Outlook VBA
Fra : Ole

Dato : 26-10-04 13:41

Hej NG,

nu håber jeg ikke, at jeg er kommet i den forkerte gruppe.

Jeg har fundet et word dok. som hedder "Super-Easy guide to the Outlook
Object Model"
som er en 34 siders introduktion til VBA i outlook, nu er jeg så startet på
den første lektion
og så fejler den jeg har indsat følgende kode:

Option Explicit

Sub MyFirstMacro()
Set NewMail = DenneOutlookSession.CreateItem(olMailItem)
NewMail.Subject = "Ole siger: Det her er "not" nemt"
NewMail.Display
End Sub

Når jeg så prøver at køre macro'en kommer den med følgende fejl:

Compile error: Variable not defined

Den marker: "NewMail =" i anden linie, jeg har rettet DenneOutlookSession
fra ThisOutlookSession.
ellers er det indsat lige efter bogen.

Er der noget med "sprog-problemer" alá NewMail skal hedde NyMai eller ?.

Jeg håber der er en som kan hjælpe.

Vh,

Ole_

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-10-04 13:48

Tue, 26 Oct 2004 14:40:34 +0200, Ole <ole_@mail.tele.dk> skrev:

> [...]
> ellers er det indsat lige efter bogen.
>
> Er der noget med "sprog-problemer" alá NewMail skal hedde NyMai eller ?.

Du starter emd 'Option Explicit'
Det er _meget_ fornuftigt, for det betyder, at alle variable skal
deklareres før de kan bruges.

Så inden du kan skrive

   Set NewMail = etellerandet

mangler du en

   Dim NewMail

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Ole

Dato : 26-10-04 14:12

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newssgg9umpw0p03yo@news.sunsite.auc.dk...

> Du starter emd 'Option Explicit'
> Det er _meget_ fornuftigt, for det betyder, at alle variable skal
> [...]

Hej Gert,

Jeg takker, det fungere som det skal.

Tør man spørge hvad Dim står for, jeg forstår godt hvad deklareres betyder.
men for at forstå det bedre?

Ole_

Fra : preben nielsen

Dato : 26-10-04 14:20

"Ole" <ole_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tør man spørge hvad Dim står for, jeg forstår godt hvad
> deklareres betyder.
> men for at forstå det bedre?

Dim er et gammel Basic udtryk og står for Dimensionere.

Hvis ikke du angiver type, så får du automatisk en variabel af
typen Variant !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Ole

Dato : 27-10-04 07:25

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis ikke du angiver type, så får du automatisk en variabel af
> typen Variant !

Jeg takker.

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 26-10-04 18:34

[klip]

> Option Explicit
>
> Sub MyFirstMacro()
> Set NewMail = DenneOutlookSession.CreateItem(olMailItem)
> NewMail.Subject = "Ole siger: Det her er "not" nemt"

- Fejler den ikke også her, når du anvender unescapede citationstegn?

> NewMail.Display
> End Sub

[klip]

Fra : Ole

Dato : 27-10-04 07:25

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> - Fejler den ikke også her, når du anvender unescapede citationstegn?

Jo sikkert, men jeg indsatte kun "not" da jeg skrev til NG, det står der
normalt ikke.

Sorry.