Opvaskemaskine.. Køb af.. Hjæælp..
Fra : DeBoss

Dato : 18-10-04 19:10

Hejsa.

Jeg skal have købt mig en ny opvaskemaskine i stål og har fået mulighed for
at købe en Bosch eller Siemens en del billigere end vejl. udsalgspris..

Efter at have kigget en del, bliver jeg mindre og mindre klar over hvad jeg
bør vælge..
Jeg vil jo have en ordentlig, især når den nu kan fås billigere, men vil jo
heller ikke spilde en masse på noget man aldrig bruger..

Siemens er pænest synes jeg.. Så det skal det nok være, men hvilken model..
Der er så sindsygt mange de forskellige steder, og jeg kan ikke finde hoved
og hale i dem..

Så kort og godt..
En Siemens opvasker.. Hvilken ville du vælge?

Mvh Dennis

Fra : Mogens

Dato : 18-10-04 19:57

On Mon, 18 Oct 2004 20:10:25 +0200, "DeBoss"
<Dennis@Flyt_næsehornet_Bitnisse.dk> wrote:

>Så kort og godt... - En Siemens opvasker.. Hvilken ville du vælge?

Køkken/alrum? -> dén, der støjer mindst!

Mvh Mogens

Fra : DeBoss

Dato : 18-10-04 21:40

> Køkken/alrum? -> dén, der støjer mindst!
>
> Mvh Mogens

Ja - korrekt.. Absolut korrekt...
Men alle maskinerne er triple A og 47-49 dB

Det er mere hvor meget det kan svare sig at betale ekstra for en større
model..

Mvh Dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-04 08:29

"DeBoss" <Dennis@Flyt_næsehornet_Bitnisse.dk> wrote in message
> [...]
> at købe en Bosch eller Siemens en del billigere end vejl. udsalgspris..
>
> Efter at have kigget en del, bliver jeg mindre og mindre klar over hvad

Bosch og Siemens er det samme, det er kun udseendet der er til forskel.
Desuden er kvalitet i top, Bosch og Siemens er noget af det allerbedste du
kan få.

--
mvh/rg. Christian
Jeg bruger

Fra : Dennis

Dato : 19-10-04 08:51

> Bosch og Siemens er det samme,

Jeps..

> det er kun udseendet der er til forskel.
> Desuden er kvalitet i top, Bosch og Siemens er noget af det allerbedste du
> kan få.

Det fortæller min kære broder (tidligere hvidevare sælger) mig også

Men det er antallet af modeller der forvirrer..
Der må være en logik i model-numrene.. Men jeg kan ikke finde den, og har
svært ved at vælge et par ud der er særligt interessante ;)

Mvh Dennis

Fra : Mogens

Dato : 20-10-04 16:50

On Tue, 19 Oct 2004 09:51:16 +0200, "Dennis"
<Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> wrote:

>Men det er antallet af modeller der forvirrer..

Du finder alle brochure mm. hér (download):
www.bosch-hvidevarer.com
www.siemens-hvidevarer.com

Mvh Mogens

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-10-04 08:35

> [...]
> at købe en Bosch eller Siemens en del billigere end vejl. udsalgspris..
>
> Efter at have kigget en del, bliver jeg mindre og mindre klar over hvad

Der har været et par artikler her i gruppen om netop Bosh og Siemens
modeller med automatik programmer der ikke virkede ordentligt (med lugtende
service eller maskine som resultat). Ved ikke om det er et generelt problem.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-04 08:50

"Bjarne K." <ingen@nej.of> wrote in message

> [...]
lugtende
> service eller maskine som resultat). Ved ikke om det er et generelt

Vi har en 1 år gammel Bosch og vi vasker altid med auto program og der er
ingen lugtgener.

--
mvh/rg. Christian
Jeg bruger

Fra : Dennis

Dato : 19-10-04 09:33

> Vi har en 1 år gammel Bosch og vi vasker altid med auto program og der er
> ingen lugtgener.

Må jeg spørge hvilken?

Og er der grund til at købe større eller mindre? (Har du haft lyst til at
det var en anden du havde købt dengang mener jeg

Mvh Dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-04 09:37

"Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> wrote in message

> Må jeg spørge hvilken?

SGU69A20 tror jeg nok, det var en ny model på det tidspunkt, med de nye
kurve som kan klappes sammen næsten som en sommerhat.

