Hvid chokoladeis
Fra : Sybil

Dato : 20-10-04 20:13

Hej Gruppe
Er der nogen der ved hvor man i Københavnsområdet kan købe hvid chokoladeis?
Eller kan man lave det selv UDEN ismaskine?

Pft
MK

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-10-04 17:23

Sybil wrote:

> Hej Gruppe
> Er der nogen der ved hvor man i Københavnsområdet kan købe hvid
> chokoladeis? Eller kan man lave det selv UDEN ismaskine?

Kan man ikke bare tage opskriften på is i Frøken Jensens og putte hvid
chokolade i den?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 18:46

"Sybil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
> Er der nogen der ved hvor man i Københavnsområdet kan købe hvid
> chokoladeis?
> Eller kan man lave det selv UDEN ismaskine?

Du kan sagtens lave det uden en ismaskine. Det kan være det skal omrøres
ofte under indfrysningen (afhængig af hvordan du laver det).
Hvis du vil lave en lækker is, skal du bruge en god chokolade. Det kan du
sikkert købe ved din konditor. Ellers ved jeg at der ligger en
chokoladeforretning på Jægersborg Alle, tæt ved charlottenlund station. Jeg
kender ikke andre i KBH området (men hvis du kommer omkring Aalborg skal jeg
gerne hjælpe

Mvh Tommy

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-10-04 19:17

TBJ wrote:

> [...]
> kender ikke andre i KBH området (men hvis du kommer omkring Aalborg skal jeg

Du kan købe masser af god chokolade i enhver Irma. Og desuden ofte også
i diverse helsekostforretninger.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-04 17:23

> Du kan købe masser af god chokolade i enhver Irma. Og desuden ofte også i
> diverse helsekostforretninger.
>
> /David

Jeg aner intet om hvad Irma fører (da jeg bor i Aalborg, hvor Irma ikke er
på banen), så selvom jeg syntes det lyder tvivlsomt at et supermarked skulle
føre rigtig god chokolade, så kan du sagtens have ret - og det er da
dejligt, hvis man faktisk kan få det der. Jeg kommer ikke så ofte i
helsekostforretninger (næsten aldrig), så deres udvalg ved jeg heller ikke
det store om :)

Mvh Tommy

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-10-04 19:06

TBJ wrote:

> Jeg aner intet om hvad Irma fører (da jeg bor i Aalborg, hvor Irma ikke er

Wow, har I ikke Irma i Aalborg?!

> på banen), så selvom jeg syntes det lyder tvivlsomt at et supermarked skulle
> føre rigtig god chokolade, så kan du sagtens have ret - og det er da

Nu ved jeg ikke hvad du synes er god chokolade, men det fleste
chokoladekendere synes da ikke at Valrhona som Irma sælger er det
dårligste chokolade i verden.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-04 19:44

> Wow, har I ikke Irma i Aalborg?!
Så vidt jeg ved, findes Irma kun på sjælland - primært i HT området ?? Dude,
u need to get out more....

> Nu ved jeg ikke hvad du synes er god chokolade, men det fleste
> chokoladekendere synes da ikke at Valrhona som Irma sælger er det
> dårligste chokolade i verden.

Det er ihvertfald ikke at sammenligne med Marabou.. Meeeeen, det er jo
heller ikke helt gourmet chokolade!
Drøn lige forbi omtalte chokobiks på jægersborg alle, så ved du hvad jeg
mener...

Mvh Tommy

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-10-04 22:20

TBJ wrote:

> Så vidt jeg ved, findes Irma kun på sjælland - primært i HT området ?? Dude,
> u need to get out more....

Jeg kommer mange steder på Sjælland og har mødt Irma alle vegne. Om der
findes Irma i Aalborg ved jeg ikke, jeg kommer ikke så tit til Aalborg,
hvis det er det du mener med "out"...

> Det er ihvertfald ikke at sammenligne med Marabou.. Meeeeen, det er jo
> heller ikke helt gourmet chokolade!

Det er der nu mange der vil være uenig med dig i.

> Drøn lige forbi omtalte chokobiks på jægersborg alle, så ved du hvad jeg
> mener...

Jeg har smagt meget forskelligt god chokolade. Hvordan adskiller denne
chokolade sig?

/David