Idégrundlag for virksomhed
Fra : Alex

Dato : 25-10-04 21:44

Nogen der kender et ssted hvor man kan finde inspiration til ideer til en
start af virksomhed eller købe en idé??

På forhånd tak!

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-10-04 22:41

Alex wrote:

> Nogen der kender et ssted hvor man kan finde inspiration til ideer til en
> start af virksomhed eller købe en idé??

Hvad kan du?

Kan du lægge en stor pose penge? Har du et stort netværk? Har du
viden? Har du evner? O.s.v.
- Og er du god inden for et bestemt område eller mere generelt?

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Alex

Dato : 25-10-04 23:18

> Hvad kan du?
>
> Kan du lægge en stor pose penge? Har du et stort netværk? Har du viden?
> Har du evner? O.s.v.
> - Og er du god inden for et bestemt område eller mere generelt?

Jeg kan hvad jeg vil (Intet er umuligt for den, der bærer viljen i
hjertet...)
ej, jeg er stærk indenfor IT, og finansiel rådgivning. Men idéen behøves
ikke nødvendigvis at omhandle disse fagområder direkte.

Jeg er på udkik efter nogle sitet eller firmaer der sælger sådanne ideer.
ala http://www.innovatoriet.dk og www.match.dk

Fra : Alex

Dato : 25-10-04 23:35

> [...]
> ikke nødvendigvis at omhandle disse fagområder direkte.
>
> Jeg er på udkik efter nogle sitet eller firmaer der sælger sådanne ideer.

ps. Til andre der overvejer at starte egen virksomhed kan www.startguide.dk
klart anbefales.
pps. Penge er ikke det store problem. Ellers er det mig nemt at finde
billige finansieringsmuligheder.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-10-04 21:13

Alex wrote:

> [...]
> ej, jeg er stærk indenfor IT, og finansiel rådgivning. Men idéen behøves
> ikke nødvendigvis at omhandle disse fagområder direkte.

En mulighed kunne være at alliere sig med de lidt større investorer.
Jeg tror de får præsenteret mange idéer, som ikke er modne til deres
niveau. Disse idéer kunne de henvise til dig.

Det lyder som om du skal ind på et niveau mellem "ren idé" og "big
business".

Fra : hansi alias mange an~

Dato : 25-10-04 23:20

kom med pengene så skal jeg nok komme med et par ideer.
Se det var allerede inspiration til at starte ideesælger

Fra : Alex

Dato : 25-10-04 23:30

> kom med pengene så skal jeg nok komme med et par ideer.
> Se det var allerede inspiration til at starte ideesælger

Tror desværre ikke der er et så stort marked for iværksætter der MANGlLER en
ide. Jeg tror de fleste har tygget på deres ide i laang tid.

Men tak for input.

Fra : niels

Dato : 26-10-04 10:22

Alex wrote:
> Nogen der kender et ssted hvor man kan finde inspiration til ideer til en
> start af virksomhed eller købe en idé??
>
> På forhånd tak!

Jeg har faktisk netop leget med den tanke at drive sådan en site med
allehånde ideer til virksomheden - men jeg er tvivl om det er besværet værd.

For på den ene side, så tror jeg ikke at det er ideer der mangler, men
snarere penge.

På den anden side tror jeg, at vi faktisk går glip af rigtig mange gode
muligheder.

Lad mig nævne 2 eksempler. I USA er der en fastfood-kæde, som hedder
SubWay. De sælger noget der ligner vore landgangsbrød. SubWay har en
omsætning, der er større end McDonnalds.

Det andet eksempel kommer fra Tyskland og drejer sig om rheuma-smerter.
Der er klinikker som (vistnok) har forbløffende gode resulter med at
anbringe patienter i en -110 C koldt rum (brrr) i nogle få minutter.
Luften er tør, så det skulle ikke være spor ubehageligt. Metoden er
accepteret i det faglige miljø i Tyskland.

Det første eksempel tror jeg bestemt kunne give mange arbejdspladser!
Det andet har jeg kun lige læst om (i et dameblad!), så jeg har ikke
researched den endnu, men den er da værd at gå videre med!

Ideer er der nok af.

Men tilbage står spørgsmålet: Er der mange andre end Alex som
efterspørger sådan et site, eller er han undtagelsen?

Og hvad skulle sitet i givet fald indeholde mere præcist?

Jeg vil gerne høre jeres mening!

m.v.h.
Niels

Fra : Holst

Dato : 26-10-04 10:39

niels wrote:

> Lad mig nævne 2 eksempler. I USA er der en fastfood-kæde, som hedder
> SubWay. De sælger noget der ligner vore landgangsbrød. SubWay har en
> omsætning, der er større end McDonnalds.

SubWay findes skam allerede i Danmark ...

Fra : niels

Dato : 26-10-04 11:08

Holst wrote:

> SubWay findes skam allerede i Danmark ...

Ja, sørme. Jeg havde ellers lige kigget efter den på Google før jeg
skrev indlægget og da var den der ikke

Så den dur altså ikke til en ide-site.

Men er der brug en en ide-site overhovedet?

m.v.h.
Niels

Fra : Alex

Dato : 26-10-04 15:47

> [...]
> indlægget og da var den der ikke
>
> Så den dur altså ikke til en ide-site.
>
> Men er der brug en en ide-site overhovedet?

