Befordring - Offentlig transport.
Fra : Lasse Madsen

Dato : 23-10-04 15:56

Hej

Jeg har igennem længere tid haft lidt problemer med transport (ejer ikke
egen bil/mc da jeg kun er i besiddelse af A kørekort) og det er derfor lidt
problematisk at lave et egentligt kørselsregnskab selv om pengene flyder fra
privat lomme ud i benzin tanken på de køretøjer jeg har haft lånt for at
komme fra A til B, derimod fandte jeg ud af at det var nemmere (og mere
behagligt her i vinter sæsongen) at køre med offentlig transport end at købe
en gammel MC eller tage bil kortet til en formue ... jeg har derfor bus
klippe kort liggende for knap 4800kr (med et rigtigt kørselsregnskab for
hvor jeg er kørt på hvert klip, formål, klokkeslæt m.v.) spørgsmålet er så
.... er dette fradragsberettiget fra mit firmas overskud i.o.m jeg har betalt
alle disse sure klippe kort i firmaet's interesse ?

- der er kun kørt ud til kunder på disse klip

Det skal siges at firmaet er et I/S hvor jeg er den ene ejer og at disse
kort ikke er betalt fra firmaet's egentlige konto men min private (fordi det
lige var nemmest for mig selv istedet for at skulle have fat i firmaets
konto og en masse bøvl)

m.v.h.
lasse

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 16:45

Udgifter til offentlig transport (bus) er fradragsberettiget på nøjagtig
samme måde som en flybillet m.m. Men der skal foreligge dokumentation
for købet af billetterne og sikkert også et kørselsregnskab, når
billetten ikke i sig selv angiver tidspunkt og destination.

Spørg T&S om du kan slippe for bilag fra billetterne eller
kørselsregnskabet er nok.

Du kan heller ikke uden videre fratrække udgifter til benzin /
bilkørsel, hvis det ikke er din egen bil. Her skal du også snakke med
T&S.

hilsen
Uffe

Fra : Lasse Madsen

Dato : 23-10-04 16:47

Hej Uffe

> samme måde som en flybillet m.m. Men der skal foreligge dokumentation
> for købet af billetterne og sikkert også et kørselsregnskab, når
> billetten ikke i sig selv angiver tidspunkt og destination.

Biletterne angiver heldigvis også tidspunkt og oprindelses sted (hvor rejsen
starter) og antallet af zoner siger jo så hvor man ender

> Spørg T&S om du kan slippe for bilag fra billetterne eller
> kørselsregnskabet er nok.

Det gør jeg.

> Du kan heller ikke uden videre fratrække udgifter til benzin /
> bilkørsel, hvis det ikke er din egen bil. Her skal du også snakke med
> T&S.

Nej det var lige præcis dette som jeg var lidt træt af.

m.v.h.
/lasse

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 16:56

> Biletterne angiver heldigvis også tidspunkt og oprindelses sted (hvor
rejsen
> starter) og antallet af zoner siger jo så hvor man ender

Selvfølgelig - det glemte jeg lige i farten.

> Nej det var lige præcis dette som jeg var lidt træt af.

Du kan altid fratrække for brug af cykel, som sidste udvej. Her skal man
vist ikke præsentere mere end et kørselsregnskab. Det giver vist ikke så
meget pr kilometer, men det er bedre end ingenting.

hilsen
Uffe

Fra : Lasse Madsen

Dato : 24-10-04 22:13

Hej Uffe

> Du kan altid fratrække for brug af cykel, som sidste udvej. Her skal man
> vist ikke præsentere mere end et kørselsregnskab. Det giver vist ikke så
> meget pr kilometer, men det er bedre end ingenting.

Hehe jeg er ikke sikker på at jeg kan bilde dem ind at jeg har kørt
frederikshavn -> odense tur retur et par gange på cykel

/lasse

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 01:26

> Hehe jeg er ikke sikker på at jeg kan bilde dem ind at jeg har kørt
> frederikshavn -> odense tur retur et par gange på cykel

LOL

Dagens indlæg

Griner stadigvæk. Ville gerne sidde på skattekontoret, hvis der kom en ind
og forlangte befordringsfradrag for sådanne ture

Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-10-04 06:01

In news:417c4810$0$13745$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
Michael Sørensen <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

> LOL
>
> Dagens indlæg
>
> Griner stadigvæk. Ville gerne sidde på skattekontoret, hvis der kom
> en ind og forlangte befordringsfradrag for sådanne ture

Hvad er der nu galt i at have kondi tallet i orden
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg