/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Fakturagebyr fra en leverandør.
Fra : BJ


Dato : 20-10-04 14:45

Jeg har en IT-leverandør (grossist/Internet) som tager gebyr for at skrive
fakturaer (16 kr. ekskl.. moms).

Hvis man tilmelder sig fakturaservice påføres intet gebyr, men man modtager
stadig en faktura med posten.

Er det normal standard i dagens Danmark, da jeg aldrig er blevet præsenteret
for det før og naturligvis ikke praktiserer det selv..?

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



 
 
BJ (20-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-10-04 14:51


"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:41766bd9$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har en IT-leverandør (grossist/Internet) som tager gebyr for at skrive
> fakturaer (16 kr. ekskl.. moms).
>
> Hvis man tilmelder sig fakturaservice påføres intet gebyr, men man
> modtager stadig en faktura med posten.
>
> Er det normal standard i dagens Danmark, da jeg aldrig er blevet
> præsenteret for det før og naturligvis ikke praktiserer det selv..?

Jeg bør lige forklare at 'fakturaservice' er betaling via PBS.

Altså kræver leverandøren, man er tilmeldt PBS overfor dem ellers vanker der
gebyr.....

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Allan Soerensen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 20-10-04 14:58

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:41766d43$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Jeg bør lige forklare at 'fakturaservice' er betaling via PBS.
>
> Altså kræver leverandøren, man er tilmeldt PBS overfor dem ellers vanker
> der gebyr.....

Kik på din telefonregning.
TDC har f.eks. brugt det i flere år.



BJ (20-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-10-04 15:04


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:41766eef$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Kik på din telefonregning.

Det gjorde jeg så:

På min internetregning til virksomheden/erne er det intet gebyr.

På mine fastnettelefonregninger til virksomheden/erne samt privat er der
intet gebyr.

På mine mobiltelefonregninger fra bl.a. Sonofon og Telmore er der intet
gebyr.

> TDC har f.eks. brugt det i flere år.

Jeg har anvendt dem i 30 år (fra jeg flyttede hjemmefra) og har aldrig
betalt nogen fakturagebyrer.

Hvorfor gør du..?

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Allan Soerensen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 20-10-04 15:37

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:4176705a$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> På min internetregning til virksomheden/erne er det intet gebyr.

TDC Kable TV

<SNIP>Betalinger kan opkræves via Pengeinstitutternes Betalingsservice
(PBS). Hvis du ikke ønsker at betale via Betalingsservice, opkræves et gebyr
kvartalsvist.</SNIP>
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_abonnement&_nfls=false


>
> På mine fastnettelefonregninger til virksomheden/erne samt privat er der
> intet gebyr.

Det må være fordi den er tilmeldt PBS

TDC opkræver 20 Kr. for fastnet, hvis man ikke er tilmeldt PBS.
Der har været meget omtale af om det var rimeligt at det skulle koste 20 Kr.
når gamle fru Jensen gik ned i Telebutikken og betalte ved kassen.

>
> På mine mobiltelefonregninger fra bl.a. Sonofon og Telmore er der intet
> gebyr.
>

TDC Mobil opkræver 15-25 Kr. for at fremsende en faktura.
Ved "MixIT" koster det f.eks. 25 Kr. at få tilsendt en regning
(http://mixit.dk/pdf/prisliste_mixit_regning.pdf).


Det er meget brugt ved løbende abonentmenter, som det jo er indlysende at
tilmelde PBS.



BJ (20-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-10-04 16:05


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4176782b$0$279$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Det er meget brugt ved løbende abonentmenter, som det jo er indlysende at
> tilmelde PBS.

Den øverste regning er fra TDC på mit Internetabonnement som jeg betaler via
vedhæftede girokort.

Der er intet gebyr.

Det er muligt, det er indlysende at tilmelde løbende betalinger til PBS, men
når man stadig modtager en regning med giro-/FI-kortets maskinestempling på
og anvender det som betalingsindentifikation (alternativt en
bankoverførsel), hvorfor et gebyr...?

Er der ekstra omkostninger for betalingsmodtager ved anvendelse af
giro-/FI-kort eller bankoverførsel kontra PBS .... ?

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Allan Soerensen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 20-10-04 17:44

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:41767ea3$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Er der ekstra omkostninger for betalingsmodtager ved anvendelse af
> giro-/FI-kort eller bankoverførsel kontra PBS .... ?

Ja, de skal først fremsende en faktura.
Når betalingen er tilmeldt PBS får du ingen faktura, men blot en
betalingsoversigt fra PBS med alle indbetalinger i pågældende mdr.



BJ (20-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-10-04 18:28


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:417695c4$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Ja, de skal først fremsende en faktura.
> Når betalingen er tilmeldt PBS får du ingen faktura, men blot en
> betalingsoversigt fra PBS med alle indbetalinger i pågældende mdr.

Sludder.

Jeg modtager stadig rigtig faktura fra TDC, Sonofon, Mira Data, Mira
Internet osv. osv.

Jeg har også tidligere nævnt for dig at på visse fakturaer er der endda
påtrykt giro-/FI-betalingsoplysninger.

Jeg er en virksomhed og skal bruge bilagene i regnskabet/regnskaberne.

Jeg kan således forstå, der *INGEN' ekstra udgifter er, men dette
fakturagebyr er det rene optrækkeri, på grænsen til plat.

Tager jeg fejl..??

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Kasper Holtze (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Holtze


Dato : 20-10-04 20:22

BJ wrote:

> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:417695c4$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>
>>Ja, de skal først fremsende en faktura.
>>Når betalingen er tilmeldt PBS får du ingen faktura, men blot en
>>betalingsoversigt fra PBS med alle indbetalinger i pågældende mdr.
>
>
> Sludder.
>
> Jeg modtager stadig rigtig faktura fra TDC, Sonofon, Mira Data, Mira
> Internet osv. osv.
>
> Jeg har også tidligere nævnt for dig at på visse fakturaer er der endda
> påtrykt giro-/FI-betalingsoplysninger.
>
> Jeg er en virksomhed og skal bruge bilagene i regnskabet/regnskaberne.
>
> Jeg kan således forstå, der *INGEN' ekstra udgifter er, men dette
> fakturagebyr er det rene optrækkeri, på grænsen til plat.
>
> Tager jeg fejl..??
>

Det er jo et spørgsmål om hvilken holdning man har til det. Jeg mener
ikke der er noget galt i at opkræve penge for noget som reelt koster
virksomheden penge (at sende et brev ud til kunden), når det kan gøres
billigere for begge parter. Jeg har mange gange set at der bliver
opkrævet et gebyr for udsendelse af faktura. CyberCity gør det f.eks på
ADSL.

