sygdom/skadedyr på pæretræ?
Fra : margit

Dato : 24-10-04 13:39

Jeg har lagt et billede på dk.binaer. Mon nogen kan hjælpe mig?
Det ser underligt ud.

Mvh Margit

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 24-10-04 20:01

"margit" <saaj@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lagt et billede på dk.binaer. Mon nogen kan hjælpe mig?
> Det ser underligt ud.

Det gør det på mange pæretræer i år. Det er et svampeangreb, der
tilsyneladende ikke betyder alverden. Måske er det hyppigere i år, for der
er spurgt til det her i gruppen et par gange.

Muligvis kan det hjælpe at samle bladene sammen og grave dem ned, men jeg
har hørt at der er værtsskifte mellem pæretræer og en anden gevækst med
hensyn til denne svamp - så der er nok ikke så meget at gøre ved det.
Men det skulle ikke være skadeligt - selvom det ser drabeligt ud.

Poul Erik
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : margit

Dato : 24-10-04 20:13

Tak for dit svar. Jeg troede først, at det var en puppe el. lign. Kunne
godt ligne sådan noget.

Mvh Margit