Problemer med FTP.
Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-10-04 00:18

Haløjsa i gruppen.

Hjælp behøves.

Jeg har problemer med min ftp klient. Nu vil nogle måske sige at det
ikke er den rigtige gruppe, men problemet er kommet efter jeg har fulgt
Thomas' pdf fil til at lukke tjenester. Jeg kan ikke gennemskue, hvor det
går galt.
Jeg må tilstå, at jeg ikke har brugt ftp siden jeg installerede SP2.

Som klient bruger jeg explorer og da jeg fik problemer prøvede jeg med
CuteFtp, men med samme resultat. Jeg får ikke lov til logge på serveren.
Klienten kommer med en timeout. Det virker på mig som om at klienten
ikke forlader matrikelnummeret.

Tænk sig. Alt det bøvl bare fordi man er blevet træt af firewalls og vil prøve
uden

mvh
Henning

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-10-04 00:33

Henning Præstegaard skrev:

> Som klient bruger jeg explorer og da jeg fik problemer prøvede
> jeg med CuteFtp, men med samme resultat. Jeg får ikke lov til
> logge på serveren.

Jeg tror ikke at det har noget at gøre med, at du har fulgt min
vejledning, for hvis det var tilfældet, ville jeg heller ikke
kunne få adgang til FTP-servere og det er der ingen problemer med.

> Klienten kommer med en timeout. Det virker på mig som om at
> klienten ikke forlader matrikelnummeret.

Har du adgang til flere FTP-servere og hvis ja, er der så problemer
med dem alle?

Har du tændt for den indbyggede firewall i XP og hvis ja, har du
så prøvet at deaktivere den?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-10-04 01:25

Thomas G. Madsen wrote:

> Jeg tror ikke at det har noget at gøre med, at du har fulgt min
> vejledning, for hvis det var tilfældet, ville jeg heller ikke
> kunne få adgang til FTP-servere og det er der ingen problemer med.

Aha. Ok. Så ligger problemet et andet set.

> Har du adgang til flere FTP-servere og hvis ja, er der så problemer
> med dem alle?

Kun en. Til min hjemmeside hos TDC.

> Har du tændt for den indbyggede firewall i XP og hvis ja, har du
> så prøvet at deaktivere den?

Jada. Længe før jeg spurgte.

mvh
Henning

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-04 08:41

Henning Præstegaard skrev:

>Kun en. Til min hjemmeside hos TDC.

Her kan man lave en anonym FTP-forbindelse:
ftp://ftp.sunet.se/

--
Bertel

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-10-04 12:02

Bertel Lund Hansen wrote:

> Her kan man lave en anonym FTP-forbindelse:
> ftp://ftp.sunet.se/

Det var da et farligt sted at lukke en mand ind i, der
har en svaghed for gratis software.

Nå, men budskabet må være at når jeg kan komme der ind,
må problemet må ligge medlem TDC og mig.

Tak for hjælpen til jer begge.

mvh
Henning

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-10-04 12:01

Henning Præstegaard skrev:

> Til min hjemmeside hos TDC.

Har du prøvet at slå 'Passiv Mode' fra eller til?
Her er det godt nok pt. slået fra i WS_FTP og til i IE og jeg
kan få kontakt med TDC's FTP-server fra dem begge, men på et
tidspunkt havde jeg også problemer med at få kontakt med min
hjemmesideplads hos TDC, og dengang hjalp det at slå det til i
WS_FTP.

De fleste FTP-klienter har den mulighed og IE har den også inde
i Tools > Internet Options > Advanced, hvor indstillingen hedder
'Use Passive FTP (for firewall and DSL modem compatibility)'.

> Jada. Længe før jeg spurgte.

Har du blot koblet den fra inde i sikkerhedscentret, eller har
du også deaktiveret tjenesten Windows Firewall?
Det tyder på, at firewallen godt kan finde på at blokere for
trafik selvom den er slukket inde i sikkerhedscentret(*), men
med tjenesten deaktiveret, burde den holde snitterne for sig
selv.

(*) Hvis tjenesten Windows Firewall kører, og man blot har valgt
at frakoble firewallen inden i sikkerhedscentret, kan man evt.
prøve følgende kommandoer i en kommandoprompt:

Netsh firewall show state
Netsh firewall show config

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-10-04 23:54

Thomas G. Madsen wrote:

> De fleste FTP-klienter har den mulighed og IE har den også inde
> i Tools > Internet Options > Advanced, hvor indstillingen hedder
> 'Use Passive FTP (for firewall and DSL modem compatibility)'.

Thomas! Du er genial!
Det var den og da jeg kom igennem poppede firewallen op, men
den har du jo forklaret om i PDF'en.

Mange mange tak.

mvh
Henning