Jeg har kun kendskab til ét selskab, som jeg tidligere har nævnt:
http://www.innovatoriet.dk/ og (http://www.match-online.dk/)

Har du brug for kapital er http://www.finansieringsguiden.dk/ et besøg værd

Fra : niels

Dato : 26-10-04 16:17

Alex wrote:

> Jeg har kun kendskab til ét selskab, som jeg tidligere har nævnt:
> http://www.innovatoriet.dk/ og (http://www.match-online.dk/)
>
> Har du brug for kapital er http://www.finansieringsguiden.dk/ et besøg værd

Tak for dine links. Dem har jeg nu føjet til min lille links-database.

Jeg tror ikke at jeg har udtrykt mig helt klart.

Jeg har tænkt på at lave en internet-site som skal beskæftige sig med at
opsøge og videregive alle mulige ideer til virksomheder. Jeg vil altså
ikke selv starte en virksomhed som sådan - bare lave en internet-site,
som jeg håber andre vil have gavn af.

Spørgsmålet er om i tror at er brug for sådan en site, eller om den er
dømt til fiasko fra starten af.

Jeg har faktisk begyndt på den - www.forretningsideer.dk Men der er KUN
tale om en råskitse (meget rå og meget skitse), som slet ikke har fundet
sin endlige form endnu.

M.v.h.
Niels

Fra : Alex

Dato : 26-10-04 17:22

> [...]
>
> Jeg har faktisk begyndt på den - www.forretningsideer.dk Men der er KUN
> tale om en råskitse (meget rå og meget skitse), som slet ikke har fundet

Kanon initiativ. Jeg vil følge sidens udvikling og støtte op.
Er det nemmeste ikke bare at lave en tag-wall / messegeboard til
underemnerne som midi- og minibudget osv.?

M.h.v. Alex

Fra : niels

Dato : 27-10-04 09:54

Alex wrote:
> [...]
> Er det nemmeste ikke bare at lave en tag-wall / messegeboard til
> underemnerne som midi- og minibudget osv.?

Tak Alex.

Det med tagwall/messageboard har jeg også tænkt på. Min tanke har gået
på at have en diskussionsgruppe for hver ide. Deltagerne kan så
kritisere/forbedre mine individuelle ide-oplæg. Kender du et godt
program der kan det ? (helst ASP, for det har jeg lært og det kan
serveren også)

Endelig må jeg tilstå at jeg har begået en fejl ved at placere mit
indlæg under dit, Alex, indlæg. Jeg vil reposte igen når jeg har fået
mere struktur på min site - så er der også noget mere konkret at
forholde sig til.

M.v.h.
Niels

Fra : H.S.

Dato : 28-10-04 10:51

"niels" <n_lambertsen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har faktisk begyndt på den - www.forretningsideer.dk Men der er KUN
> tale om en råskitse (meget rå og meget skitse), som slet ikke har fundet

Kanon idé, dog har jeg svært ved at se hvor ideerne skulle komme fra ? Jeg
har ihvertfald ikke den store 'finde på' evne - men kunne man finde en masse
ideer på en hjemmeside, så lyder det helt kanon - dog synes jeg det lyder
for godt til at være sandt, da jeg ikke mener gode ideer 'hænger på
træerne'.

Fra : BJ

Dato : 28-10-04 10:53

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ideer på en hjemmeside, så lyder det helt kanon - dog synes jeg det lyder
> for godt til at være sandt, da jeg ikke mener gode ideer 'hænger på

Gode ideer har det med ikke at være gratis, det skulle da lige være, hvis de
medfører et tab.

Bjørn Jørvad

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-10-04 10:55

On Tue, 26 Oct 2004 11:21:37 +0200, niels in newsgroup dk.erhverv wrote:

> Lad mig nævne 2 eksempler. I USA er der en fastfood-kæde, som hedder
> SubWay.

De ligger flere steder her i kbh .. og produktet er elendigt.

Så .. på den igen .. med den der research.

--
Regards
J.K.Arning :: 26-10-2004 11:53:55

Fra : Carlos

Dato : 26-10-04 11:04

Subway har jo forsøgt sig i Danmark, dog tror jeg ikke med så stor succes
som danske Sunset Boulevard.
Nej, få TacoBell til Danmark (Ved dog ikke om familien overgaard/KD
Resturants også har rettighedderne (PizzaHut m.m.) til Taco Bell.
Start i Aalborg, og jeg lover dig en fast kunde

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Andersen
CellShoppen I/S

www.CellShoppen.dk

Fra : BJ

Dato : 26-10-04 11:08

"Carlos" <hlctas@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Subway har jo forsøgt sig i Danmark, dog tror jeg ikke med så stor succes
> som danske Sunset Boulevard.

Hvor i indlægget har Niels sagt noget om at åbne en "landgangsbrødbiks"
endsige ytret ønske om samme..?

Bjørn Jørvad

Fra : H.S.

Dato : 28-10-04 10:48

> [...]
> efterspørger sådan et site, eller er han undtagelsen?
>
> Og hvad skulle sitet i givet fald indeholde mere præcist?

Jeg leder altid efter den rigtige idé... men jeg har heller ikke penge til
at føre dyre ideer ud i livet...

Jeg vil mene det er pengene der mangler, først og fremmest.

Fra : Alex

Dato : 04-11-04 14:33

For at vende tilbage til trådens essens, vil jeg lige høre om folk har
overvejet/tænkt over emnet?

Fra : BJ

Dato : 04-11-04 15:15

"Alex" <alexdige@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> For at vende tilbage til trådens essens, vil jeg lige høre om folk har
> overvejet/tænkt over emnet?

Det har nogen sikkert, men da der ingen ideer er som kan blive heglet
igennem og nedsablet, tror jeg tråden er død..

Bjørn Jørvad