// Kasper

BJ (20-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-10-04 20:33


"Kasper Holtze" <kasper@fjerndether-holtze.dk> skrev i en meddelelse
news:4176baaa$0$77013$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det er jo et spørgsmål om hvilken holdning man har til det. Jeg mener ikke
> der er noget galt i at opkræve penge for noget som reelt koster
> virksomheden penge (at sende et brev ud til kunden), når det kan gøres
> billigere for begge parter. Jeg har mange gange set at der bliver opkrævet
> et gebyr for udsendelse af faktura. CyberCity gør det f.eks på ADSL.

Det må være noget helt specielt for IT-branchen.

Jeg har aldrig mødt det andre steder før.

Hvordan pokker skal en virksomhed få sit tilgodehavende kradset ind hos en
anden, hvis ikke der fremsendes en faktura.

Men bevares, hvis IT-branchen ikke kan tjene penge på varerne/ydelserne må
de jo ty til gebyrindtægter.

Jeg kan levende forestille mig gebyrerne ved ren elektronisk
samhandel......!

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Kasper Holtze (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Holtze


Dato : 20-10-04 20:40

BJ wrote:

> "Kasper Holtze" <kasper@fjerndether-holtze.dk> skrev i en meddelelse
> news:4176baaa$0$77013$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>
>>Det er jo et spørgsmål om hvilken holdning man har til det. Jeg mener ikke
>>der er noget galt i at opkræve penge for noget som reelt koster
>>virksomheden penge (at sende et brev ud til kunden), når det kan gøres
>>billigere for begge parter. Jeg har mange gange set at der bliver opkrævet
>>et gebyr for udsendelse af faktura. CyberCity gør det f.eks på ADSL.
>
>
> Det må være noget helt specielt for IT-branchen.
>
> Jeg har aldrig mødt det andre steder før.
>
> Hvordan pokker skal en virksomhed få sit tilgodehavende kradset ind hos en
> anden, hvis ikke der fremsendes en faktura.
>
> Men bevares, hvis IT-branchen ikke kan tjene penge på varerne/ydelserne må
> de jo ty til gebyrindtægter.
>
> Jeg kan levende forestille mig gebyrerne ved ren elektronisk
> samhandel......!
>

Hvis du gerne vil have et stykke papir tilsendt hver måned, kan du jo
bare bede leverandøren sende det til dig. Jeg gør tit det at jeg sender
faktura ud gratis elektronisk, og opkræver et gebyr for at sende det via
PostDanmark.

Jeg ved også at flere banker opkræver gebyr for at sende kontoudtog ud
på papir, men gør det gratis hvis man vil have den i sin E-Boks. Du kan
jo prøve at høre om det er en mulighed.

// Kasper

BJ (20-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-10-04 20:48


"Kasper Holtze" <kasper@fjerndether-holtze.dk> skrev i en meddelelse
news:4176bf13$0$77007$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Hvis du gerne vil have et stykke papir tilsendt hver måned, kan du jo bare
> bede leverandøren sende det til dig.

Det behøves jeg ikke bede dem om, det gør de helt automatisk og en enkelt
uden gebyr såfremt man tilmelder sig PBS.

Det er ikke de største af tidligere nævnte..!!

> Jeg gør tit det at jeg sender faktura ud gratis elektronisk, og opkræver
> et gebyr for at sende det via PostDanmark.

Jeg kunne aldrig drømme om at sende en faktura pr. e-mail/PDF. Det sker kun,
hvis bogholderiet mangler originalen og kan nøjes med en elektronisk kopi.

Jeg kunne da ikke drømme om at kræve porto for et brev indeholdene en
faktura.

Desuden ville ingen af mine kunder acceptere en faktura via e-mail/PDF. Den
eneste elektroniske form, de vil godkende, er EDI.

> Jeg ved også at flere banker opkræver gebyr for at sende kontoudtog ud på
> papir, men gør det gratis hvis man vil have den i sin E-Boks. Du kan jo
> prøve at høre om det er en mulighed.

Jeg betaler intet for mine kontoudtog og desuden har jeg et professionelt
PC-banking program, der dækker alt omkring en virksomheds behov.

Hvad i alverden skulle jeg med E-boks. Det er ikke en legetøjsbutik.

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Kasper Holtze (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Holtze


Dato : 20-10-04 20:57

BJ wrote:

> "Kasper Holtze" <kasper@fjerndether-holtze.dk> skrev i en meddelelse
> news:4176bf13$0$77007$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>
>>Hvis du gerne vil have et stykke papir tilsendt hver måned, kan du jo bare
>>bede leverandøren sende det til dig.
>
>
> Det behøves jeg ikke bede dem om, det gør de helt automatisk og en enkelt
> uden gebyr såfremt man tilmelder sig PBS.

Hvad er så problemet?

>
> Det er ikke de største af tidligere nævnte..!!
>
>
>>Jeg gør tit det at jeg sender faktura ud gratis elektronisk, og opkræver
>>et gebyr for at sende det via PostDanmark.
>
>
> Jeg kunne aldrig drømme om at sende en faktura pr. e-mail/PDF. Det sker kun,
> hvis bogholderiet mangler originalen og kan nøjes med en elektronisk kopi.
>
> Jeg kunne da ikke drømme om at kræve porto for et brev indeholdene en
> faktura.
>
> Desuden ville ingen af mine kunder acceptere en faktura via e-mail/PDF. Den
> eneste elektroniske form, de vil godkende, er EDI.

