettet "Event ID 4226 Patcher" skulle gøre
det muligt at hæve det samlede antal connections fra 10 halve til ??,
nogen der ved om det er hoax/trojan eller er det et ok patch.

på forhånd tak.

Fra : Sune

Dato : 01-11-04 17:53

On Mon, 01 Nov 2004 17:06:55 +0100, Anders Nielsen <Still@nomail.dk> wrote:

>Det patch der florere på nettet "Event ID 4226 Patcher" skulle gøre
>det muligt at hæve det samlede antal connections fra 10 halve til ??,
>nogen der ved om det er hoax/trojan eller er det et ok patch.

Hent den fra http://www.lvllord.de der er den originale.

Jeg har prøvet den men mærkede ingen forbedring, heller ikke ved brug af P2P.

Patchen fixer kun "half-open connections", hvad det så end er har jeg lige glemt. Patchen gør det
altså ikke muligt at du pludselig kan connecte til 100 PCere med P2P istedet for kun 10.

Se evt.
<http://64.233.183.104/search?q=cache:lGYFB4OpRAcJ:www.governmentsecurity.org/forum/lofiversion/index.php%3Ft11485.html+Event+ID+4226+Patcher&hl=en&lr=lang_da|lang_en|lang_no|lang_sv>

"First order of business. the new TCPIP.sys file DOES NOT LIMIT MAX CONNECTIONS OUT! I dont care if
you connected to kazaa before and after you did the patch it wont make any difference on the amount
of people you are connected to. Likely the people who saw a drop in connections are having issues
with the new XP firewall."

Mvh
Sune

Fra : Anders Nielsen

Dato : 01-11-04 18:54

On Mon, 01 Nov 2004 17:52:36 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Hent den fra http://www.lvllord.de der er den originale.

Det er den jeg har hentet

>Jeg har prøvet den men mærkede ingen forbedring, heller ikke ved brug af P2P.

Ok, jeg håber det er det der skal til, jegh hoster forskellige
onlinespil, og syntes at kunne spore et problem efter SP2, men måske
bare indbilning, jeg tester lige

>Patchen fixer kun "half-open connections", hvad det så end er har jeg lige glemt. Patchen gør det
>altså ikke muligt at du pludselig kan connecte til 100 PCere med P2P istedet for kun 10.

Nej, men måske det kan fikse et login problem for nogle af dem der
gamer på min server, som er opstået efter update til SP2, man må jo
håbe, ellers må man jo fjerne SP2 på gameserveren :-/

Tak for dit svar.

Fra : Sune

Dato : 01-11-04 20:08

On Mon, 01 Nov 2004 18:54:16 +0100, Anders Nielsen <Still@nomail.dk> wrote:

>Nej, men måske det kan fikse et login problem for nogle af dem der
>gamer på min server, som er opstået efter update til SP2, man må jo
>håbe, ellers må man jo fjerne SP2 på gameserveren :-/

Som der også står i det link jeg gav:
"Likely the people who saw a drop in connections are having issues with the new XP firewall."

>Tak for dit svar.

Det var så lidt.

Mvh
Sune

Fra : Anders Nielsen

Dato : 01-11-04 21:11

On Mon, 01 Nov 2004 20:08:25 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Som der også står i det link jeg gav:
>"Likely the people who saw a drop in connections are having issues with the new XP firewall."

Så det godt, men den er ikke aktiv, har min egen så det kan ikke
være den.

>Det var så lidt.

Tak alligevel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-11-04 19:29

Anders Nielsen skrev:

> [...]
> gøre det muligt at hæve det samlede antal connections fra 10
> halve til ??, nogen der ved om det er hoax/trojan eller er det

Jeg turde personligt ikke at installere en modificeret TCPIP.sys
på min computer og da slet ikke en som blot kan hentes fra en
tilfældig hjemmeside.

I øvrigt er der intet ændret i SP2's hvad angår antallet af
aktive forbindelser. Der er lavet en begrænsning i antallet at
mislykkede forbindelsesforsøg til andre computere. Det er derfor
visse P2P-programmer udløser Event ID 4226, for de står ofte og
søger efter andre computere på nettet, som ligger inde med den
fil man søger. Flere orme forsøger vist at forbinde til andre
computere på samme måde. Altså ved at scanne en stor mængde IP-
adresser på samme tid, og derfor har MS lavet en begrænsning i
SP2.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anders Nielsen

Dato : 01-11-04 21:13

On Mon, 01 Nov 2004 19:28:37 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>computere på samme måde. Altså ved at scanne en stor mængde IP-
>adresser på samme tid, og derfor har MS lavet en begrænsning i

Ok, det var en brugbar oplysning, og jeg er ikke helt så nervøs, kun
en smule

tak for dit svar.