Formatering af Compaq ProLiant 5000 server
Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 28-10-04 10:21

Jeg har en gammel Compaq ProLiant 5000, med 4 SCSI diske. Alle drivere er
forsvundet, og jeg nød til at tilgå diskene og formatere dem via en boot
disk / util. Partion Magic kan ikke finde mere end de to første og onboard
SCSI-kortet giver ingen hjælp, så er der nogen her der kan?

--
Mvh.
Søren

Fra : Troels Arvin

Dato : 28-10-04 10:31

On Thu, 28 Oct 2004 11:20:37 +0200, Søren Ribergård Møller wrote:

> er der nogen her der kan?

I en sådan situation ville jeg boot'e på INSERT eller KNOPPIX og
inspicere nærmere.

http://insert.cd/
http://www.knopper.net/knoppix-info/index-en.html#description

En anden mulighed er at tage diskene over i en anden maskine med passende
SCSI-interface (evt. én ad gangen) og tage dem under behandling dér.

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 28-10-04 12:25

Tak - men desværre er der tale om en udgave som ikke kan boote fra CD, og
jeg har ikke lige et par ledige SCSI-kort ligende.
--
Mvh.
Søren

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 28-10-04 16:57

"Søren Ribergård Møller" <baby_alf@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
onboard
> SCSI-kortet giver ingen hjælp, så er der nogen her der kan?

Du skal bruge en smartstart cd-rom fra Compaq, hvor konfiguration af SCSI
RAID controller ligger på. Såvidt jeg husker kan du bruge optil ver. 5.5
(kan ikke downloades)
Hvis der er tale om at diskene sidder på onboard controllerne burde det være
lige ud af vejen. Der plejer dog at være to controllere onboard, og hvis
diskene ikke sidder på samme kabel skal du sikredig at begge controllere er
aktiverede i BIOS (det skal du eventuelt også bruge Smartstart til)
Endelig kan der jo være tale om at der er en ID konflikt på diskene. Det
burde du dog kunne se under boot.

Mvh Sophus