Opskrift på - sund - hjemmelavet is.
Fra : anders

Dato : 25-10-04 20:04

Hej

Kan det lade sig gøre at lave en nogenlunde sund hjemmelavet is, og hvordan
gør man?

Mvh
Anders

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-10-04 20:16

"anders" <junk@xotfjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det lade sig gøre at lave en nogenlunde sund hjemmelavet is, og
> hvordan gør man?

Hvad mener du med sund?
Vitaminrig?
Næringsrig?
Kalorielet?
Sukkerfri?
Fedtfattig?
Allergivenlig (og i så fald: hvilken allergi)?

Det, der er sundt for den ene, er det ikke nødvendigvis for den anden
Og er det ikke osse en del af sundheden, at den smager godt? - og hvad kan
du så lide?

Hilsen Inger

Fra : anders

Dato : 25-10-04 21:33

"Inger Pedersen" wrote

> [...]
>
> Det, der er sundt for den ene, er det ikke nødvendigvis for den anden
> Og er det ikke osse en del af sundheden, at den smager godt? - og hvad kan

Uha... sikke en masse ting at tage hensyn til... Ja, det gik lidt stærkt, så
jeg kom til at skrive forkert. Der skulle nok have stået opskrift på
fedtfattig is.

Mvh
Anders

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-10-04 22:33

anders wrote:

> Uha... sikke en masse ting at tage hensyn til... Ja, det gik lidt stærkt, så
> jeg kom til at skrive forkert. Der skulle nok have stået opskrift på
> fedtfattig is.

Det bliver den ikke sund af.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 22:57

David Rasmussen wrote:

> Det bliver den ikke sund af.

Sandt nok. Måske var det derfor, anders skrev, at han kom til at skrive
forkert.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-10-04 07:30

> [...]
>
> Uha... sikke en masse ting at tage hensyn til... Ja, det gik lidt stærkt,
> så jeg kom til at skrive forkert. Der skulle nok have stået opskrift på

Man behøver jo ikke tage hensyn til hele striben - men det er jo svært for
os andre at vide, hvad der er vigtigt for dig

Når du siger fedtfattig, tænker jeg fluks:

Frossen frugt (jordbær, hindbær, eller lign. - ja sågar let frossen
frugtsaft kan bruges)
mælk eller et surmælksprodukt
sukker efter smag

Det hele kommes i en blender eller foodprocessor og spises straks.

Hilsen Inger

Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-10-04 11:09

> Hej
>
> Kan det lade sig gøre at lave en nogenlunde sund hjemmelavet is, og
hvordan
> gør man?

- rigtig is er det jo ikke, men prøv at stikke en pind i en halv banan (husk
at skrælle den) og frys den. Det smager godt og har en vis lighed med is.

ras