Rejsebureauers fortjeneste?
Fra : Sørensen

Dato : 29-10-04 13:46

Hej!

Er der nogen af jer, der har faktuel information om, hvor stor (procentvis?)
rejsebureauernes fortjeneste er på at sælge fx en flybillet, et hotelophold
og leje af en bil?

Jeg har naturligvis ikke ondrt i r**** over, at de tjener pengene - de
leverer jo en ofte god ydelse, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor
stor fortjenesten er, så man let kan skønne, hvad man selv kan skaffe
tingene til - og dermed foretage et informeret valg om, hvorvidt det er værd
at have alt bøvlet med det...

Tak!
VH Sørensen

Fra : flimmer

Dato : 29-10-04 14:03

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> skrev i en meddelelse
> [...]
(procentvis?)
> rejsebureauernes fortjeneste er på at sælge fx en flybillet, et

Har selv lige købt e-ticket til KLM til en tur til San Francisco.

Prisen var 3300 kr inkl. alle afgifter og skatter.

Har også haft kontakt til flere rejsebureauer, men ingen af dem kunne komme
længere ned end 3975 kr på de samme datoer.

Så her var nettet klart billigere

Fra : Kenneth

Dato : 29-10-04 15:00

> [...]
> stor fortjenesten er, så man let kan skønne, hvad man selv kan skaffe
> tingene til - og dermed foretage et informeret valg om, hvorvidt det er

Var i Athens under de Paralymski Lege. På TVet i vores værelse kunne man
følge udgifterne under opholdet. Hver dag kostede 80 EUR, men travel agent
skulle have 105 EUR.

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : John

Dato : 29-10-04 18:54

> [...]
> stor fortjenesten er, så man let kan skønne, hvad man selv kan skaffe
> tingene til - og dermed foretage et informeret valg om, hvorvidt det er

Jeg tror det varierer en del - og det er ikke altid det er dyrere at gå
gennem et buraeu. Da jeg skulle til Moskva kunne jeg købe flybilletten
billigere til Aeroflot hos Airrep end hos Aeroflot direkte.

Mvh

John

Fra : Steen Johansen

Dato : 29-10-04 22:11

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> wrote in message
[...]

Sidste år købte jeg 21 billetter til Chicago og de tjente 245 kr på hver
billet

MvH Steen

Fra : jytte

Dato : 29-10-04 22:34

Jeg skulle til island og et rejsebureau havde et tilbud på 4 overnatninger,
et par udflugter, fly, transfer osv. til en bestemt pris som jeg ikke lige
husker.
Jeg satte mig ned og arrangerede det hele selv: nøjagtigt det samme fly,
hotel, udflugt osv. og nåede frem til at jeg sparede ca. 1300 kr. på det.

Jytte J

Fra : Rikke og Michal

Dato : 30-10-04 07:59

Hej Sørensen, samt gruppe,

Som ansat i et rejsebureau kan jeg oplyse dig om, at vi (rejsebureauet )
ikke tjener store summer af penge på at sælge flybilletter. For år tilbage
tjente vi godt på det, men i dag har stort set alle Airlines taget vores
kommission fra os. Det vil sige, at vi idag skal leve af gebyrerne fra Jer
som er kunder. I dag hvor nettet er så stor en del af alles hverdag er der
jo også flere og flere som booker deres billet/hotelophold og billeje via
nettet. Derved sparer kunderne det gebyr som rejsebureauerne lever af. For
at det ikke skal virke så ynkeligt, så har mange rejsebureauer også mange
aftaler med de fleste Airlines, som kun kan købes via et rejsebureau. Men
igen vi har 0% i kommission. Hvor vi før i tiden kunne have 12% i kommisen.
Men du kan jo finde både billig billet og hotel via nettet. Jeg har selv
flere gange booket hotel gennem nettet, som er billigere end hvad jeg som
rejsebureau-ansat kan få det til gennem en agent.
Jeg skal ikke kunne svare for hvor meget Charterbureauerne tjener. Her
tænker jeg på My Travel, Apollo og hvad de ellers hedder. Jeg sidder i et
erhvervsrejsebureau, som laver rejser for firmaer. Vi lever som sagt af det
gebyr, som vores kunder skal betale.

Med venlig hilsen
Rikke

---