> Og er der grund til at købe større eller mindre? (Har du haft lyst til at
> det var en anden du havde købt dengang mener jeg

Nej.

Findes de ikke kun i en størrelse (rumfang) ?

--
mvh/rg. Christian
Jeg bruger

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-04 09:42

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
>
> SGU69A20 tror jeg nok, det var en ny model på det tidspunkt, med de nye
> kurve som kan klappes sammen næsten som en sommerhat.

SGU 69A02 SK
http://www.hvidevaredoktoren.dk/shop/default.asp?ProductID=631

--
mvh/rg. Christian
Jeg bruger

Fra : Dennis

Dato : 19-10-04 10:57

> Nej.
>
> Findes de ikke kun i en størrelse (rumfang) ?

Haha.. Ja okay...

Jeg tænkte nu på en model større.. Flere programmer og/eller muligheder
indvendigt...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-04 11:09

> Haha.. Ja okay...
>
> Jeg tænkte nu på en model større.. Flere programmer og/eller muligheder
> indvendigt...

Jeg tror ikke at Bosch / Siemens findes med flere muligheder i kurvene end
den vi købte.
Der er mange programmer, dog bruger vi kun AUTO.

--
mvh/rg. Christian
Jeg bruger

Fra : Dennis

Dato : 19-10-04 08:52

> [...]
> lugtende
> service eller maskine som resultat). Ved ikke om det er et generelt

Okay.. Trist.. Det vil jeg lige lure på..

Tak for det.

Mvh Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 09:54

"Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> skrev i en meddelelse

> Okay.. Trist.. Det vil jeg lige lure på..

Vi har en Bosch opvaskemaskine, godt nok af ældre dato og den virker
upåklageligt.
Der har aldrig været lugtgener og den vasker altid helt rent...
Vi har brugt den i ca. 1½ år.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Dennis

Dato : 19-10-04 08:54

> [...]
> lugtende
> service eller maskine som resultat). Ved ikke om det er et generelt

Jeg kan ikke finde dem? Har du evt. et link?

Mvh Dennis

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-10-04 09:59

> Jeg kan ikke finde dem? Har du evt. et link?
>
> Mvh Dennis

Ved ikke lige hvordan man linker til en news artikel, men søg på google
groops efter "lugt fra procelæn efter opvask". Dette er også overskriften på
indlæget og jeg kan se den endnu i gruppen.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-10-04 10:01

> [...]
> groops efter "lugt fra procelæn efter opvask". Dette er også overskriften

> indlæget og jeg kan se den endnu i gruppen.

Google groups that is

Fra : Dennis

Dato : 19-10-04 10:58

> Google groups that is

Okay.. Takker..

Jeg søgte på Bosch, Siemens og opvaskemaskine.. heheh...

Mvh Dennis

Fra : Jesper Bach

Dato : 19-10-04 10:56

> [...]
> og hale i dem..
>
> Så kort og godt..
> En Siemens opvasker.. Hvilken ville du vælge?

Da du nu har mulighed for billig pris og lav støj, ville jeg vælge efter :

-færrest muligt knapper (Fruen og evt. børne kan også finde ud af at bruge
den)

-35 graders lynprogram (ved ikke om det er alm.)

-Plastholdere kan tages ud/lægges ned for størst muligt rum.

-om den er på lager så den kan leveres med det samme

Go' fornøjelse

Jesper

Fra : Dennis

Dato : 19-10-04 11:27

> [...]
>
> -Plastholdere kan tages ud/lægges ned for størst muligt rum.
>
> -om den er på lager så den kan leveres med det samme

Tak for det
Gode brugbare råd..

Mvh Dennis

Fra : Martin

Dato : 19-10-04 12:29

"Jesper Bach" <jesperb@noxxxxx.gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> -Plastholdere kan tages ud/lægges ned for størst muligt rum.
>
> -om den er på lager så den kan leveres med det samme

....og så naturligvis den helt uundværlige: Der skal være lys i den.

/Martin
-som ærgrer sig lidt over at han sparede lyset væk efter at have set det hos
en kammerat.

Fra : Lars

Dato : 19-10-04 14:39

Hejsa,

"Martin" <nospam@nospam.dk> wrote in message

> ...og så naturligvis den helt uundværlige: Der skal være lys i den.

Det fås desværre vist ikke til Bosch/Siemens

> -som ærgrer sig lidt over at han sparede lyset væk efter at have set det
hos
> en kammerat.

