Salg til Sverige
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 19-10-04 16:45

En svensk bosat pige er interesseret i at købe en vare i min web-shop. Jeg
har ikke tidligere taget stilling til salg til udlandet, men da hun ikke kan
få varen i Sverige, vil jeg da gerne hjælpe hende.

Men hvordan ordner vi betalingen og forsendelsen så det er billigst for
hende - og for mig?

Kan tilføje at varen har en pris på 10 kroner og at jeg pt. i web-shoppen
tilbyder betaling pr. efterkrav og overførsel til konto.

Grunden til at jeg spørger, er, at når jeg selv betaler en leverandør i
Sverige via netbank, betaler jeg 60 kroner i gebyr.

Nogen gode ideer?

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- Ophørsudsalg i butikken

Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-10-04 18:26

Hej Tina

Nu hvor varens pris er mindre en forsendelsen kunne du evt. give hende den
ene som en gratis sample/vareprøve selvfølgelig får du en udgift på 10kr
plus lidt post DK porto og noget af din tid men den reklame værdi de 10kr
medfører kunne evt. være værd at tage med (lav evt. nogle handelsbetingelser
for din webshop som hedder at man skal købe for xxx Kr før du vil sælge til
udlandet) - dette kan du jo så gøre efter din gratis vareprøve....

Det var så en måde ... en anden var (dog lidt problematisk) at bede hende om
at få vækslet 10 danske kroner plus porto og sende dem til dig i en konvokut
så putter du din dingenot i en anden konvolut og sender den til hende som en
gave uden værdi da hun jo nødigt skulle fortolles af den hvis det på nogen
måde kunne komme på tale (???)

Sådan havde jeg gjort det men lad os høre hvad de andre mener ...

/lasse

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:4175366a$0$289$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 19-10-04 19:09

Lige en bemærkning!

Hun kan ikke blive fortoldelse, da Sverige er inden for EU.

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-10-04 11:39

On Tue, 19 Oct 2004 17:44:40 +0200, "Tina Susanne Johansson"
<tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

> [...]

>Kan tilføje at varen har en pris på 10 kroner og at jeg pt. i web-shoppen
>tilbyder betaling pr. efterkrav og overførsel til konto.

Det er faktisk ikke så stort et problem, idet Sverige har besluttet at
også overførsler til Danmark i DKK betragtes som en EU-overførsel.

Derfor betaler jeg kun Skr. 2,- for at overføre fra min svenske
girokonto til Danmark.

Det koster mig så godt nok 30,- dkr hos min danske bank at modtage
overførslen,

Ok, din pris skal godt nok være 4 gange så høj hvis du kun sælger et
eksemplar, men så kan hun vel bare bestille flere eksemplarer ad
gangen?

>Grunden til at jeg spørger, er, at når jeg selv betaler en leverandør i
>Sverige via netbank, betaler jeg 60 kroner i gebyr.

Jeg betaler kun Dkr. 20,- for EU-overførsler via netbank i EUR. Prøv
om ikke du kan få din leverandør til at fakturere i EUR.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in