Nu har jeg ikke nævnt noget om hvilke formater faktura sendes ud i. Som
du sikkert selv ved, bliver det snart et krav at sende fakturaen
elektronisk til det offentlige.

>
>
>>Jeg ved også at flere banker opkræver gebyr for at sende kontoudtog ud på
>>papir, men gør det gratis hvis man vil have den i sin E-Boks. Du kan jo
>>prøve at høre om det er en mulighed.
>
>
> Jeg betaler intet for mine kontoudtog og desuden har jeg et professionelt
> PC-banking program, der dækker alt omkring en virksomheds behov.

Det er jo godt

>
> Hvad i alverden skulle jeg med E-boks. Det er ikke en legetøjsbutik.
>

Det er jo, som jeg startede med at sige, et spørgsmål om hvilken
holdning man har til det. For mig at se er der ikke meget legetøjsbutik
over at modtage sine breve hurtigt og "elektronisk", andre vil gerne
have det hele på papir. Det er også fint nok, det var blot for at nævne
nogle af de muligheder der er, hvis man vil spare tid/penge.

// Kasper

BJ (20-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-10-04 21:04


"Kasper Holtze" <kasper@fjerndether-holtze.dk> skrev i en meddelelse
news:4176c2e8$0$77008$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Hvad er så problemet?

Du godeste ... at den ene virksomhed partou vil have, jeg skal være tilmeldt
PBS, således de selv har adgang til min/e konto/konti og kan trække
tilgodehavenet.

Denne virksomhed har et problem med at retfærdigøre et gebyr på 16,- kr.
excl. moms.

De fremsender faktura på papir indeholdende bankoverførselsnumre samt
giro-/FI-overførselsnumre uanset om:

1) Man er tilmeldt PBS (på deres vilkår)

2) Man ikke er tilmeldt PBS (på deres vilkår), men kræver så et gebyr på de
omtalte penge.

Jeg tror sgú, jeg vil sende dem en faktura for administration af deres
ønske/krav samt én hver gang de ikke leverer en funktionsdygtig vare, sender
en defekt vare retur som skulle være ombytte til en duelig osv. osv.

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Kasper Holtze (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Holtze


Dato : 20-10-04 21:16

BJ wrote:


> Denne virksomhed har et problem med at retfærdigøre et gebyr på 16,- kr.
> excl. moms.
>
> De fremsender faktura på papir indeholdende bankoverførselsnumre samt
> giro-/FI-overførselsnumre uanset om:
>
> 1) Man er tilmeldt PBS (på deres vilkår)
>
> 2) Man ikke er tilmeldt PBS (på deres vilkår), men kræver så et gebyr på de
> omtalte penge.
>
> Jeg tror sgú, jeg vil sende dem en faktura for administration af deres
> ønske/krav samt én hver gang de ikke leverer en funktionsdygtig vare, sender
> en defekt vare retur som skulle være ombytte til en duelig osv. osv.
>

Tja, det er jo som man ser på det. Det koster formodentlig også
leverandøren flere penge (i form af tid), at modtage betalingen manuelt,
når langt de fleste indbetalinger kommer via PBS, og det foregår 100%
automatisk. Jeg er godt klar over at det også foregår mere eller mindre
automatisk med indbetalinger via FI kort, men det er formodentlig dyrere
(uden at jeg ved hvilke udgifter der er forbundet med at modtage penge
via PBS) for leverandøren at modtage pengene via FI-/giro kort. Om 16
kroner er retfærdigt har jeg ikke nogen idé om, det er sikkert mere end
det reelt koster. Så hvor retfærdigt det er kan vi diskutere længe

// Kasper

BJ (20-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-10-04 21:26


"Kasper Holtze" <kasper@fjerndether-holtze.dk> skrev i en meddelelse
news:4176c76e$0$77010$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Så hvor retfærdigt det er kan vi diskutere længe

Det har du ret i, så jeg vil nøjes med at kalde elendig virksomhedsdrift,
når overskuddet skal komme fra bl.a. gebyrindtægterne....)

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Kasper Holtze (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Holtze


Dato : 20-10-04 21:29

BJ wrote:

> KLIP
>
> Det har du ret i, så jeg vil nøjes med at kalde elendig virksomhedsdrift,
> når overskuddet skal komme fra bl.a. gebyrindtægterne....)
>

Det kan vi så godt i nogen grad (afhængig af situationen) blive enige om

// Kasper

Allan Soerensen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 20-10-04 21:05

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:4176c108$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Jeg kunne aldrig drømme om at sende en faktura pr. e-mail/PDF. Det sker
> kun, hvis bogholderiet mangler originalen og kan nøjes med en elektronisk
> kopi.
>
> Jeg kunne da ikke drømme om at kræve porto for et brev indeholdene en
> faktura.

Det kunne jeg heller ikke, men det betyder så også at jeg har indkalkuleret
de omkostninger der er forbundet med fremsende en faktura i mine priser.
Der er kun en til at betale i den sidste ende.

TDC, Cybercity og mange andre har så valgt den holdning at de kunder, der
vælger en betalingsløsning der er mere omkostningstung også skal betale
ekstra. Du kan dreje den rundt og sige at de kunder der vælger PBS betaler
mindre.

Diskussionen begynder at dreje sig om rimelighed, hvor du oprindelig spurgte
om det er en almindelig fremgangsmåde.
Ja, det er ganske udbredt når der er tale om løbende abonnentmenter. Om det
er godt, skidt, rimeligt eller urimeligt er en holdnings sag.



BJ (20-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-10-04 21:11


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4176c4da$0$281$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Det kunne jeg heller ikke, men det betyder så også at jeg har
> indkalkuleret de omkostninger der er forbundet med fremsende en faktura i
> mine priser.
> Der er kun en til at betale i den sidste ende.

Enig og naturligvis.

> TDC, Cybercity og mange andre har så valgt den holdning at de kunder, der
> vælger en betalingsløsning der er mere omkostningstung også skal betale
> ekstra. Du kan dreje den rundt og sige at de kunder der vælger PBS betaler
> mindre.

Det kan ikke være ret meget, vi i erhvervslivet betaler alligevel, så de
private kan telefonere billigt i fritiden.

