Hvordan slipper jeg af med lindetræets fod~
Fra : Monraad

Dato : 17-10-04 21:15

Vi har det dejligste lindetræ i vores have.
Desværre har det en "fodpose" (kender ikke det rigtige navn), der ikke lige
er til at slippe af med.
Se billedet under dk.binaer (samme emne)
Vi har flere gange forsøgt at klippe grenene af, men de kommer troligt igen
i løbet af kort tid.

Er der en havekyndig, der kan give os et par gode råd med på vejen.

Med venlig hilsen

Monraad.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-10-04 19:46

Monraad wrote:
> Vi har det dejligste lindetræ i vores have.
> Desværre har det en "fodpose" (kender ikke det rigtige navn), der
> ikke lige er til at slippe af med.
> Se billedet under dk.binaer (samme emne)

Glemte du at sende det billede? ;)

> Vi har flere gange forsøgt at klippe grenene af, men de kommer
> troligt igen i løbet af kort tid.

Lindetræets mange uønskede sidegrene skal ikke skæres af. De skal trækkes af
i en nedadgående bevægelse. Ellers bliver de ved med at komme igen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Monraad

Dato : 19-10-04 16:42

> Glemte du at sende det billede? ;)

Nøh... billedet ligger såmænd under mit tilsvarende indlæg i dk.binaer

> Lindetræets mange uønskede sidegrene skal ikke skæres af. De skal trækkes
af
> i en nedadgående bevægelse. Ellers bliver de ved med at komme igen.

Så er jeg på spanden.
De grene jeg gerne vil af med, vokser alle ved træets fod. Tror ikke lige,
at jeg kan trække dem nedaf, men jeg vil da prøve.
Der er en hel lille skov af grene, som nærmest danner en grenkugle for foden
af træet.
Forslag modtages stadig meget gerne

Mvh.

Monraad

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-10-04 16:42

"Monraad" <nospam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Der er en hel lille skov af grene, som nærmest danner en grenkugle for
> foden
> af træet.
> Forslag modtages stadig meget gerne

Når træet har sendt vanris ud i årevis, er det håbløst at fjerne det helt.
Der er ikke andet at gøre end at holde dem nede.
Jeg ville bruge hækklipperen og/eller en rosensaks et par gange eller fire i
løbet af sommeren.

Hilsen Inger