"Belægning" fra brændeovn
Fra : T

Dato : 26-10-04 21:00

Nu er sæsonen for brændeovnen jo i fuld gang. Hyggeligt. Meeeen. Hvorfor er
det, at jeg kan tørre en hel del "sort noget" at al interiøret - specielt
fra loftet og 1 m nedefter - i ALLE rum i huset, når der har været gang i
ovnen i flere dage/uger ?? Selv på det øverste af fliserne i badeværelseet,
hvor døren jo ikke står åben hele tiden ? Gardiner blir sorte for ikke at
tale om vinduerne !! Hvide ringbind er sorte på indersiden, og plastlommerne
deri er osse sorte !! Ved da godt, at der kan komme lidt røg ud i stuen, når
der skal lægges mere brænde på, men sgi da ikke så meget, at det giver den
griseri på alt. Hva kan vi gøre galt - eller er det bare sådan at ha
brændeovn ??

Fra : Simon

Dato : 27-10-04 11:38

Det lyder som om frobrændningen ikke er korrekt i ovnen. Kan den være utæt,
eller lader i lågen stå åben under optændning.

Jeg ville tage en snak med skorstensfejeren.

Du kan finde ham her.
http://www.skorstensfejerlauget.dk/

Mvh
Simon