> Diskussionen begynder at dreje sig om rimelighed, hvor du oprindelig
> spurgte om det er en almindelig fremgangsmåde.

Hvis det er alm. fremgangsmåde, så er samtlige af mine andre leverandører
ualmindelige.

> Ja, det er ganske udbredt når der er tale om løbende abonnentmenter. Om
> det er godt, skidt, rimeligt eller urimeligt er en holdnings sag.

Måske, men det drejer sig ikke alene om løbende abonnementer omkring de
virksomhedsnavne, jeg har oplyst........

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Jonathan Stein (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 21-10-04 00:06

BJ wrote:

> Det må være noget helt specielt for IT-branchen.
>
> Jeg har aldrig mødt det andre steder før.

Har du fløjet med SAS? "Salgstillæg, 125 kr"! Jeg skulle lige se, om
der stod Åge Brodtgård som sælger!

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 00:08


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:4176ee0f$0$77008$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Har du fløjet med SAS? "Salgstillæg, 125 kr"!

Nope, foretrækker Mærsk.

>Jeg skulle lige se, om der stod Åge Brodtgård som sælger!

Du goeeeste, at tænke sig at forlange penge for at handle med virksomheden.

Det troede jeg faktisk Post Danmark var ene om....)

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



BJ (22-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 22-10-04 01:05


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:4176ee0f$0$77008$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Har du fløjet med SAS? "Salgstillæg, 125 kr"! Jeg skulle lige se, om der
> stod Åge Brodtgård som sælger!

Du har set denne her:

http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2679980

Kald det "udbud og efterspørgsel", "gynger og karruseller" eller hvad du
vil, men vi er nok nogen stykker som må/skal til at lære det.

Der er tilsyneladende penge i lortet....

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Knud Berggreen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 23-10-04 10:06

On Wed, 20 Oct 2004 21:32:58 +0200, "BJ"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Det må være noget helt specielt for IT-branchen.

Faktisk har jeg ikke set det indenfor IT-branchen før, men ellers ses
det masser af steder - enten som et tillæg hvis man ikke er tilmeldt
Betalingsservice eller et fradrag hvis man er.

Eksempler på virksomheder, som jeg lige kunne ryste ud af ærmet, der
benytter en af disse metoder:

Sygeforsikringen Danmark
TDC
Tele2

I løbet af de sidste par år er det generelt blevet mere reglen end
undtagelsen at der bliver tillagt gebyrer hvis en virksomhed benytter
Betalingsservice og kunden fortsat ønsker manuel betaling.


/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in
Denmark, Norway, Sweden, Finland, Poland, Germany and Austria
http://berggreen.dk

KHJ (23-10-2004)
Kommentar
Fra : KHJ


Dato : 23-10-04 12:05

Knud Berggreen wrote:
>>
> I løbet af de sidste par år er det generelt blevet mere reglen end
> undtagelsen at der bliver tillagt gebyrer hvis en virksomhed benytter
> Betalingsservice og kunden fortsat ønsker manuel betaling.
>
>
> /Knud

Desværre ja - som om gebyrerne var et overvejende grundlag for
indtjeningen - jvnf. f.eks. banker.
--
Med venlig hilsen
KHJ



BJ (23-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-10-04 13:41


"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:oq6kn05a4gtsb7p0qj38i00vf46a04t82f@4ax.com...

KLIP

> Sygeforsikringen Danmark

Den er vel mere rettet mod du og jeg som forbrugere..?

> TDC
> Tele2

Også i forbindelse med erhvervsabonnementer..?

Jeg har jo ikke gebyr på min TDC internetabonnement som betales med det
vedhæftede girokort (fremsendt til min virksomhed).

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Jonathan Stein (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 21-10-04 00:04

BJ wrote:

> Jeg kan således forstå, der *INGEN' ekstra udgifter er, men dette
> fakturagebyr er det rene optrækkeri, på grænsen til plat.
>
> Tager jeg fejl..??

Nej, tværtimod. PBS-opkrævningen koster firmaet omkring 5 kr, så hvis
de alligevel fremsender et brev med fakturaen, sparer de intet(*).

Men den helt store fordel ved at kunderne tilmelder regningerne
ligger nok i, at så bliver de betalt!
Det er meget nemmere at "glemme" et girokort i stakken end at "komme
til" at afmelde en PBS-betaling.

(*) Kræver selvfølgelig, at betaling gennemføres med FI-kort, så den
kan bogføres automatisk. Hvis den skal behandles manuelt hos modtageren,
er 16 kr sikkert ikke helt skævt.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 00:05


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:4176ed93$0$77008$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Nej, tværtimod. PBS-opkrævningen koster firmaet omkring 5 kr, så hvis de
> alligevel fremsender et brev med fakturaen, sparer de intet(*).

Tænkte jeg nok og det gør de.

> Men den helt store fordel ved at kunderne tilmelder regningerne ligger
> nok i, at så bliver de betalt!

Såfremt der er dækning på kotoen.

Men jeg kan forstå på dig, det er for at sikre betalingsmodtager og det vil
man tvinge igennem med et faktureringsgebyr.

> Det er meget nemmere at "glemme" et girokort i stakken end at "komme
> til" at afmelde en PBS-betaling.

For nogen, ja.

> (*) Kræver selvfølgelig, at betaling gennemføres med FI-kort, så den kan
> bogføres automatisk.

Det er opgivet på fakturaen med samtlige tal benyttet.

PS: det mest morsomme er, jeg anvender PBS hos den ene del af virksomheden,
hvor begge selskaber benytter samme bogholderi.
Jeg finder fremgangsmåden både tåbelig og et udtryk for rigtig dårlig
forretningsdrift. De har fundet det mest fornuftigt at dele aktiviteterne op
i 2, hvad man end skal lægge i det.......

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Jonathan Stein (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 21-10-04 00:49

BJ wrote:

> Men jeg kan forstå på dig, det er for at sikre betalingsmodtager og det vil
> man tvinge igennem med et faktureringsgebyr.

Det er jo blot mit ydmyge gæt.

