Hvilken radiator?
Fra : Thïngmand

Dato : 21-10-04 09:45

Jeg skal have en radiator til soveværelset på første sal. Rummet er ca. 10
m2 og den skal hænge under et vindue. Det er ikke så meget ydelsen jeg er i
tvivl om - der findes jo adskellige skemaer over det, men mere hvilken model
det skal være? Er der forskel på de billige/dyre? Hvad er forskellen? Jeg
skal kun have 2 radiatorer i hele huset (resten er gulvvarme) så prisen
betyder ikke så meget...

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 21-10-04 14:49

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in message
> [...]
> forskellen? Jeg skal kun have 2 radiatorer i hele huset (resten er
> gulvvarme) så prisen betyder ikke så meget...

I soveværelset er der måske ikke brug for den store effekt. Og så kunne du
kigge på fodpaneler med varme i.
De findes både el- og vandbaseret.

Se www.elpan.dk

Erik Rudbeck

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-10-04 21:27

Thïngmand wrote:
> [...]
> det skal være? Er der forskel på de billige/dyre? Hvad er forskellen? Jeg
> skal kun have 2 radiatorer i hele huset (resten er gulvvarme) så prisen

Du beskriver jo ikke meget om typen af radiator du vil have.
Hvad mener du med model.?

Er det elradiatorer du søger.? Jeg formoder det.
I så fald kan jeg anbefale Siemens.
De har en hjemmeside. Med div. brochurer. Jeg husker ikke www-adressen.

Er de varianter du spørger til, med eller uden olie.?

Og for at komme et andet spørgsmål i forkøbet: Virkningsgraden af en
elradiator er 100%. Dvs. fabrikatet har ingen betydning for det.

Mvh. Jørgen