Hjælp til Capture og NW4.20
Fra : Martin_P

Dato : 14-05-01 07:40

hej NG,

Jeg har en NW4.20 server, og mit problem er flg.

Klienterne, som er koblet på, er 100% ens. De blev alle købt samme
sted på samme tid - så den faktor er udelukket.

Det drejer sig om, at 2 af maskinerne er en evighed om at logge på.
Mapningen går fint, men så snart der skal captures printerporte, tager
det ca. 2 minutter for hver capture kommando(og der er 7 af dem)

Det er Win98SE + Client 3.3

Er der nogle af jer der har prøvet/set det før, og har i en ide om
hvor jeg skal begynde at lede efter fejl.

Der er ingen problemer på de resterende 30 maskiner

Martin_P

P.S. der er ligemeget hvornår de logger på, så tager det 12-15
minutter førend man har skrivebordet foran sig.

Fra : Dan Mortensen

Dato : 14-05-01 18:55

On Mon, 14 May 2001 08:40:09 +0200, Martin_P <martin_pXXX@computer.dk>
wrote:

>Det drejer sig om, at 2 af maskinerne er en evighed om at logge på.
>Mapningen går fint, men så snart der skal captures printerporte, tager
>det ca. 2 minutter for hver capture kommando(og der er 7 af dem)

Samme loginscript?
Samme printerkøer?

>Det er Win98SE + Client 3.3

Har du prøvet at reinstallere clienten

Jeg syntes at det lyder lidt bekendt, men kan ikke lige komme i tanke
om hvad det var.

Har du evt prøvet at fjerne NDS-printer+server+kø-objekter, og lave
dem igen?

/Dan MOrtensen

Fra : Martin_P

Dato : 14-05-01 22:00

On Mon, 14 May 2001 17:54:49 GMT, damo@post3.tele.dk (Dan Mortensen)
wrote:

>Samme loginscript?
>Samme printerkøer?
fuldstændig det samme loginscript og det er de samme printere og køer

>Har du prøvet at reinstallere clienten
ja, det har jeg prøvet - det gjorde ikke nogen forskel

>Jeg syntes at det lyder lidt bekendt, men kan ikke lige komme i tanke
>om hvad det var.
PLEASE - prøv om du kan huske det ))

>Har du evt prøvet at fjerne NDS-printer+server+kø-objekter, og lave
>dem igen?
Nope - der er nogle stykker

Fra : Dan Mortensen

Dato : 15-05-01 18:25

On Mon, 14 May 2001 22:59:56 +0200, Martin_P <martin_pXXX@computer.dk>
wrote:

>fuldstændig det samme loginscript og det er de samme printere og køer

>ja, det har jeg prøvet - det gjorde ikke nogen forskel

>PLEASE - prøv om du kan huske det ))

Jaa, jeg tænker, så det kommer nok op på et tidspunkt..

>Nope - der er nogle stykker

Det er da hurtigt at lave dem igen, hvis det er de samme 5-7 printere.
Vi har af og til nogle underlige fejl (dog ikke noget med mapningen),
hvor en bruger pludselig ikke kan skrive ud. Jobbet står bare i køen.

Kan du se drevene, og bruge dem som normalt, når den endelig er kommet
på?

/Dan MOrtensen

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 15-05-01 19:25

Hejsa
Hvad med at prøve og tage et ghostimage af en ok maskine, og smide det på en
af de "dårlige" maskiner.. så ved du om det er hardware eller software fejl
der driller dig.

/Kasper

Fra : Jugger

Dato : 16-05-01 06:54

Hej Martin,

Check speed og duplex settings på dine client nic'er og check at de stemmer
overens med hvad din hub / switch kører.

Mvh.
Jugger