Kreditnota til allerede betalt faktura i S~
Fra : Thomas Landberg

Dato : 23-10-04 11:32

Når jeg laver en kreditnota i Summasummarum kan jeg vælge at den skal
bogføre og modsvare en faktura. Men det er kun når fakturaen ikke er betalt.
Når fakturaen er betalt har jeg ikke denne option. Skal man derfor lave en
kreditnota "helt fra bunden" bare fordi kunden allerede har betalt?

--

MVH

Thomas Landberg

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-10-04 13:33

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417a331d$0$245$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> betalt. Når fakturaen er betalt har jeg ikke denne option. Skal man derfor
> lave en kreditnota "helt fra bunden" bare fordi kunden allerede har

Ja, for kundens indbetaling "modsvare" jo allerede fakturaen.
Når du laver en kreditnota og vælger at den skal modsvare en faktura, lader
du kreditnotaen være "betaling" for fakturaen.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 23-10-04 14:17

> Ja, for kundens indbetaling "modsvare" jo allerede fakturaen.
> Når du laver en kreditnota og vælger at den skal modsvare en faktura,
> lader du kreditnotaen være "betaling" for fakturaen.

Yes. Men hvordan laver man så en kreditnota til sådan en fætter? Skal man
først ind i kassekladen og "trække pengene tilbage"? Eller er det bare den
helt manuelle måde?

--

MVH

Thomas Landberg

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-10-04 15:54

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417a59bc$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Yes. Men hvordan laver man så en kreditnota til sådan en fætter? Skal man
> først ind i kassekladen og "trække pengene tilbage"? Eller er det bare den
> helt manuelle måde?

Nej, du laver den på samme måde som en faktura.
Når du udbetaler pengene til kunden (for han har jo penge til gode) vælger
du bare din kreditnota i kassekladdens søjle med navnet "Faktura".

En kreditnota er bare en faktura med modsat fortegn, så arbejdsgange er den
samme