gebyrer m. eller u. moms?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-10-04 15:30

Hej, Nu fandt jeg jo så ud af at der ikke er moms på frimærker..

Hvordan med fx. bank gebyrer?
Som fx. oprettelse af FI kort kreditor?
Det årlige gebyr for VISA Dankort?

Og hvad med kurser? - Ikke valuta kurser, men kurser, som i
kursusvirksomhed - hvis en virksomhed betaler for et kursus...
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-10-04 23:40

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41791994$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hej, Nu fandt jeg jo så ud af at der ikke er moms på frimærker..

Gør det til en regel at kikke på dine fakturaer og afregningsnotaer.
Det skal helt klart fremgå når fakturabeløbet indeholder moms.
Fakturareglerne siger at moms-beløb og moms-sats skal fremgå.

> Hvordan med fx. bank gebyrer?

Moms-frit

> Som fx. oprettelse af FI kort kreditor?

Bruger jeg ikke, men jeg vil tro at det er momsfrit lige som de øvrige
gebyrer til banken.

Igen, kik på fakturaen.

Skoleundervisning er momsfri.
Kursusvirksomhed er momspligtig.

Se evt. http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=95893&vID=200604

Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-10-04 07:03

In news:41798c37$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:

> Gør det til en regel at kikke på dine fakturaer og afregningsnotaer.
> Det skal helt klart fremgå når fakturabeløbet indeholder moms.
> Fakturareglerne siger at moms-beløb og moms-sats skal fremgå.

Right

> Igen, kik på fakturaen.

Der står kun beløbet, og forfaldsdatoen. Ikke om det er incl. eller
ekskl.. moms

Tak for link

Fra : Knud Berggreen

Dato : 23-10-04 10:10

On Sat, 23 Oct 2004 08:03:11 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

> [...]

Fakturaudsteders SE-nummer skal også være anført.

>Right

>Der står kun beløbet, og forfaldsdatoen. Ikke om det er incl. eller
>ekskl.. moms

I så fald må du gå ud fra at det er ekskl. moms.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-10-04 11:07

In news:9t7kn09ebjpkd79iu96jet1uqtasd2kgut@4ax.com,
Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

> I så fald må du gå ud fra at det er ekskl. moms.

Det kommer vel an på om det er et kursus, der i lige så høj grad
henvender sig til private?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-10-04 13:20

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Fakturaudsteders SE-nummer skal også være anført.

Ja + en del andre ting.
Nu nævnte jeg kun det der havde med moms at gører

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-10-04 13:19

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4179f436$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der står kun beløbet, og forfaldsdatoen. Ikke om det er incl. eller
> ekskl.. moms

Og det betyder så at der ikke er tillagt moms
F.eks. må en virksomhed, der ikke er momsregistreret ikke skrive "eksl.
moms" på deres faktura. De må slet ikke skrive ordet moms.