Det virker dog heller ikke helt usandsynligt, at en stor del af dem,
der ikke vælger PBS er de "besværlige", der f.eks. sender en check eller
møder personligt op med kontanter.

Er det småbeløb, kan det jo pludselig blive dyrt at tage imod pengene...

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 01:09


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:4176f817$0$77014$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det virker dog heller ikke helt usandsynligt, at en stor del af dem, der
> ikke vælger PBS er de "besværlige", der f.eks. sender en check eller møder
> personligt op med kontanter.

Det kan jeg næppe forestille ved landsdækkende B2B...

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Jonathan Stein (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 21-10-04 12:13

BJ wrote:

>> Det virker dog heller ikke helt usandsynligt, at en stor del af dem, der
>>ikke vælger PBS er de "besværlige", der f.eks. sender en check eller møder
>>personligt op med kontanter.
>
> Det kan jeg næppe forestille ved landsdækkende B2B...

Der kan jo være forskellige motiver for at ønske kunderne over på PBS
alt efter hvilken kundetype, man har.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 12:09


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:4177984f$0$77014$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Der kan jo være forskellige motiver for at ønske kunderne over på PBS
> alt efter hvilken kundetype, man har.

Hvilke kundetyper tænker du på og hvilke motiver ..?

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Jonathan Stein (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 21-10-04 12:19

BJ wrote:

>> Der kan jo være forskellige motiver for at ønske kunderne over på PBS
>>alt efter hvilken kundetype, man har.
>
> Hvilke kundetyper tænker du på og hvilke motiver ..?

De tidligere nævnte. Nogle kundetyper betaler med checks eller
kontant. Dem vil man gerne have over på PBS for at spare administration.
Andre betaler for sent - dem vil man have på PBS for at få sine penge
til tiden.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 12:25


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:417799e4$0$77006$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> De tidligere nævnte. Nogle kundetyper betaler med checks eller kontant.

Dem kan vi med 99,9% sikkerhed se bort fra her.

> Andre betaler for sent - dem vil man have på PBS for at få sine penge til
> tiden.

Det skal så retfærdiggøre et gebyr på 16 kr excl. moms til alle dem som
betaler til tiden via eks. FIK...?

Kunne jeg skifte i denne situation, blev det gjort.

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad




Allan Soerensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-10-04 12:42

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:41779ca6$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det skal så retfærdiggøre et gebyr på 16 kr excl. moms til alle dem som
> betaler til tiden via eks. FIK...?
>

Du har tydeligvis set dig gal på at der er et gebyr for at anvende andre
betalingsmuligheder end PBS.

Hvis TDC og andre havde været lidt smarte, havde de valgt at give 16 Kr.
rabat til kunder, der er tilmeldt PBS i stedet.
Så havde man forvandlet "stokken" til en "gulerod" og fremstået som
kundevenlig virksomhed, der lader besparelser i administrationen komme
kunderne til gode.
(Det er faktisk nøjagtig det Told & Skat har gjort for at få folk til at
indberette moms via internet).

Resultatet er nøjagtig det samme, men du (og måske jeg) havde ikke faret i
blækhuset over et gebyr



BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 12:53


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4177a07a$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Så havde man forvandlet "stokken" til en "gulerod" og fremstået som
> kundevenlig virksomhed, der lader besparelser i administrationen komme
> kunderne til gode.

Fremragende ide og da jeg samtidig er tilmeldt PBS i en anden af biksens
virksomheder, kunne de passende blot spørge om de måtte overføre
oplysningerne.

Dette ville ikke være noget problem for mig.

Som jeg tidligere har nævnt, er bogholderiet det samme og den eneste forskel
på fakturaerne er afsendernavnet, så man skal se nøje efter, hver gang man
modtager en faktura.

Det må sgú da kunne koste et administrationsgebyr op mod
fakturaudsteder..?...

> (Det er faktisk nøjagtig det Told & Skat har gjort for at få folk til at
> indberette moms via internet).

Jep.

> Resultatet er nøjagtig det samme, men du (og måske jeg) havde ikke faret i
> blækhuset over et gebyr

Det ville jeg bestemt, hvis T & S havde forsøgt at tvinge mig over i et
betalingssystem.

Bortset fra det, holder jeg af at står i køen med momsindbetalingerne for 2
af mine selskaber (det er alle 100 kr. værd) og spille "Jens
Mangepenge"...))

Jo større momsbeløb, des større er mit smil på læben, når pengene skal
"overdrages"...

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Allan Soerensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-10-04 13:25

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:4177a31c$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Bortset fra det, holder jeg af at står i køen med momsindbetalingerne for
> 2 af mine selskaber (det er alle 100 kr. værd) og spille "Jens
> Mangepenge"...))
>
> Jo større momsbeløb, des større er mit smil på læben, når pengene skal
> "overdrages"...

Ja, den seance må sgu få selv Låsby-Svendsen til at blegne, når du hiver en
tyk spækket tegnedreng frem fra inderlommen.

"et-hundrede, to-hundrede, tre-hundrede.......et-hundrede--tusinde, værsgo"




BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 13:29


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4177aa88$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Ja, den seance må sgu få selv Låsby-Svendsen til at blegne, når du hiver
> en tyk spækket tegnedreng frem fra inderlommen.

Det er de små glæder, der giver hele livet mening..

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



KHJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : KHJ


Dato : 21-10-04 22:42

Allan Soerensen wrote:
> "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
> news:4177a31c$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Bortset fra det, holder jeg af at står i køen med
>> momsindbetalingerne for 2 af mine selskaber (det er alle 100 kr.
>> værd) og spille "Jens Mangepenge"...))
>>
>> Jo større momsbeløb, des større er mit smil på læben, når pengene
>> skal "overdrages"...
>
> Ja, den seance må sgu få selv Låsby-Svendsen til at blegne, når du
> hiver en tyk spækket tegnedreng frem fra inderlommen.
>
> "et-hundrede, to-hundrede, tre-hundrede.......et-hundrede--tusinde,
> værsgo"
>> o))

Tror du virkelig, man møder ham dér?
--
Med venlig hilsen
KHJ



Allan Soerensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-10-04 23:16

"KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:i2Wdd.59408$Vf.2807416@news000.worldonline.dk...
>>
>> Ja, den seance må sgu få selv Låsby-Svendsen til at blegne, når du
>> hiver en tyk spækket tegnedreng frem fra inderlommen.

