Moms tilbage
Fra : Nikolaj Andresen

Dato : 23-10-04 14:24

Jeg skal snart på ferie til USA.
Er det noget med at hvis man hvis man tager en gave med, så kan man få
momsen tilbage ved at få et stempel i lufthavnen ?

Hilsen
Nikolaj

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 23-10-04 18:47

"Nikolaj Andresen" <nikolaj@mjackson.com> wrote in message
> [...]
> Er det noget med at hvis man hvis man tager en gave med, så kan man få
> momsen tilbage ved at få et stempel i lufthavnen ?

Ja, hvis din adresse er i et ikke-EU land.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Nikolaj Andresen

Dato : 23-10-04 19:56

> Ja, hvis din adresse er i et ikke-EU land.

Jeg har fået at vide, at man skal få skrevet modtagerens navn og adresse på
kvitteringen.
Og at pengene så ville blive sendt til dem.
Ville det virke ?

Nikolaj

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 24-10-04 10:02

> [...]
> på kvitteringen.
> Og at pengene så ville blive sendt til dem.

Det tvivler jeg på. Det kun folk der som sagt bor uden for EU. Dvs du kan
ikke købe noget, og tage det med, da du ikke kan dokumentere at du ikke bor
i DK(eu). Måke tager jeg fejl, men jeg tvivler

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Nikolaj Andresen

Dato : 24-10-04 11:43

> Det tvivler jeg på. Det kun folk der som sagt bor uden for EU. Dvs du kan
> ikke købe noget, og tage det med, da du ikke kan dokumentere at du ikke
> bor i DK(eu). Måke tager jeg fejl, men jeg tvivler

Jeg tvivler også. Det er derfor jeg spørger her.
Det er butikken, som har sagt det til mig. At det har de gjort flere gange
før. At butikken så får tilsendt kvitteringen med stempel og derefter sender
momsen retur.

Nikolaj

Fra : Christian Carlsen

Dato : 28-10-04 21:49

Den metode er ikke helt ren i kanten.........jf. ToldSkat's hjemmesider er
der følgende notat:

"If you are resident or have your normal residence outside the EU, you are
entitled as a private person to a refund of the Danish VAT on goods you have
purchased in Denmark. " Altså hvis du bor uden for EU kan du få det ellers
ikke....Det butikken gør er at "lade som om" de sælger til en i
udlandet........og der er vist ikke helt lovligt...!!!!!

her er linket til toldskat's hjemmeside:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=87455&vID=200332&i=0&action=open#i87455

Hjalp det???

God fornøjelse.....