Fastsættelse af leje på ting
Fra : Peter Bom

Dato : 20-10-04 10:35

Hvis jeg skal leje noget udstyr ud, hvordan beregner jeg prisen, og
hvad må komme ind under lejen.

Eksempel
Ny indkøb: 100,00 kr
Materiale forbrug (gift): 25,00 kr. Pr år
Hængelås: 50,00 kr.

Kan kørsel, lønomkostninger, tilsyn m.m. komme ind under leje, findes
der retningsliner, og hvad skal der stå i en lejekontrakt.

Med venlig hilsen

Peter Bom
www.molehunter.dk

Fra : Kai Jensen

Dato : 21-10-04 00:55

"Peter Bom" <pb-consult@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan kørsel, lønomkostninger, tilsyn m.m. komme ind under leje, findes
> der retningsliner, og hvad skal der stå i en lejekontrakt.

Hej Peter

Et kort svar - som lige røg gennem mit hovede.

Metode 1
Ved hvilken pris bliver det uinteressant for kunden at leje.
Læg prisen så det netop bliver interessant

Metode 2
Hvad tager de andre

Metode 3
Anskaffelse 15.000
Skrapværdi 5.000 (den værdi som det kan sælges til efter lejeperiodens
udløb.
Investeret kapital 10.000
Rente af investeret kapital 20% = 2.000
I alt 12.000
Lejeperiode 12 måneder = 1.000 kr. pr. måned

Det er nok en rigtig god ide at tage alle omkostninger ind i beregningen så
kunden kun skal betale et beløb, som dækker det hele.
F.eks. kopimaskine leje pr. måned 500 pris pr. kopi 5 øre.
Eller leje pr. måned 800 incl. 6.000 kopier derefter 5 øre pr. kopi opgjort
over 3 måneder.

Hvad der skal stå i lejekontrakten.
hvad der lejes
evt. værdien af det lejede
hvem forsikre det lejede
hvornår starter lejeperioden
hvordan opsiges lejekontrakten

Det var bare nogle tanker - prøv evt. at spørge om indholdet i kontrakten i
juragruppen

Held og lykke

Kai

Fra : Peter Bom

Dato : 21-10-04 12:49

"Kai Jensen" <hortex@get2xxnet.dk> wrote in message news:<4176fae4$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> hvordan opsiges lejekontrakten
>
> Det var bare nogle tanker - prøv evt. at spørge om indholdet i kontrakten i

Mange tak for svaret

Med venlig hilsen

Peter