Klip

> Tror du virkelig, man møder ham dér?

Næppe for at afregne moms



BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 23:21


"KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:i2Wdd.59408$Vf.2807416@news000.worldonline.dk...

KLIP

> Tror du virkelig, man møder ham dér?

Ved du med bestemthed om Hr. Svendsen ingen moms betaler da..?

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



KHJ (23-10-2004)
Kommentar
Fra : KHJ


Dato : 23-10-04 00:19

BJ wrote:
> "KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:i2Wdd.59408$Vf.2807416@news000.worldonline.dk...
>
> KLIP
>
>> Tror du virkelig, man møder ham dér?
>
> Ved du med bestemthed om Hr. Svendsen ingen moms betaler da..?

Det ved jeg da ikke. Det var da derfor, jeg spurgte til, om der var nogen,
der troede, at man kunne møde ham der. (det var puha en lang sætning med
mange indskudte sætninger - undskyld)
--
Med venlig hilsen
KHJ



BJ (23-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-10-04 13:19


"KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:_zged.59627$Vf.2812998@news000.worldonline.dk...

KLIP

>>
>>> Tror du virkelig, man møder ham dér?
>>
>> Ved du med bestemthed om Hr. Svendsen ingen moms betaler da..?
>
> Det ved jeg da ikke. Det var da derfor, jeg spurgte til, om der var nogen,
> der troede, at man kunne møde ham der.

Javel, ja.

> (det var puha en lang sætning med
> mange indskudte sætninger - undskyld)

Det har sådan nogen med at blive..;)

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



KHJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : KHJ


Dato : 21-10-04 22:41

BJ wrote:
>
> Bortset fra det, holder jeg af at står i køen med momsindbetalingerne
> for 2 af mine selskaber (det er alle 100 kr. værd) og spille "Jens
> Mangepenge"...))
>
> Jo større momsbeløb, des større er mit smil på læben, når pengene skal
> "overdrages"...

Er det så nu, man siger, hver sin fornøjelse for sine penge?. Sarkasmen
er grænseløs. Jeg har selv prøvet det på et tidspunkt, hvor det var nemt og
skægt.
--
Med venlig hilsen
KHJ



BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 23:23


"KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:J1Wdd.59407$Vf.2807377@news000.worldonline.dk...

KLIP

> Er det så nu, man siger, hver sin fornøjelse for sine penge?.

Det ville være ganske passende.

> Sarkasmen
> er grænseløs.

O.k.

> Jeg har selv prøvet det på et tidspunkt, hvor det var nemt og
> skægt.

Herligt og jeg kan forstå på dig, du ikke finder det nemt og skægt mere.

Min bogholder lægger ellers det hele til rette for mig, så jeg synes nu
ikke, det er nogen ulejlighed at gå ned på posthuset (300 meter fra mit
hjem).

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



KHJ (23-10-2004)
Kommentar
Fra : KHJ


Dato : 23-10-04 00:17

BJ wrote:
> "KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
>
> Min bogholder lægger ellers det hele til rette for mig, så jeg synes
> nu ikke, det er nogen ulejlighed at gå ned på posthuset (300 meter
> fra mit hjem).

Jeg har ingen bogholder. Jeg er bogholderen (også).
--
Med venlig hilsen
KHJ



BJ (23-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-10-04 13:20


"KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:5yged.59625$Vf.2812960@news000.worldonline.dk...

KLIP

> Jeg har ingen bogholder. Jeg er bogholderen (også).

O.k. samt fint, fint...

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Jonathan Stein (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 21-10-04 22:35

BJ wrote:

> Det skal så retfærdiggøre et gebyr på 16 kr excl. moms til alle dem som
> betaler til tiden via eks. FIK...?

Kald det "udbud og efterspørgsel", "gynger og karruseller" eller hvad
du vil - retfærdigt har jeg vist ikke lovet dig, at det skulle være...

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 23:20


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:41782a3d$0$77011$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Kald det "udbud og efterspørgsel", "gynger og karruseller" eller hvad du
> vil - retfærdigt har jeg vist ikke lovet dig, at det skulle være...

Hvis det blot var et spørgsmål om udbud og efterspørgsel i denne situation,
var hele samhandlen flyttet til anden leverandør omgående.

Der arbejdes naturligvis på sagen, da jeg driver forretning.

Nej, du har ikke lovet retfærdighed..!

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



KHJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : KHJ


Dato : 21-10-04 01:11

Jonathan Stein wrote:
en stor del af
> dem, der ikke vælger PBS er de "besværlige", der f.eks. sender en
> check eller møder personligt op med kontanter.
>
> Er det småbeløb, kan det jo pludselig blive dyrt at tage imod
> pengene...
>
> M.v.h.
>
> Jonathan

At tænke sig. En virksomhed har end ikke råd til at modtage betaling for
sine ydelser. En sådan virksomhed burde vist finde på noget andet at lave.
--
Med venlig hilsen
KHJ



BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 01:17


"KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:d8Ddd.59198$Vf.2799978@news000.worldonline.dk...

KLIP

> At tænke sig. En virksomhed har end ikke råd til at modtage betaling for
> sine ydelser. En sådan virksomhed burde vist finde på noget andet at lave.

Rene Ord For Lommepengene.

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Jonathan Stein (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 21-10-04 12:17

KHJ wrote:

>> Er det småbeløb, kan det jo pludselig blive dyrt at tage imod
>>pengene...
>
> At tænke sig. En virksomhed har end ikke råd til at modtage betaling for
> sine ydelser. En sådan virksomhed burde vist finde på noget andet at lave.

Der er jo både gynger og karruseller. Jeg tror alle virksomheder til
tider oplever handler, som ender med at give underskud af den ene eller
anden grund.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Allan Soerensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-10-04 09:08

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:4176f817$0$77014$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Det virker dog heller ikke helt usandsynligt, at en stor del af dem, der
> ikke vælger PBS er de "besværlige", der f.eks. sender en check eller møder
> personligt op med kontanter.
>

Det tror jeg du har ret i.
Når en betaling er tilmeldt PBS bliver den helt automatisk betalt og
betalingen falder rettidigt. De fleste tænker ikke videre over det, det
kører bare helt automatisk frem over.

