Løg
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 01-11-04 16:51

Jeg har lige fået 2 kg løg af en kammerat og havde selv lige købt 1 kilo.
Men nu bor jeg alene og får aldrig spist alle de løg. Kan jeg putte dem i
fryseren???

Linda

Fra : Ole Stigaard

Dato : 01-11-04 17:07

On Mon, 1 Nov 2004 16:51:15 +0100, Linda Hedegaard Jensen
<FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote:

> Jeg har lige fået 2 kg løg af en kammerat og havde selv lige købt 1 kilo.
> Men nu bor jeg alene og får aldrig spist alle de løg. Kan jeg putte dem i
> fryseren???

Lav en løgsuppe? Den kan i hvert fald fryses

Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 17:36

Linda Hedegaard Jensen wrote:

> Jeg har lige fået 2 kg løg af en kammerat og havde selv lige købt 1
> kilo. Men nu bor jeg alene og får aldrig spist alle de løg. Kan jeg
> putte dem i fryseren???

Ved ikke om hele, optøede løg er vildt lækkert, men hvis du piller dem og
skærer dem i skiver eller tern kan de i hvert fald sagtens fryses... og så
er de klar til brug!

Jeg bruger gerne at nedfryse ting, som jeg bruger sammen... F.eks. til
grund-pasta-tomatsovs: Et finthakket løg, en stængel selleri og en stor
gulerod. Alt renset, tørret og klar til brug.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Inger Pedersen

Dato : 01-11-04 17:41

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg har lige fået 2 kg løg af en kammerat og havde selv lige købt 1 kilo.
> Men nu bor jeg alene og får aldrig spist alle de løg. Kan jeg putte dem i
> fryseren???

Det kan du godt, men rå løg får hele fryseren til at stinke af løg, og der
vil efter et stykke tid hænge en umiskendelig løgduft ved både kransekagen
og mortensanden

Til gengæld kan løg holde sig længe i almindelig stuetemperatur - og
løgtærte eller en gang løgsuppe er ikke at foragte, og så kan 2 kg. hurtigt
bruges.
Jeg tør næsten ikke fortælle dig, at jeg gladeligt køber 6 - 8 kg, når de er
på tilbud...og min husholdning er af ca. samme størrelse.

Hilsen Inger

Fra : Omnolog HMH

Dato : 01-11-04 18:12

løg kan holde sig i måneder... bare de ligger tørt, mørkt og måske også lidt
halvkøligt

Fra : Inge Marie Hansen

Dato : 01-11-04 22:07

Lav som foreslået løgsuppe,
steg resten som bløde løg og pak dem i passende portioner.
Løg er også helt fantastiske, kogte (koger dem gerne sammen med kartoflerne)
som tilbehør til stege retter.
"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:418659d1$0$17587$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

Fra : Christian

Dato : 01-11-04 22:24

Løgsuppe er en herlig ting. Men en gang belgisk husmandskost - carbonade -
flamande er nu også en løgsluger, der ikke er at foragte:

http://gourmet.sympatico.ca/meat/beef/flamande.htm

Geuze, der er dyrt og kan være svært at få fat på, kan erstattes med en
mørk, kraftig, ikke for bitter øl og lidt ekstra eddike.

-Christian

Fra : Peter Westh

Dato : 02-11-04 08:02

"Christian" <nospam@void.nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Geuze, der er dyrt og kan være svært at få fat på, kan erstattes med en
> mørk, kraftig, ikke for bitter øl og lidt ekstra eddike.

Det ser dæleme lækkert ud - det må jeg prøve. Mon ikke Vestfyens Ale kan
bruges?

MVH

Peter

Fra : Christian

Dato : 02-11-04 09:33

Den er jeg overbevist om vil være forrygende

Fra : JIB

Dato : 01-11-04 23:20

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote in
message news:418659d1$0$17587$ba624c82@nntp06.dk.telia.net

> Jeg har lige fået 2 kg løg af en kammerat og havde selv lige købt 1 kilo.
> Men nu bor jeg alene og får aldrig spist alle de løg. Kan jeg putte dem i
> fryseren???

Næppe. Læg dem køligt og mørkt og tørt. Brug dem du skal bruge, og smid
ud hvis de begynder at se dårlige ud.

Ærligt talt: 2 kg løg koster 15 kr. i supermarkedet...

Vh. JIB

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 02-11-04 16:32

> Ærligt talt: 2 kg løg koster 15 kr. i supermarkedet...
>
> Vh. JIB

Det er skam heller ikke fordi jeg er nærrig, men hvis du vidste hvad jeg
smed ud af mad i forvejen ville du korse dig. Derfor er jeg begyndt at fryse
det ned jeg kan for huslejen er lige stor om man er en eller to. Og det er
næsten umuligt at lave mad til én uden der bliver smidt noget ud. Derfor har
jeg besluttet at "gemme" det jeg kan

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 17:24

Linda Hedegaard Jensen wrote:

> Derfor har jeg besluttet at "gemme" det jeg
> kan

Det kan også være praktisk nok. Husk dog at nogle ting ikke kan betale sig
at fryse ned rent energi-mæssigt. Du betaler jo også for strøm.....

Jeg skal dog ikke kunne sige om dette gælder for løg.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Hauge

Dato : 02-11-04 17:38

Hejsa

"Kevin Edelvang" <erer> wrote in message
> Det kan også være praktisk nok. Husk dog at nogle ting ikke kan betale sig
> at fryse ned rent energi-mæssigt. Du betaler jo også for strøm.....

Nu er det sjove jo så, at en tom fryser koster det samme at holde kold, som
en fyldt. Det er kun selve indfrysningen der koster.
Derudover har en fyldt fryser en noget mere stabil temperatur, end en tom.

/Huage

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 20:13

Hauge wrote:

> [...]
> kold, som en fyldt. Det er kun selve indfrysningen der koster.
> Derudover har en fyldt fryser en noget mere stabil temperatur, end en

Det skal nok passe. I så fald skal den økonomiske vurdering nærmere gå på
*hvad* man skal fylde fryseren med, og hvad man skal smide ud.

Mvh
Kevin Edelvang