Styring af billedkvalitet i.swf?
Fra : John Sahl

Dato : 21-10-04 22:43

Hejsa,

Er der nogen som hurtigt kan fortælle mig hvordan jeg
styrer at kvaliteten af et .jpg billede som inkluderes i en
..swf?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : TJ Lunden

Dato : 23-10-04 17:02

Hei,

Det er et godt spørsmål. Så langt jeg kan se er det følgende: (Jeg bruker
Flash MX 7.2)

Library -> Høyre-klikk på JPEG bildet -> properties:

Enten behold haken ved: "Use Imported JPEG data". Da brukes orginal
billedkvalitet. Dette er default.
Eller hak av denne optionen og velg JPEG kvalitet som du ønsker å bruke.

File -> Publish settings... -> Flash -> JPEG quality : Har ingen effekt som
jeg kan se.

Hvis noen vet noe annet, si ifra! Ellers håper jeg dette hjelper

TJ Lunden

Fra : knut einar skjær

Dato : 24-10-04 01:31

> [...]
>
> File -> Publish settings... -> Flash -> JPEG quality : Har ingen effekt som

Publish settings >> Flash >> JPEG quality trodde ville ha en viss
påvirkning, men du har helt rett, det har den ikke. Vet du når denne
innstillingen har sin effekt?

Når det gjelder jpeg-innstillingen i Library, er den egentlig veldig
viktig. Dersom du ikke haker bort "Use imported JPEG data" vil filen din
bli like stor, eller større, enn det originale bildet. Men, viktig, også
dersom du har forminsket bildet til, la oss si 10 % av originalen!

--
Knut Einar Skjær
www.rsd.no

Fra : TJ Lunden

Dato : 24-10-04 18:44

Hei Knut,

Takk for nyttig info og råd! Her kan jeg bare gjette, den har vært der i
mange tidligere versjoner, jeg kan bare gjette på at den har en funksjon ved
åpning av tidligere versjoner av FLA. Men kan jo være den har en funksjon
som jeg ikke har oppdaget enda.

TJ Lunden

Fra : TJ Lunden

Dato : 02-11-04 15:45

>Publish settings >> Flash >> JPEG quality trodde ville ha en viss
>påvirkning, men du har helt rett, det har den ikke. Vet du når denne
>innstillingen har sin effekt?

Den brukes som global innstilling ved importering av andre formater enn
JPEG.

mvh
TJ Lunden

Fra : knut einar skjær

Dato : 02-11-04 19:02

TJ Lunden <tjl@newelements.nospam> wrote:

> Den brukes som global innstilling ved importering av andre formater enn
> JPEG.

Aha. Så andre formater blir konvertert til jpeg ved eksport igjen, med
denne innstillingen?

--
Knut Einar Skjær
www.rsd.no

Fra : TJ Lunden

Dato : 09-11-04 14:45

Hei,

Her er jeg på litt tynn is. Men mitt inntrykk er at Flash bruker JPEG som
bildeformat ved eksport. Jeg har samtidig opplevd at f.eks alfakanalen i png
formatet (Ihvertfall den som gir 100% gjennomsiktighet) beholdes ved
eksport.