Brunkager & kæresten der ikke vil andet en~
Fra : René Hansen

Dato : 27-10-04 20:34

Hej allesammen.

Min søde kæreste er just hjemkommet med en pose brunkager fra Karen wolf.

Det er de bedste påstår hun år efter år.

Så tænkte jeg om der ikke var en der havde en opskrift der kunne flytte
hendes grænser lidt i en andre retning. Far her elsker at bage og tænkte jeg
kunne overraske lidt med frisk bagte og hjemmelavede brunkager.

Jeg håber i ligger inde med noget guf og vil dele det lidt med mig

Mvh René Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 21:53

René Hansen wrote:

> [...]

> flytte hendes grænser lidt i en andre retning. Far her elsker at bage
> og tænkte jeg kunne overraske lidt med frisk bagte og hjemmelavede

Kender typen. Desværre er der ikke meget at gøre. Dvs, man kan sagtens selv
bage brunkager, men de smager nu engang meget anderledes. Hvis kæresten kun
kan li' supermarkedstypen, kan det være svært at overbevise hende.

Jeg kender folk, der ikke kan fordrage god, hjemmelavet bearnaise, men er
vild med Knorrs... Hmm...

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Mus

Dato : 28-10-04 09:49

Kevin Edelvang <erer> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41800a9f$0$18213$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> kan li' supermarkedstypen, kan det være svært at overbevise hende.
>
> Jeg kender folk, der ikke kan fordrage god, hjemmelavet bearnaise, men er

Ja sådan er man godt nok mærkelig nogen gange. Vi er ret vilde med pulver
kartoffelmos her i huset. Og det har vel ikke set ret meget af skyggen af en
kartoffel.

Folk er ved at gå bagover når vi siger det - men smagen er nu engang bare
lige os. Det er da altid noget at det gælder hele huset hi hi.
Ikke sådan at vi ikke laver det med alm kartofler også - men vi synes let
det bliver for tungt. Der skal nok også siges at vi ikke er de helt store
kartoffelspisere her i huset.

Ligesom med blodpølse. De gange jeg har prøvet, har jeg måttet overgive mig
hver gang.

Smag kan nok bare ikke diskutteres.

Mht opskrifter vil jeg lige prøve at spørge min fadder - han er gammel
bager.

LN

LN

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 11:12

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message

> [...]
> hver gang.
>
> Smag kan nok bare ikke diskutteres.
>
> Mht opskrifter vil jeg lige prøve at spørge min fadder - han er gammel

prøv denne her opskrift.

Brunkager

½ kg mel

250 g smør

250 g sukker

125 g sirup

3 g stødt nelliker (1 tsk. svarer til 2 g)

12 g kanel blandes godt sammen med melet

7 g potaske opløses i lidt varmt vand

25 g sukat

65 g mandler groft hakkede

Smør, sukker og sirup smeltes sammen (max. 80 grader) og afkøles .Resten af
ingredienserne kommes i. Massen afkøles lidt mere og rulles i pølser ,

lægges koldt i køleskab, og skæres tyndt ud på brødmaskinen.

Bages ved 170 grader i 7-8 min.

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 28-10-04 12:16

> [...]
> ingredienserne kommes i. Massen afkøles lidt mere og rulles i pølser ,
>
> lægges koldt i køleskab, og skæres tyndt ud på brødmaskinen.

Den må jeg også prøve - min kæreste elsker nemlig også Wolfs brunkagerne,
mens jeg synes de er alt for skarpe i smagen og også meget fede synes jeg.

Mvh. Janni

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-10-04 12:19

"Janni Nørmølle" <trinity76@operamail.com> wrote in message
> Den må jeg også prøve - min kæreste elsker nemlig også Wolfs brunkagerne,
> mens jeg synes de er alt for skarpe i smagen og også meget fede synes jeg.

Og det mener du ikke at
250 g smør, 250 g sukker, 125 g sirup og 65 g mandler er ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : -V-

Dato : 28-10-04 12:39

Mus wrote:
> Ja sådan er man godt nok mærkelig nogen gange. Vi er ret vilde med
> pulver kartoffelmos her i huset. Og det har vel ikke set ret meget af
> skyggen af en kartoffel.

Ikke det?

Hvad er der så i?

-V-

Fra : Mus

Dato : 28-10-04 17:34

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4180dc61$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ikke det?
>
> Hvad er der så i?

Det var bare et gæt. Har ikke set på deklarationen.

LN

Fra : -V-

Dato : 29-10-04 14:14

Mus wrote:
> Det var bare et gæt. Har ikke set på deklarationen.

Jeg tror at du modstræbende må indstille dig på, at der faktisk er kartofler
i kartoffelmos.

Jeg har i forbindelse med mit studie lavet groteske mængder
pulverkartoffelmos, og det ville undre mig såre, hvis industrien gjorde
meget anderledes, dvs. uden kartofler.

-V-

Fra : Mus

Dato : 29-10-04 18:53

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41824390$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jeg har i forbindelse med mit studie lavet groteske mængder
> pulverkartoffelmos, og det ville undre mig såre, hvis industrien gjorde

jamen jehg indstiller mig ikke modstræbende, men glædeligt på det.

LN

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-10-04 18:05

[Mus | Thu, 28 Oct 2004 10:48:54 +0200]

>Ja sådan er man godt nok mærkelig nogen gange. Vi er ret vilde med pulver
>kartoffelmos her i huset. Og det har vel ikke set ret meget af skyggen af en
>kartoffel.

Jojo, afhængig af typen er der mellem 60 og 80 % tørret kartoffelgranulat i
pulveret. Kartoffel er så ufatteligt billigt, at mosen ville blivere
dyrerer ved at reducere mængden af kartoffel :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk