Moms på salg af internethosting og domæner~
Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 27-10-04 19:18

Hej

Skal jeg opkræve moms på salg af internethosting og domæneregistrering til
andre EU-lande, nærmere bestemt Holland?
Jeg er ikke helt sikker på om det er en vare. Den bliver jo ikke fysisk ført
ud af landet. Men det er måske en ydelse?

Mvh.

Mikkel Andreasen

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 27-10-04 19:21

"Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er ikke helt sikker på om det er en vare. Den bliver jo ikke fysisk
> ført ud af landet. Men det er måske en ydelse?

Glemte lige... Det er salg til et momsregistreret firma i Holland.

Mikkel

Fra : Nico de Jong

Dato : 27-10-04 22:30

> Glemte lige... Det er salg til et momsregistreret firma i Holland.

Du skal ALDRIG opkræve moms til et momsregistreret firma i et andet EU
land. Til gengæld skal du i gang med at lave LISTE opgørelse til T & S.
LISTE er et system hvor du fortæller hvor meget du har solgt pr momsnr i
andre EU lande.
Nico

---

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 27-10-04 22:39

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> land. Til gengæld skal du i gang med at lave LISTE opgørelse til T & S.
> LISTE er et system hvor du fortæller hvor meget du har solgt pr momsnr i

Hej Nico

Tak for svaret. Kan/vil du henvise til den rette side hos toldskat.dk, hvor
jeg kan læse dette. Det er ikke fordi jeg ikke tror dig, men fordi jeg har
haft en længere diskussion omkring dette. Så vidt jeg læser told og skat er
det kun hvis varen fysisk flyttes ud af landet, at der er momsfritagelse.
Er dette også tilfældet her?

Mikkel

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-11-04 19:57

Mikkel Andreasen wrote:

> [...]
> det kun hvis varen fysisk flyttes ud af landet, at der er momsfritagelse.

Der er strengt taget ikke "moms-fritagelse" - modtageren skal blot
selv beregne og betale momsen.

Told*Skat har en vejledning på
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=55123

M.v.h.