Se i hvilken folder et program er istaller~
Fra : Per Larsen

Dato : 24-10-04 20:47

Hej

Jeg har brug for at kunne finde ud af hvor et program er installeret, så jeg
kan lave et mini program der installerer ny version af programmet. Er der
nogle der kan give mig, en god ide til hvordan man finder alle steder hvor
der ligger en fil med navnet xxx.exe (hvordan man søger hele stisystemet
igennem)

På forhånd tak

Per Larsen

Fra : Lars Holm Jensen

Dato : 24-10-04 23:39

> [...]
> der ligger en fil med navnet xxx.exe (hvordan man søger hele stisystemet

Det der med at søge filsystemet igennem er alt for tungt. Brug istedet
registreringsdatabasen; her ligger alle oplysningerne (på de programmer,
som er 'installeret' og ikke bare ligger på harddisken).

Find denne nøgle:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\" +
EXEfilename

F.eks.:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App
Paths\MSMSGS.EXE"

I denne nøgle ligger en 'Default'-værdi eller en 'Path'-værdi, disse vil så
indeholde stien til dit program.

/Lars

Fra : Jan V.

Dato : 25-10-04 07:50

"Lars Holm Jensen" <lhj@larsholm.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Paths\MSMSGS.EXE"
>
> I denne nøgle ligger en 'Default'-værdi eller en 'Path'-værdi, disse vil

Det er da vist kun, hvis installationsprogrammet lægger en nøgle derned.

Ellers kan man kigge i
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\UnInstall\ -
men med de samme begrænsninger. Hvis ikke installationen supporterer
afinstallaring, så vil dernheller ikke ligge en nøgle her.

Jan

Fra : Lars Holm Jensen

Dato : 25-10-04 08:23

> Det er da vist kun, hvis installationsprogrammet lægger en nøgle derned.
Skarp logik..

> [...]
> men med de samme begrænsninger. Hvis ikke installationen supporterer
> afinstallaring, så vil dernheller ikke ligge en nøgle her.
Hvordan skulle vi klare os uden dig.. :)

For mit vedkommende ligger samtlige mine programmer, der har en installer, i
denne nøgle. Og Per kan jo bare lige tjekke om hans program er
repræsenteret, i så fald ville det være lettere end en harddisksøgning.

Happy coding..
/Lars

Fra : Jan V.

Dato : 25-10-04 08:35

> [...]
> denne nøgle. Og Per kan jo bare lige tjekke om hans program er
> repræsenteret, i så fald ville det være lettere end en harddisksøgning.

Udover at kode, laver jeg også installationer i Wise for samtlige vores
produkter - og den smider ihvertifald ikke nogen nøgle derned.

Når jeg skal geninstallere, laver jeg en søgning af EXE-fil samt, i nogle få
tilfælde, kigger i UnInstall.

Men det var måske en god ide at lægge den i App Path - men hvad nu, hvis en
bruger har flere versioner af det samme program liggende (hvad nogle af vore
brugere godt kan finde på) ??? Skal man så have en ny EXE-fil hver gang -
sikke noget bøvl.

/Jan

Fra : Lars Holm Jensen

Dato : 25-10-04 08:53

> [...]
> vore
> brugere godt kan finde på) ??? Skal man så have en ny EXE-fil hver gang -

God pointe..
Desto værre er det, at det synes at være Microsoft's løsning:
MSMSGS.EXE
MSN6.EXE
MSNMSGR.EXE

/Lars

Fra : Jan V.

Dato : 25-10-04 11:40

> God pointe..
> Desto værre er det, at det synes at være Microsoft's løsning:
> [...]
Hmm

Lige her tror jeg IKKE at jeg vil følge Microsofts eksempel

Men sender vi, som minimum, også nye version vores software ud hver ½ år og
indimellem også Service Packs imellem de "almindelige" opdateringer - det
kunne hurtig blive uoverskueligt med alle de EXE-filer.

/Jan

Fra : Per Larsen

Dato : 25-10-04 23:45

Tak for alle svare

MEN jeg har ikke stående i registeringsdatabasen hvor programmet ligger, og
det kan også være flyttet rundt, så jeg er nok nød til at lave "den store
søgning" - jeg mangler lige at se lyses i, hvordan dette gøres. (og jeg vil
rette mit program til altid at skrive i registeringsdatabasen, hvor det
sidst er blevet udført fra) - men det hjælper mig ikke lige nu.

Men eller mange tak for svarene

/Per Larsen

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 26-10-04 11:44

On Tue, 26 Oct 2004 00:44:57 +0200, "Per Larsen" <per@arveplan.dk>
wrote:

> [...]
>rette mit program til altid at skrive i registeringsdatabasen, hvor det
>sidst er blevet udført fra) - men det hjælper mig ikke lige nu.

Se Find Files eksempel nederst i denne linken:
<http://www.mentalis.org/apilist/FindFirstFile.shtml>

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : Per Larsen

Dato : 27-10-04 21:52

MANGE TAK jeg er kørende

Hilsen