Argentina- brazil
Fra : Coppi

Dato : 23-10-04 22:15

Hej.

Ja, vi ændrede mening, så vi tager med cc-travel på deres 17 dages tur til
Argentina og Brazil.

Har nogen af jer været på den ?

Altså først Buenos Aires, ud på en farm, op til Missiones, vandfaldene,
derefter Buzios og til sidst Rio.

Fortæl, fortæl, jeg føler mig lidt på herrens mark, har aldrig rejst andet
end charter, men har lyst til, at prøve noget andet, så vi håber det er
godt. Så gode råd modtages med glæde.

Vi kender heller ikke så meget til Sydamerika, hvordan er det sammenlignet
med Østen ?

coppi

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 24-10-04 08:35

> Vi kender heller ikke så meget til Sydamerika, hvordan er det sammenlignet
> med Østen ?

Hej

et par hurtige kommentarer - Sydamerika er meget mere lig Europa. Det er
ikke nær så kaotisk. Nu skal i til Argentina, som jeg desværre ikke har
besøgt, men generelt gælder, at den spanske indflydelse er meget tydelig.
Det er ikke nær så billigt som Østen. Endelig så er taler man spansk eller
portugisisk, og man kan ikke forvente, at alle taler engelsk i samme grad
som i østen. Personligt foretrækker jeg Sydamerika frem for fjernøsten, men
smag og behag er jo forskellig.

Vi har lidt om Rio på vores hjemmeside.

Kennet
--
Besøg os på:
www.pernille-kennet.dk

Fra : E. Vi/Ha

Dato : 25-10-04 08:02

Coppi <annie321@privat.dk> skrev:
>Hej.

> [...]

Har været på denne tur, i kan bare glæde jer, det er fantastisk
det hele - Rio, langs Copacabana stranden om aftenen, Buenos Aires
la bocca, og ude på pampassen, og til slut Buzios en herlig lille
by.
Rigtig god tur.
Mvh
EVH

Fra : Henning Nielsen

Dato : 25-10-04 22:58

> Altså først Buenos Aires, ud på en farm, op til Missiones, vandfaldene,
> derefter Buzios og til sidst Rio.

Altså - jeg skal ikke kloges i det hele - har desværre ikke været overalt
endnu. Men kan dog bidrage lidt omkring Buenos Aires (BA).

BA er en meget europæisk præget by, med mange spændende kvarterer. At
anbefale:

La Boca: Byens arbejderkvarter med mange flotte vægmalerier, farverige huse
og masser af tango-musik i området ved Caminito. BA's fodboldstolthed Boca
Juniors holder til i det kvarter.

San Telmo: Tangoens egentlige hjemsted i BA. Der er et spændende marked med
mangle gamle sager hver søndag formiddag.

Recoleta: Her bor de rige i BA, så det er en diamentral modsætning til Boca.
Her finder man også Recoleta-kirkegården, hvor bl.a. Eva Peron er begravet.

Tigre: En forstad en god times togtur nord for BA. Her mødes floderne
Uruguay og Parana, og man kan tage med både der sejler rundt i deltaet. Det
er ikke turistture som sådan - men meget sjove. Jeg var selv med en
"skolebåd" der sejlede rundt et par timer for at fragte skolebørn hjem.

Rigtig god fornøjelse
Henning

PS: evt.mere fra min tur her. http://www.henningn.dk/syd1.htm