Ville også gerne have haft.. Valgte dog at prioitere vores gode erfaringer
med Siemens/Bosch maskiner højere og købe sådan en igen da den AEG der stod
i vores nye hus brød sammen...

** Lars

Fra : Jesper Bach

Dato : 19-10-04 14:51

> Ville også gerne have haft.. Valgte dog at prioitere vores gode erfaringer
> med Siemens/Bosch maskiner højere og købe sådan en igen da den AEG der
> [...]
Min AEG ligner ellers Siemens/Bosch noget så forfærdeligt. Både kurve og
sæbeskål er ens på dem jeg lige har kigget i. Skålen sidder godt nok
anderledes og skufferne kører ind på tværs, men knapperne er umiskendeligt
Bosch

Jesper

Fra : Lars

Dato : 19-10-04 15:20

Hej Jesper,

"Jesper Bach" <jesperb@noxxxxx.gmail.com> wrote in message

> [...]
> sæbeskål er ens på dem jeg lige har kigget i. Skålen sidder godt nok
> anderledes og skufferne kører ind på tværs, men knapperne er umiskendeligt

Det kan nu godt være de er det samme...

Den var 12 år gammel den der stod der, så har den vel også udtjent sin
værnepligt kan man sige...

** Lars

Fra : Lars

Dato : 19-10-04 14:47

Hej Dennis,

"DeBoss" <Dennis@Flyt_næsehornet_Bitnisse.dk> wrote in message

> Så kort og godt..
> En Siemens opvasker.. Hvilken ville du vælge?

Tænk også på at vælge en der passer til dit køkken/smag.

Jeg syntes dem der har knapperne skjult er klart pænest, vi har lige købt en
Bosch SGU 090T02SK - præcist den fordi.

- Den er i stål så den matcher resten af vores hvidevarer
- 44 dB støvniveau - den er meget lydsvag
- Gode hylder hvor kurvene kan ændres til forskelligt service
- Tekstdisplay der matcher det i vores ovn (okay, oaky - det ER lidt pop)
- Den er fuldautomatisk

Hverken billig - og man kan givetvis købe nogen der vasker lige så godt
noget billigere - men specielt det at den er ekstrem lydsvag er et stort
plus for vores vedkommende (faktisk så overdøver køleskabet den, så om vi
blot har flyttet støjproblemet kan jo diskuteres

Derudover fungerer den så super godt.

Dog ét minus - måske er det bare vores bordplade der er gal, men selv om man
trækker overkurven helt ud kan den lille ekstrahylde i plastic i venstre
side ikke åbnes helt fordi den svinger mod bordet - nu har vi taget den
lille hylde af, de vi alligevel aldrig bruger den....

** Lars

Fra : Dennis

Dato : 20-10-04 07:26

> [...]
> - Gode hylder hvor kurvene kan ændres til forskelligt service
> - Tekstdisplay der matcher det i vores ovn (okay, oaky - det ER lidt pop)

SGU 09T02SK Jeg fandt den...

Tak for din mening.. Der er så absolut lige taget med i vores
overvejelser.. ;)

Mvh Dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-04 07:35

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote in message
> [...]
> side ikke åbnes helt fordi den svinger mod bordet - nu har vi taget den
> lille hylde af, de vi alligevel aldrig bruger den....

Overkurven kan hæves og sænkes, når vores er i top kan vi heller ikke vippe
hylden rundt, men når kurvenr er i nederste position kan den sagtens. Vi
bruger også sjældent det at kurven kan hæves.

--
mvh/rg. Christian
Jeg bruger

Fra : Lars

Dato : 20-10-04 08:07

Hej Christian,

> [...]
> hylden rundt, men når kurvenr er i nederste position kan den sagtens. Vi
> bruger også sjældent det at kurven kan hæves.

Ahh.. Jeps - det er så rigtigt. Vi har som regel nogen ret høje ting
(røredimser fra panden, gryderskeer osv) stående i bestikkurven og så rammer
de på toppen - derfor er den hævet. Måske man bare kunne finde ud af at
stille disse ting anderledes så overdelen kunne sænkes....

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-04 09:48

> [...]
> de på toppen - derfor er den hævet. Måske man bare kunne finde ud af at
> stille disse ting anderledes så overdelen kunne sænkes....

Vi lægger alt vores plastik tingel tangel i den øverste kurv, oftest ned
over en af spidserne så det ikke vælter rundt.

--
mvh/rg. Christian