et spm fra en sikkerheds-dummy
Fra : - ZULU -

Dato : 29-10-04 08:57

For en gang i mellem at kunne hjælpe min far med hans PC vil jeg bruge Fjern
Support i XP. Det betyder at jeg skal åbne TCP port 3389 ind og ud i min
Zonealarm Firewall.
Men når jeg gør det åbner jeg så ikke min PC op for alt, kan alle ikke bruge
den port?
Jeg ved intet om porte mv. Men kan bare ikke få det til at fungere... og er
så blevet fortalt at dette kunne løse det?

Mvh
Zulu

To send an email, please take off your HAT before using this address:
frodkirhat@hotmail.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-04 20:16

In article <4181f7c5$0$273$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, - ZULU - wrote:
> [...]
> Zonealarm Firewall.
> Men når jeg gør det åbner jeg så ikke min PC op for alt, kan alle ikke bruge

Jo da.

> Jeg ved intet om porte mv. Men kan bare ikke få det til at fungere... og er
> så blevet fortalt at dette kunne løse det?

Ja, du skal åbne for at alle kan forsøge at hacke maskinen på port 3389.
Men da den er patchet op, og kun har stærke passwords, så er den
nogenlunde sikker....

til at supporteremin far anvender jeg i stedet VNC, som han starter
når jeg beder ham om det. Jeg har så åbnet i firewall'en konstant
til den port der anvendes. Men da der kun kører en VNC server når
jeg ber ham starte den, indtil jeg selv lukker den, så er der intet
problem.

Sund fornuft er den bedste firewall.

Fra : Peter Kruse

Dato : 30-10-04 11:05

meddelelse news:slrnco55np.hg.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Jo da.

Nej, ikke nødvendigvis, hvilket jo er et af argumenterne for at anvende en
personlig firewall. Uden at jeg kan sige, at jeg kender særligt meget til
ZA, vil jeg alligevel gætte på, at man kan lave IP-restriktioner. Altså,
fortælle firewallen, at din åbne port kun må tilgås fra den IP adresse, som
du kommer fra.På den måde kan du undgå at den kan tilgås af alle.

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : Jonas Beyer

Dato : 06-11-04 03:13

"Peter Kruse" <kruse@_nadanada_railroad_spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> du kommer fra.På den måde kan du undgå at den kan tilgås af alle.

Jeg må nok slutte mig til Poul H. Pedersen. Jeg har også selv brugt VNC
flere gange og det går ganske problemfrit både med diverse firewalls og
dynamiske IP-adresser. Det bedste ved hele programmet er at man kan guide
dets installering og indstilling over en telefon eller et chatprogram så
selv mor kan forstå det.

Jeg hjalp således for nyligt en veninde i Sverige med nogle problemer hun
havde på sin computer.

Dejligt program... Men må indrømme at jeg afinstallere det så snart jeg er
færdig med det...

Hilsen Jonas