Der skal helt sikkert bruges meget mere energi på at inddrive fordringer fra
de kunder, der anvender giro, sender check eller betaler kontant.
Derudover vil en stor del betale for sent, hvilket har en negativ
indflydelse på likviditeten.



Petersen_Michael (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 21-10-04 15:43

In news:41776e5b$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:
> Der skal helt sikkert bruges meget mere energi på at inddrive
> fordringer fra de kunder, der anvender giro, sender check eller
> betaler kontant.

Hvor meget energi bruger du på at inddrive fordringer i forbindelse med
kontant handel

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Allan Soerensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-10-04 16:55

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4177caec$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:41776e5b$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
> Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:
>> Der skal helt sikkert bruges meget mere energi på at inddrive
>> fordringer fra de kunder, der anvender giro, sender check eller
>> betaler kontant.
>
> Hvor meget energi bruger du på at inddrive fordringer i forbindelse med
> kontant handel

Hvis gamle Fru Jensen glemmer at troppe op nede i Telebutikken for at betale
sin telefonregning kontant, skal der bruges lige så meget energi som på alle
andre der glemmer at betale til tiden



Petersen_Michael (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 22-10-04 06:14

In news:4177dbf5$0$203$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:

>> Hvor meget energi bruger du på at inddrive fordringer i forbindelse
>> med kontant handel
>
> Hvis gamle Fru Jensen glemmer at troppe op nede i Telebutikken for at
> betale sin telefonregning kontant, skal der bruges lige så meget
> energi som på alle andre der glemmer at betale til tiden

Ja ok, nu tænkte jeg mere på kontantsalg, som vare og mønter over disken
i ca. samme arbejdsgang..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Jesper Nielsen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 21-10-04 23:32

> Såfremt der er dækning på kotoen.

Er beløbet på under 1000 kr. bliver regningen betalt, selvom der ikke er
dækning.

--
Mvh. Jesper



BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 23:42


"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
news:BNWdd.59419$Vf.2807581@news000.worldonline.dk...

KLIP

> Er beløbet på under 1000 kr. bliver regningen betalt, selvom der ikke er
> dækning.

Så må man håbe den samlede regning er på 733,99 kr. da der kommer et gebyr
på 50 kr. på

Køb under 1.000 kr. pålægges et sådan hos omtalte leverandør (altså 66 kr. i
alt ekskl.. moms. ved betaling på FIK)

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Allan Soerensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-10-04 00:38

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:4176ed93$0$77008$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Nej, tværtimod. PBS-opkrævningen koster firmaet omkring 5 kr, så hvis de
> alligevel fremsender et brev med fakturaen, sparer de intet(*).

Det gør f.eks. TDC så heller ikke, så allerede der har de sparet 4,50 kr. i
brevporto.
Jeg har ikke modtaget en faktura fra TDC, hverken privat eller erhverv,
siden jeg tilmeldte dem PBS.

PBS-oversigten indeholder nøjagtig de samme informationer og er lige så
udspecificeret som den "gamle" faktura, så der er ikke noget formål med at
sende en faktura også.



BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 01:15


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4176f6d7$0$211$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg har ikke modtaget en faktura fra TDC, hverken privat eller erhverv,
> siden jeg tilmeldte dem PBS.

Det lyder utroligt, når vi taler erhverv.

Jeg kigge igen efter og fandt det eneste jeg betaler via giro hos TDC er
selve internetabonnementet.

Jeg modtager fakturaer på samtlige ydelser fra TDC uanset betalingsmåde.

Det samme gør jeg fra Sonofon.

> PBS-oversigten indeholder nøjagtig de samme informationer og er lige så
> udspecificeret som den "gamle" faktura, så der er ikke noget formål med at
> sende en faktura også.

Det eneste som står på firma-PBS-oversigten er benzinkorts-regningerne, men
man skal naturligvis gemme bilagene også....

Den dag alt står på ens PBS-udskrift med samtlige bilag og underbilag,
modtager man en rulle tapet hver eneste måned.

Man skal dog stadig have samtlige underliggende ikke udspecificerede bilag
(eks. fly, tog og hotel mv.).

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Allan Soerensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-10-04 08:32

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:4176ff95$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:4176f6d7$0$211$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Jeg har ikke modtaget en faktura fra TDC, hverken privat eller erhverv,
>> siden jeg tilmeldte dem PBS.
>
> Det lyder utroligt, når vi taler erhverv.

Hvorfor dog det?
Som sagt indeholder PBS-oversigten nøjagtig de samme oplysninger som deres
faktura (det er en direkte kopi af faktuaren med faktura-nummer og det
hele), så den kan fint bruges som bilag.

> Jeg kigge igen efter og fandt det eneste jeg betaler via giro hos TDC er
> selve internetabonnementet.
>
> Jeg modtager fakturaer på samtlige ydelser fra TDC uanset betalingsmåde.
>

Tja, jeg skal ikke kunne sige hvorfor du stadig får tilsendt en faktura.

Jeg har så tit undret mig over at TDC får lov til at have så mange
oplysninger på PBS-oversigten. Både hvor mange minutter jeg har talt til
forskellige takster i de enkelt mdr., hvilke 10 numre jeg ringer mest til og
hvor længe, specifikation af de tillægsydelser jeg har osv. En enkelt
TDC-betaling fylder typisk mellem 1,5-2 sider på PBS-oversigten, så man må
sige at de får noget ud af deres PBS-aftale.



Jonathan Stein (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 21-10-04 12:30

Allan Soerensen wrote:

> Jeg har så tit undret mig over at TDC får lov til at have så mange
> oplysninger på PBS-oversigten.

