Sirikits livret.
Fra : Dina

Dato : 23-10-04 08:09

Er der nogen i gruppen der kan sige mig, hvad der gemmer sig bag navnet
Sirikits livret ?
Mvh.Dina.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-10-04 11:06

On Sat, 23 Oct 2004 09:08:31 +0200, "Dina" <Tiger@eye.mail.dk> wrote:

>Er der nogen i gruppen der kan sige mig, hvad der gemmer sig bag navnet
>Sirikits livret ?
>Mvh.Dina.

Ikke andet end at 72-årige Sirikit er dronningen af Thailand. Er den
opkaldt efter hende er retten vel thailandsk - men kan i princippet
også dansk, idet hendes far har være ambassadør i Danmark (måske har
hun fået smag for brun sovs og kartofler .
Men da hun også er vokset op i Paris og London, så der er mange
muligheder (eller også er det bare noget, nogen har fundet på uden
hendes viden.....

Lars

Fra : Dina

Dato : 23-10-04 13:26

Jeg skulle nok have stillet mit spørgsmål lidt anderledes, er der nogen der
kender en ret, der hedder Sirikits livret, og kan fortælle mig hvad den
består af ?
Mvh Dina

Fra : Jørgen Hess

Dato : 23-10-04 23:32

"Dina" <Tiger@eye.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kender en ret, der hedder Sirikits livret, og kan fortælle mig hvad den

Og af dit svar kan man se du egentlig er totalt ligeglad med svaret på at det er
Thailands dronning?
Selvom du åbenbart stillede spørgsmålet forkert kunne du vel godt sige tak!
Så lad mig fortsætte lidt: Relationerne mellem Thailand (Siam) og Danmark er
faktisk gamle, men i nyere tid med bl.a. ØK virkelig gjort at Thailand er det
asiatiske land Danmark har de mest åbenhjertige forbindelser med.
Når man får fejlskrevet et spørgsmål kan det vel kun pirre til ens naturlige
nysgerrighed at få sådanne oplysninger.
Total utopisk, men kunne ikke lade være.
mvh
Jørgen

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-10-04 06:19

Jørgen Hess wrote:
> [...]
> nysgerrighed at få sådanne oplysninger.
> Total utopisk, men kunne ikke lade være.

Dina stiller et spgsml, der IMHO ikke er til at misforstå. Får et
goddag-mand-økseskaft-svar. Reagerer voksent. Tager aben og omformulerer
venligt sit spgsml, hvorefter du lukker mere varm luft ud og bebrejder
Dina at hun ikke takkede for det første "svar".
Mon ikke du skylder Dina en undskyldning?

--
Mvh, Ole Larsen - Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Dina

Dato : 24-10-04 07:32

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mon ikke du skylder Dina en undskyldning?
>

> --
> Mvh, Ole Larsen - Fotografiske billeder på:

Jeg siger tak for dit indlæg, jeg blev godt nok lidt forbavset over at få
sådan et svar,
men sådan er der jo så meget, du må have en rigtig god dag.
Venlig hilsen Dina.

Fra : Jørgen Hess

Dato : 24-10-04 15:50

> [...]
> Mon ikke du skylder Dina en undskyldning?
>

> --
> Mvh, Ole Larsen - Fotografiske billeder på:

Jamen jeg har sikkert misforstået det, men følte tavsheden omkring forrige svar
som en knugen og reagerede derpå.
mvh
Jørgen

Fra : Dina

Dato : 24-10-04 07:24

"Jørgen Hess" <joergen.h@ahvapost.dk> skrev i en meddelelse

> Og af dit svar kan man se du egentlig er totalt ligeglad med svaret på at
det er
> Thailands dronning?

Jamen dog, jeg undskylder da hvis jeg har trådt nogen over tæerne, min
spørgsmål gik jo ikke ud på hvem der er Thailands dronning.

> Selvom du åbenbart stillede spørgsmålet forkert kunne du vel godt sige
tak!

Godt ord igen, det har du da ret i.

> [...]
det
> asiatiske land Danmark har de mest åbenhjertige forbindelser med.

Og jeg tillader mig at spørge, hvad har det med mit spørgsmål at gøre.

> Når man får fejlskrevet et spørgsmål kan det vel kun pirre til ens
naturlige
> nysgerrighed at få sådanne oplysninger.

Næh faktisk ikke.

> Total utopisk, men kunne ikke lade være.
> mvh
> Jørgen

> Jamen det er da i orden,og selvom det ikke var et svar på mit spørgsmål,
siger jeg da tak.
Mvh.Dina

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-10-04 09:21

> siger jeg da tak.

Du får da vist nok at gøre, hvis du skal sige tak for alle svar - også dem,
der ikke har noget med sagen at gøre.
Jeg kunne godt forstå dit spørgsmål og synes, der skal god vilje til at
misforstå det.
Og du behøver altså ikke at takke for det her

Hilsen Inger

Fra : Dina

Dato : 24-10-04 09:50

" Inger Pedersen" <inger_mp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> misforstå det.
> Og du behøver altså ikke at takke for det her

Det lader jeg så være med
Mvh.Dina.

Fra : Nille

Dato : 31-10-04 07:28

"Dina" <Tiger@eye.mail.dk> wrote in message
> Er der nogen i gruppen der kan sige mig, hvad der gemmer sig bag navnet
> Sirikits livret ?
> Mvh.Dina.

Jeg har spugt min thailandske kollega som i sin fritid underviser i thaimad
og som også laver thaimad til fester o.l. Hun kendte ikke retten og har
undersøgt det og kom i fredags og sagde til mig at hun ikke havde fundet
noget om nogen ret der hedder sådan.

Venlig hilsen
Nille