txt file parse i VBS
Fra : Kasper Skjødt Nielse~

Dato : 21-10-04 09:19

Hej

Er der nogen der har en kodestump der kan scanne en text fil for
specifikke entries og gemme oplysninger i en anden textfil ?

Eksempel på input fil :

---- CUT ------

Marked : By1

Periode      Q1      Q2      Q3      Q4

Omsætning    12      43      24      43
Stk      2      1      4      4

Marked : By2

Periode      Q1      Q2      Q3      Q4

Omsætning    22      63      34      44
Stk      4      4      3      7

---- CUT -----

Resultatet skal helst se sådan ud :

--- CUT ----

Marked   Periode      Oms   Stk
By1   Q1      12   2
By1   Q2      43   1
By1   Q3      24   4
By1   Q4      43   4
By2   Q1      22   4
By2   Q2      63   4
By2   Q3      34   3
By2   Q4      44   7

--- CUT ------

I input filen kan der godt stå andet snask rundt omkring, men idéen er,
at når linien starter med "periode" - så kommer der altid perioder
efter, og når den starter med "omsætning" så står der 4 kollonner med
omsætning - osv osv.....

Håber der er nogen der ved hvordan - jeg er ret så blank.

Jeg har forsøgt at google mig lidt frem, men jeg synes ikke rigtigt der
kommer noget....det KAN da ikke passe det ikke er muligt.

Jeg kommer egentlgit fra noget Unix/Linux, og der ville det være en
overkommelig opgave, det burde det også i Windows

Mvh
Kasper

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 23-10-04 12:42

> Eksempel på input fil :
>
> ---- CUT ------
>
> Marked : By1
>
> Periode Q1 Q2 Q3 Q4
>
> Omsætning 12 43 24 43
> Stk 2 1 4 4
>

> Marked : By2
>
> Periode Q1 Q2 Q3 Q4
>
> Omsætning 22 63 34 44
> Stk 4 4 3 7
>

> ---- CUT -----
>
> Resultatet skal helst se sådan ud :
>
> --- CUT ----
>
> Marked Periode Oms Stk
> By1 Q1 12 2
> By1 Q2 43 1
> [...]

Du kan jo lave en løkke, der læser hver linie af filen, og tjekker om de
første X tegn er en given streng:

FileNum = FreeFile

Do Until EOF(FileNum)
Line Input #FileNum, NextLine

If Left(NextLine,Len("Marked : ")) = "Marked : " Then
' marked er fundet og kan lægges i et array
End If

If Left(NextLine,Len("Periode ")) = "Periode " Then
' periode er fundet og kan lægges i et array
End If

'osv

Loop

Udformningen af arrays kunne med fordel være et flerdimensionelt array:

HovedArray = Array(
Array("By1",
Array("Q1","Q2","Q3","Q4"),
Array("12","43","24","43"),