Kreditkort www
Fra : Tue Hellstern

Dato : 18-10-04 16:55

Hej
Jeg er ved at opbygge en web shop og er i den forbindelse interesseret
i at kunne modtage kredit kort, gerne dankort, men også andre kort.
Jeg har i den forbindelse været i dialog med PBS, men jeg syntes at
det er en dyr løsning. De vil have 20.000 i sikkerhed for dankort og
20.000 i sikkerhed for internationale kredit kort, er det normalt?
I dag faldt jeg så over en annonce i Erhvervsbladet for et firma ved
navn Administrationsselskabet (www.selskabsreg.dk) som skriver at de
kan tilbyde en løsning for kreditkort, dog ikke dankort, for 2.995,-
ex. Moms. Jeg har kikket lidt på deres www side og det ser ud som en
løsning der godt kunne bruges.
Men før jeg kaster mig ud i deres løsning ville jeg godt vide om der
skulle være nogen der har erfaringer med dette firma?

Hilsen
Tue

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 17:02

"Tue Hellstern" <info@f1-support.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er en dyr løsning. De vil have 20.000 i sikkerhed for dankort og
> 20.000 i sikkerhed for internationale kredit kort, er det normalt?

Tja, jeg har da stillet 50K i sikkerhed for dankort alene, og ved at det er
meget normalt at pbs kræver sikkerhed. Nu skal man jo ikke direkte indbetale
pengene til dem, men blot få banken til at garantere at pengene er til
rådighed på en konto.

Det er da billigere at nøjes med 1000 kr om året til pbs, end 3000 til et
eller andet mellemfirma...

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-10-04 17:43

> [...]
> kan tilbyde en løsning for kreditkort, dog ikke dankort, for 2.995,-
> ex. Moms. Jeg har kikket lidt på deres www side og det ser ud som en

Det er kun PBS der kan/må udstede indløsningsaftaler til Dankort, som jo var
et af dine ønsker.
Du kommer aldrig til at kunne modtage Dankort med den betalingsløsning.

Overvej også om du har så meget tillid til virksomheden at du tør overlade
indbetalinger fra dine kunder til dem.

- Der oplyses ikke nogen adresse eller CVR-nummer på deres hjemmeside. De
overholder således ikke de helt elementære love for e-handel.

- De har hemmeligholdt alle oplysninger ved opslag hos DK-hostmaster
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=selskabsreg.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da

- Når man søger på Administrationsselskabet på www.kob.dk får man utrolig
mange hits. Det er ikke let at afgøre hvem det er man handler med.

- Det er et noget spøjst produktmix man finder på www.selskabsreg.dk
Salg af udenlandske selskaber og betalingsløsninger, hmmm

Jeg syntes der er nogen alarmklokker der ringer hos mig. Jeg turde ikke
bruge dem.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-10-04 17:47

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> - De har hemmeligholdt alle oplysninger ved opslag hos DK-hostmaster
> http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=selskabsreg.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da

Og dog. Lidt oplysninger kan man alligevel hente ud af DK-hostmaster
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=selskabsreg.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da

- Domænet er oprettet 2004-08-21, det er ikke engang en måned siden
- Deres side hostes hos discount udbyderen www.b-one.net *LOL*

Fra : Holst

Dato : 18-10-04 18:29

Allan Soerensen wrote:

> [...]
>
> - Domænet er oprettet 2004-08-21, det er ikke engang en måned siden

Næh, det er faktisk over en måned siden, medmindre du lever i en anden
tidsdimension.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-10-04 19:26

Allan Soerensen wrote:

> - Når man søger på Administrationsselskabet på www.kob.dk får man utrolig
> mange hits. Det er ikke let at afgøre hvem det er man handler med.

Prøv at slå tlf. nummer op på www.dgs.dk - så får du lidt mere at gå
efter.

Men kan jo undre sig over, at de er registreret som dansk ApS, når
det nu skulle være så vidunderligt at stifte et engelsk selskab...

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-10-04 09:27

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at slå tlf. nummer op på www.dgs.dk - så får du lidt mere at gå
> efter.

... og nu har vi så en fysisk adresse, som vi kan bruge til at søge videre i
www.cvr.dk for at finde ud af hvem det er man handler med i juridisk
forstand.
CVR kender ikke deres telefonnummer, så man kan ikke finde dem uden at kende
adressen, som de ikke oplyster på deres side...

http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrsoegdetail.asp?cvrnr=26996600

Det er noget af et detektiv-arbejde. Hvorfor har man så mangelfulde
oplysninger på siden? Hvorfor er oplysningerne hemmelige på DK-hostmaster?

Mit budskab er stadig det samme; Jeg ville kraftigt overveje om jeg tør
betro mine kundeindbetalinger til dem.