Tråd: Riga i påsken
Fra : Ped

Dato : 28-10-04 21:06

Tråden "Riga i påsken", som er ca. 3 uger gammel, er på mystisk vis
forsvundet fra min Outlook, men jeg lovede at komme tilbage med forskellige
oplysninger efter en tur derover.

Afstanden fra lufthavnen ind til centrum er skønsmæssigt 7-8 km, og det tog
10 minutter med taxa. Der er en busholdeplads ved lufthavnsterminalen, men
jeg havde ikke lejlighed til at checke linienumre. Radisson SAS har deres
egen bus, der kører ca. en gang i timen. Taxa ind til centrum koster ca. 10
Euro, og man kan betale kontant med Euro eller lettiske penge, eller med
kort. Der var kun moderne biler, ikke noget med gamle Lada'er el.l. Nogle af
bilerne havde navigationsanlæg i, og når de holdt og ventede sad
chaufførerne og så fjernsyn på navigationsdisplayet!

Vi boede på Radisson SAS, der ligger på vestsiden af floden, lige overfor
centrum, og lige ved siden af en af broerne. Det tager 10 minutter at
spadsere over til centrum og ca. 15 minutter til markedshallerne - de gamle
zeppelinerhangarer. Et enkeltværelse, som i parantes bemærket var temmelig
stort, kostede 109 Euro. Hotellet er topmoderne, som andre SAS hoteller. Der
er sikkert både billigere og mere centralt beliggende hoteller.

Desværre var der ikke meget tid til at spille turist, men jeg fik da endnu
en gang bekræftet hvor godt og billigt man spiser. En rigtig herremiddag med
forret, hovedret og dessert, et par halve liter fadøl samt en espresso til
knap 100 kr pr. hovede på en af de gode restauranter. Vi valgte en hyggelig
kælderrestaurant ved navn "Arsenal" (har ikke noget med fodbold at gøre).
Rigtig god, veltillavet mad, og altid meget flot og sirligt anrettet. Jeg
har endnu aldrig set bare et salatblad, der var lidt blødt i kanten, altid
frisk og sprød. Mad - det kan de bare!

Som andre østeuropæere smiler de ikke specielt meget, men vi blev overalt
behandlet meget imødekommende og høfligt. Vi var ikke udsat for
nogetsomhelst ubehageligt, og vi færdedes trygt i byen (men vi var også en
gruppe på 5 bredskuldrede mænd)

Der er enkelte billeder fra turen på

http://www.pedmail.dk/riga.htm

Jeg beklager at nogle af aftenbillederne er lidt slørede, men jeg havde ikke
stativet med.

Jeg kan ikke huske hvem der startede tråden, men er der nogen spørgsmål, så
spørg endelig.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Alice M

Dato : 28-10-04 21:31

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke
> stativet med.
>
> Jeg kan ikke huske hvem der startede tråden, men er der nogen spørgsmål,

Hej Jens.

Tusind tak for de fine svar.

Jeg spørger hvis jeg kommer i tanken om mere.
Og billederne er da meget gode..

MVH Alice