Man betaler nogle øre pr. linje ud over standard-oplysningerne. Men
åbenbart stadig billigere end at sende et brev ved siden af.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

KHJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : KHJ


Dato : 21-10-04 01:16

Allan Soerensen wrote:
> "Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:4176ed93$0$77008$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Nej, tværtimod. PBS-opkrævningen koster firmaet omkring 5 kr, så
>> hvis de alligevel fremsender et brev med fakturaen, sparer de
>> intet(*).
>
> Det gør f.eks. TDC så heller ikke, så allerede der har de sparet 4,50
> kr. i brevporto.
> Jeg har ikke modtaget en faktura fra TDC, hverken privat eller
> erhverv, siden jeg tilmeldte dem PBS.
>
> PBS-oversigten indeholder nøjagtig de samme informationer og er lige
> så udspecificeret som den "gamle" faktura, så der er ikke noget
> formål med at sende en faktura også.

Det eneste skulle vel så lige være, at har du flere "ting" kørende via PBS,
så får du det jo samlet på én opgørelse for, hvad din kontro bliver drænet
for. Det vaskeligør unægtelig bogføringen - især hvis man skal til at
kopiere for at få bilag til de enkelte konti, der posteres på.

I øvrigt er jeg enig med Bjørn.

Der er ingen, der skal have snablen ned i min pengekasse (brændte børn
lugter ilde). Jeg skal nok selv overføre endten via FIK eller DBTS (det er i
øvrigt heller ikke gratis)
--
Med venlig hilsen
KHJ



Allan Soerensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-10-04 08:22

"KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:XcDdd.59200$Vf.2799918@news000.worldonline.dk...
>
> I øvrigt er jeg enig med Bjørn.
>
> Der er ingen, der skal have snablen ned i min pengekasse (brændte børn
> lugter ilde). Jeg skal nok selv overføre endten via FIK eller DBTS (det er
> i
> øvrigt heller ikke gratis)

Det er jeg sådan set også, men det er en debat om holdninger.
Spørgsmålet gik på hvordan den virkelige verden så ud og det er vel det
denne gruppe handler om



KHJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : KHJ


Dato : 21-10-04 12:33

Allan Soerensen wrote:
> "KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:XcDdd.59200$Vf.2799918@news000.worldonline.dk...
>>
>> I øvrigt er jeg enig med Bjørn.
>>
>> Der er ingen, der skal have snablen ned i min pengekasse (brændte
>> børn lugter ilde). Jeg skal nok selv overføre endten via FIK eller
>> DBTS (det er i
>> øvrigt heller ikke gratis)
>
> Det er jeg sådan set også, men det er en debat om holdninger.
> Spørgsmålet gik på hvordan den virkelige verden så ud og det er vel
> det denne gruppe handler om

I princippet har du vel ret, men det viser sig jo gang på gang, at det ene
ikke udeklukker det andet. Emnet her synes at være meget relevant for mange
af os, så det kan jo være, at der ryger nogle finker af panden så meget
desto mere, at mange (msi) begrunder deres udsagng med holdninger.:-;

Jeg synes så også, at der her i gruppen hersker en diciplin, der ikke er
sene til at se emnet uddebateret.
--
Med venlig hilsen
KHJ



Jonathan Stein (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 21-10-04 12:28

Allan Soerensen wrote:

>> Nej, tværtimod. PBS-opkrævningen koster firmaet omkring 5 kr, så hvis de
>>alligevel fremsender et brev med fakturaen, sparer de intet(*).
>
> Det gør f.eks. TDC så heller ikke, så allerede der har de sparet 4,50 kr. i
> brevporto.
> Jeg har ikke modtaget en faktura fra TDC, hverken privat eller erhverv,
> siden jeg tilmeldte dem PBS.

Hos TDC er det produktet (og ikke køberen) der afgør, om det er
privat eller erhverv, så en virksomhed kan sagtens have et
"privat-abonnement".

Og tilsyneladende kommer fakturaen altid på PBS-oversigten (eller
evt. i e-boks fremover), for privat-abonnementer.

For erhvervsprodukterne kommer der til gengæld stadig en "rigtig"
faktura selv om den er tilmeldt PBS.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 12:30


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:41779bef$0$77006$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> For erhvervsprodukterne kommer der til gengæld stadig en "rigtig"
> faktura selv om den er tilmeldt PBS.

Det er jo det, jeg har sagt hele tiden .... jeg er erhvervsdrivende..)
'
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Allan Soerensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-10-04 12:35

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:41779bef$0$77006$14726298@news.sunsite.dk...
>
> For erhvervsprodukterne kommer der til gengæld stadig en "rigtig"
> faktura selv om den er tilmeldt PBS.
>

Jeg har et erhvervsabonentment og den internetløsning jeg har hos TDC sælges
kun igennem deres erhvervsafdeling, jeg får som sagt ikke nogen faktura ud
over PBS-oversigten.



BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 12:40


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:41779edc$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg har et erhvervsabonentment og den internetløsning jeg har hos TDC
> sælges kun igennem deres erhvervsafdeling, jeg får som sagt ikke nogen
> faktura ud over PBS-oversigten.

Det er i grunden interessant.

Har du blot af ren nysgerrighed spurgt, hvorfor du ikke får en rigtig
faktura også..?

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Allan Soerensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 21-10-04 12:51

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:41779ff6$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg har et erhvervsabonentment og den internetløsning jeg har hos TDC
>> sælges kun igennem deres erhvervsafdeling, jeg får som sagt ikke nogen
>> faktura ud over PBS-oversigten.
>
> Det er i grunden interessant.
>
> Har du blot af ren nysgerrighed spurgt, hvorfor du ikke får en rigtig
> faktura også..?

Næ, for jeg har ikke set det som et problem og gik egentlig ud fra at
PBS-oversigten gjorde det ud for en faktura for alle abonnenter.
Jeg mener også at kunne huske at man selv kan printe en faktura ud via
Internet, men har aldrig brugt den mulighed.

Jeg er efterhånden så vant til at serviceniveauet er lav hos TDC og andre
udbydere af telefoni



BJ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-04 12:57


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4177a292$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg er efterhånden så vant til at serviceniveauet er lav hos TDC og andre
> udbydere af telefoni

I bund og grund er det vel vigtigt, forbindelserne virker upåklageligt..

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste