Store billeder og OutOfMemeryError
Fra : Thomas Bendsen

Dato : 22-10-04 18:30

Hej

Jeg har et billede på 7 MPixels hvorpå jeg udfører nedenstående kode. Dette resulterer imidlertid i en OutOfMemeryError. Kan denne
kode på nogen måde optimeres. (Jeg ved godt at jeg kan afvikle koden med java -Xmx parameteren)

import java.awt.image.*;
import java.io.*;
import javax.imageio.*;

public class Blurring {

static BufferedImage origImage;
static BufferedImage blurImage;

try {
BufferedInputStream in = new BufferedInputStream(new FileInputStream("IMG_1918.jpg"));
origImage = ImageIO.read(in);
//grunden til at jeg laver dette er at der efterfølgende skal udføres en ConvolveOp på billedet,
//og det virker ikke hvis jeg gør det direkte på mit originale billede.
blurImage = new BufferedImage(origImage.getWidth(),origImage.getHeight(),BufferedImage.TYPE_INT_RGB);
//her får jeg en OutOfMemoryError
blurImage.setData(origImage.getData());
//herefter udføres en ConvolveOp hvis programmet ellers ville nå så langt
}
catch (FileNotFoundException e) {
e.printStackTrace();
}