Sauce/sirup til ris a l'amande
Fra : Janni Nørmølle

Dato : 29-10-04 12:07

Hej NG

Er der nogle gode forslag til en sauce/sirup der skal serveres til en ris a
l'amande rørt med fromage frais (i stedet for fløde)?

Mvh. Janni

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 29-10-04 12:21

Janni Nørmølle (trinity76@operamail.com) skrev følgende:

> Hej NG
>
> Er der nogle gode forslag til en sauce/sirup der skal serveres til en
> ris a l'amande rørt med fromage frais (i stedet for fløde)?

Du kan skifte den traditionelle kirsebærsauce ud med ameretto-syltede
kirsebær eller måske prøve denne:

http://www.madkanalen.dk/vis_opskrift.php?opskrift_id=720
og bare udelade marcipanen og fløden i ris a l´amanden.

Henriette Døssing

Fra : Mus

Dato : 29-10-04 12:37

Janni Nørmølle <trinity76@operamail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4182244c$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Er der nogle gode forslag til en sauce/sirup der skal serveres til en ris
> l'amande rørt med fromage frais (i stedet for fløde)?
>
> Mvh. Janni

Hvordan smager det - ris a l'amande med fraomage frais i stedet for fløde?
Hvis den er god, vil du så ikke prøve at lægge opskriften her.

Hvis du tænker på kcalorier så vælg evt sukkerfi syltede kirsebær. Det kunne
jeg da forestille mig, at man kunne få.

LN

Fra : Peter Westh

Dato : 29-10-04 17:30

"Janni Nørmølle" <trinity76@operamail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogle gode forslag til en sauce/sirup der skal serveres til en ris
> l'amande rørt med fromage frais (i stedet for fløde)?

Jeg har et par år lavet appelsinsirup til familiens ris a lamande (med
fløde).

Kog ca. 1 liter friskpresset appelsinsaft med ca 250 gram sukker, et stykke
appelsinska og en vanilliestang uden låg, til det bliver sirupsagtigt. Du
ender med omkring en halv liter. Når det er kølet noget af, rører du en
spiseskefuld orangeblomstvand i.

MVH

Peter

Fra : Mus

Dato : 29-10-04 18:51

Peter Westh <pwesth@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41826ffa$0$86947$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> appelsinska og en vanilliestang uden låg, til det bliver sirupsagtigt. Du
> ender med omkring en halv liter. Når det er kølet noget af, rører du en

Hvor fåe man orangeblomstvand fra??