Gryder...
Fra : S@ndman

Dato : 17-10-04 20:50

Hejsa,

Vi skal til at sætte induktionsplade op, og vil i den
forbindelse høre hvilke gryder der er bedst og som
i vil anbefale...

Jimmy

P.S. Hvis dette ikke er rette NG, så henvis den
--------------

Fra : Margrete Johansen

Dato : 18-10-04 06:11

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Vi skal til at sætte induktionsplade op

Hvorfor induktion?

Margrete

Fra : S@ndman

Dato : 18-10-04 06:26

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> wrote in message

> "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message

> Hvorfor induktion?

Fordi det varmer hurtigt, kogezonen er kold når du tager gryden af osv.

Jimmy

Fra : Else Holm

Dato : 18-10-04 09:53

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i vil anbefale...
>
> Jimmy
>
> P.S. Hvis dette ikke er rette NG, så henvis den

Vi har induktion og er meget glade for det - vi har for år tilbage
haft gas - og induktion virker lige så godt og lige så hurtigt, når
man regulerer på varmen.

Gryder og pander: Du kan konstatere, om de virker på induktion ved at
sætte en magnet under bunden. Hvis magneten bliver hængende, virker
det også på et induktionskomfur. Prøv at google på "induktion
gryder" - der kan du læse mere.

---
Else

Fra : S@ndman

Dato : 18-10-04 10:19

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sætte en magnet under bunden. Hvis magneten bliver hængende, virker
> det også på et induktionskomfur. Prøv at google på "induktion

Kender godt tricket med magneten, ønsker bare lidt råd til hvilket mærke
jeg skal gå efter osv...

Jimmy

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-10-04 19:38

> Kender godt tricket med magneten, ønsker bare lidt råd til hvilket mærke
> jeg skal gå efter osv...

HVIS kogegrejet består magnettesten, er de OK. (Og dyre!)

Hvad du derudover skal stille af krav og vælge af mærke kan andre dårligt
råde dig om, for så handler det primært om madvaner, smag, stil - og
økonomi!

Vil du have teflonbelagte, der ikke kan tåle metal-grej? Eller skal det være
uden slip-let/teflon, så du kan bruge både metal, plastic og træ?
Teflon-belagt vil være et godt valg, hvis du hører til dem, der gerne vil
stege i så lidt fedtstof og hvis du sædvanligvis har problemer med, at maden
brænder på for dig. (Scan Pans dur mig bekendt ikke til induktion)

Og ellers.... jamen så vælge dem, du har råd til og synes om.

Jeg har lidt af hver af de dyre mærker til mit induktionskomfur (Eva Trio,
Hackman, Le Creuset) og har ikke bemærket nogen kvalitetsforskel på de
nævnte mærker.

Mvh. Lisbeth