Mørk chokolade uden sukker
Fra : Thïngmand

Dato : 22-10-04 08:21

Hvor kan man købe mørk chokolade med et højt cacao indhold uden sukker? Det
skal bruges til desserter, hvor man så kan tilsætte sukker (eller
sødemiddel) alt efter desserttype og smag...

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-04 14:29

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal bruges til desserter, hvor man så kan tilsætte sukker (eller
> sødemiddel) alt efter desserttype og smag...

Jo højere kakaoindhold jo mindre sukker er der i chokoladen. Min far har
sukkersyge nr 2 og har intet problem med at spise chokolade med 70% kakao.
Men du kan købe det i alle supermarkeder og mange diskount butikker. Aldi
har en på 70% til jeg tror 10,95kr. og den er udemærket.

Lasse

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-10-04 15:42

Lasse N. Larsen skrev:

> Aldi har en på 70% til jeg tror 10,95kr. og den er udemærket.

/me synes at Aldis 70%-chokolade er ganske styg. Hellere betale det
dobbelte og få en god chokolade (Valrhona, Lindt, ...).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-04 16:42

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh,
>
> --
> Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark

Jeg tror nu ikke at du vil kunne smage forskel på lindt og den fra aldi i en
blindsmagning.

Lasse

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-10-04 17:38

Lasse N. Larsen skrev:

> Jeg tror nu ikke at du vil kunne smage forskel på lindt og den
> fra aldi i en blindsmagning.

Måske ikke, hvem ved? Jeg syntes at den fra Aldi havde en grim, "brændt"
bismag som jeg ikke brød mig om.

Mvh,

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-10-04 21:26

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> /me synes at Aldis 70%-chokolade er ganske styg. Hellere betale det
> dobbelte og få en god chokolade (Valrhona, Lindt, ...).

Ai-ai! Du må ikke nævne Lindt sammen med Valrhona! Det er blasfemi! Aldis
70%-lade er klart bedre end Lindt - men absolut ikke Valrhonakvalitet. Synes
jeg. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-10-04 20:57

Morten Wartou skrev:

> Ai-ai! Du må ikke nævne Lindt sammen med Valrhona! Det er blasfemi!
> Aldis 70%-lade er klart bedre end Lindt - men absolut ikke Valrhona-
> kvalitet. Synes jeg. :)

Hm..., jeg må vist lige ha' fundet en Lindt en dag ved lejlighed, så jeg
kan smage og jeg virkelig husker _så_ meget forkert. Aldis kan jeg helt
klart ikke li'.

Mvh,

Fra : Karina

Dato : 23-10-04 21:11

On Fri, 22 Oct 2004 09:20:48 +0200, "Thïngmand"
<michael@thingmand.invalid> wrote:

>Hvor kan man købe mørk chokolade med et højt cacao indhold uden sukker? Det
>skal bruges til desserter, hvor man så kan tilsætte sukker (eller
>sødemiddel) alt efter desserttype og smag...

Føtex har sukkerfri chokolade.

Mv.h. Karina Andersen

Fra : Peter Westh

Dato : 24-10-04 07:19

> [...]
> skal bruges til desserter, hvor man så kan tilsætte sukker (eller
> sødemiddel) alt efter desserttype og smag...

Jeg går ud fra at det, du spørger om, er helt USØDET chokolade. Jeg kender
to steder man kan få det her i København: http://www.specialkoebmanden.dk/
har Valhrona; Den Amerikanske Købmand i Peder Hvidtfeltsstræde 13 fører et
billigere mærke.

Jeg har selv eksperimenteret med usødet chokolade og atwell i forsøget på at
lave en god sukkerfri chokolademousse. Jeg kan ikke sige, det er lykkedes
endnu. Men i bagværk går det fint.

MVH

Peter