Materialer til Fluebinding
Fra : Claus

Dato : 30-10-04 12:05

Hej alle

Hvor finder man de billigste materialer til fluebinding ???
(silkeborg/Viborg)
Er der ikke et sted på nettet ? (flueposten.dk virker ikke specielt billigt)

--
Claus

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 30-10-04 12:40

"Claus" <cd@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> (silkeborg/Viborg)
> Er der ikke et sted på nettet ? (flueposten.dk virker ikke specielt

Hej Claus,

Prøv at kontakte
www.peterman.dk
www.korsholm.dk
www.go-fishing.dk

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-10-04 14:33

Claus wrote:

> Hvor finder man de billigste materialer til fluebinding ???

Inden du køber dig fattig i fluebindingsmaterialer, så overvej lige,
at mange af dem let kan skaffes af alternative kanaler til en
brøkdel af prisen.

Hos en bundtmager kan man ofte købe pelsrester til en slik, i broder
og garnforretninger kan man også finde mange sjove ting, og hvis man
kender nogle jægere, så kan de som regel overtales til at levere
div. fjer og skind.

Jeg har f.eks. fundet flere sjove ting i det lokale blomster og
havecenter, de havde hele påfugle- og strudsefjer til nogle få
kroner pr. stk., de bruges også i blomsterdekorationer, de havde
også chinille på kæmperuller, og meterprisen er en brøkdel af hvad
det koster hos en grejhandler.

Og her i juletiden kan man købe sølv- og guld lammel, det er fint
som tinsel, og sådan kunne jeg blive ved, for hvis man blot skal
binde gode fiskefluer, så handler det om at være kreativ.

Det er kun hvis man vil binde fulddressede laksefluer, at man er
nødt til at anvende en masse eksotiske fjer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo von Qualen

Dato : 05-12-04 02:21

helt enig i det med at finde alternativer , plejer selv aldrig at lade
chancen gå fra mig hvis jeg falder over nogle der af en eller anden grund
har et par døde dyr (sidst fik jeg 8-10 hanekyllingenakker imod at jeg selv
hjalp til med at hugge hovedet af dem)

og ellers har jeg haft god succes med at klippe hunden, katten, marsvinet og
svigerindens kanin

så dett bedste råd er at lade være med at holde igen når muligheden byder
sig

ofte kan det også godt betale sig at holde sig til når f.esk de lokale
spejdere rydder op, fik da på den måde et par egern og vaskebjørns haler
samme gælder også i børnehaven/skolen

bossy

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-12-04 14:57

" Bo von Qualen" <gammeltskrammelFJERN@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> ofte kan det også godt betale sig at holde sig til når f.esk de lokale
> spejdere rydder op, fik da på den måde et par egern og vaskebjørns haler

Hej Bo.

Ligeledes kan det godt betale sig at være fine venner med jægere og
skovarbejdere, samt folk i kommunen der rydder op rundt omkring, jeg har
selv fået en del fine skind både fra fugle og andre dyr ad den vej. Nej bare
rolig, ingen hunde eller katte. *G*
Samt holde øje med når der er tilbud på syting i f.eks. Netto og Aldi.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
www.welles.dk