Sel de vie peperoncino
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 29-10-04 09:43

Hej mad-venner -

Jeg skal lave Cianfotta med oksekød.

Blandt ingredienserne indgår "Sel de vie peperoncino".

Hvad er det?

Jeg har spurgt i vores lokale Føtex. De kan ikke hjælpe.

Det kan I garanteret her.

Eventuelle tips til retten modtages naturligvis med kyshånd.

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Sofie Kurland

Dato : 29-10-04 10:55

Hej!

Sel de Vie er et krydderimærke (ligesom fx Santa Maria), mener faktisk
Brugsen har det, og peperoncino er (hele) tørrede chilipebre, så det er
altså sidstnævnte, du skal spørge efter.

V.h.

Sofie

Fra : Karina[6600]

Dato : 29-10-04 19:41

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Brugsen har det, og peperoncino er (hele) tørrede chilipebre, så det er
> altså sidstnævnte, du skal spørge efter.

er det ikke bare paprika?? peperoni er rød peberfrugt i Italien (fandt jeg
ud af).. nu ved jeg heller ikke lige om det er italiensk.. :) hehe

Mvh
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 20:40

Karina[6600] wrote:

> er det ikke bare paprika?? peperoni er rød peberfrugt i Italien
> (fandt jeg ud af).. nu ved jeg heller ikke lige om det er italiensk..
> :) hehe

Ja, peperoni er røde peberfrugter. Peperoncino (med diminutiven "ino")
betyder egentlig "lille peberfrugt" og dækker som før svaret over
chili-pebre.

Når det indgår i italienske opskrifter er det som hovedregel tørret og
stødt.

Mvh
Kevin Edelvang