minimum løn for en nyuddannet
Fra : Manuel

Dato : 29-10-04 22:49

Hej alle,

Da jeg bliver snart færdig med min IT civil ingeniører uddannelse. Ville
meget gerne ved hvad er minimum løn for en nyuddannet civil ingeniører.
Håber i ville svare.

Tak, god weekend

MVH Manuel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-10-04 00:15

Der er vist en lov, som siger minimum godt 80 kr/timen. Bliver du ansat i
det offentlige i en stilling, der svarer til din uddannelse, er der en
skalaløn, som kan læses f.eks. her:
http://public.ida.dk/loa/Offentlig_loen/default.asp

Derudover er der ingen faste minimums-satser, kun vejledende grænser.

hilsen
Uffe

Fra : BB

Dato : 30-10-04 08:30

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> Der er vist en lov, som siger minimum godt 80 kr/timen. Bliver du ansat i

Den lov er vist et fantasifoster!
Der kan være nogen overenskomster, men der er ingen lov.

BB

Fra : Jonas Kofod

Dato : 30-10-04 01:14

"Manuel" <manuel_kph@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle,
>
> Da jeg bliver snart færdig med min IT civil ingeniører uddannelse. Ville
> meget gerne ved hvad er minimum løn for en nyuddannet civil ingeniører.
> Håber i ville svare.

Siger IDA ikke noget med 28.600 kr som vejledende mindsteløn for nyudd.
civiler?

Hvad jeg hører så ender de fleste en lille smule under det når de skal ud i
deres første job. Det jo kun vejl.

Fra : Holst

Dato : 30-10-04 13:17

Jonas Kofod wrote:

> Siger IDA ikke noget med 28.600 kr som vejledende mindsteløn for nyudd.
> civiler?

IDAs mindstelønninger for nyuddannede, fik jeg engang forklaret, er
gennemsnittet af den startløn, som nyuddannede har indrapporteret. Dvs.
nogen tjener mere, andre tjener mindre. Endvidere er der sikkert en
masse, som ikke har indrapporteret deres løn, og som derfor er ude af
statistikken.