opstart, skat og fradrag
Fra : Flemming

Dato : 17-10-04 17:00

Hej NG,

Påtænker opstart som selvstændig freelancer.

spørgsmål 1:
Hvordan er det med mine skattefradrag;
Er det ikke sådan, at min hustru kan få mine fradrag over på hendes
skattekort, så hun får mere udbetalt i opstartsperioden, hvor jeg forventer
at have meget ringe eller ingen indtægt ?

spørgsmål 2:
Jeg ved ikke, hvad min indtægt bliver. Behøver man at få indbetalingskort
fra kommunen til betaling af skatten?
Kan man ikke bare lade være med at betale skat, og så i stedet for
rapportere indtægt, fradrag, m.m. på den udvidede selvangivelse, hvorefter
man betaler skatten, når selvangivelsen er kørt ??

Håber på nogle svar og erfaringer

Mvh
Flemming

Fra : Mercuria

Dato : 18-10-04 17:30

"Flemming" <ingenemail@ingenemail.dk> wrote in message
> [...]
> rapportere indtægt, fradrag, m.m. på den udvidede selvangivelse, hvorefter
> man betaler skatten, når selvangivelsen er kørt ??

Først skal du selv tage de fradrag, dine egne forhold giver.
Hvis der til sidst bliver et underskud overføres det automatisk til din
ægtefælle.
Du kan som du selv skriver vente med B-skat til den opgøres.
Ofte vil Skattevæsenet dog på eget initiativ fremsende dig et
Forskudssskema, til undgåelse af restskat hos dig.

Good Luck!

--
Mercuria Administrative Services
Østergade 1

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 18:34

> [...]
> Ofte vil Skattevæsenet dog på eget initiativ fremsende dig et
> Forskudssskema, til undgåelse af restskat hos dig.

Jeg vil lige supplere med, at kan være en god ide under alle omstændigheder
at indbetale B-skat, da der pålægges væsentlige renter af restskat

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 18-10-04 19:38

Den Mon, 18 Oct 2004 skrev Michael Sørensen:

> Jeg vil lige supplere med, at kan være en god ide under alle
> omstændigheder at indbetale B-skat, da der pålægges væsentlige
> renter af restskat

Man kan undgå renterne ved at opgøre og indbetale inden de gældende
tidsfrister. Så slipper man stadig for at betale aconto b-skat af
penge man (måske) ikke har tjent.

mvh
Jeppe

Fra : Flemming

Dato : 19-10-04 06:19

Hej NG

Tak for svar indtil videre, som dog virker til at være lidt i øst og vest
mht betalingerne...?

Vil I ikke uddybe svar på spørgsmål 1 lidt mere, og kan I henvise til noget
link eller dokument omkring det med betalinger af skat, og det med renter på
restskat ? det har jeg nemlig aldrig hørt om.

HVORDAN I ALVERDEN KAN DET VÆRE AT T&S IKKE OPLYSER OM DISSE FORHOLD TIL
OPSTARTERE, DER JO IKKE HAR NOGEN ELLER MEGEN INDTÆGT ???

mvh Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 07:09

> [...]

> HVORDAN I ALVERDEN KAN DET VÆRE AT T&S IKKE OPLYSER OM DISSE FORHOLD TIL
> OPSTARTERE, DER JO IKKE HAR NOGEN ELLER MEGEN INDTÆGT ???

Hej Flemming

Har du prøvet at ringe til din lokale skatteafdeling ?

Det gjorde jeg da jeg startede min virksomhed, der fik jeg svar på alle de
spørgsmål jeg havde.

Hint : Skriv dine spørgsmål op, så du har dem klar og er sikker på at få
alle med.

mvh

Karsten Madsen

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 19-10-04 21:08

Den Tue, 19 Oct 2004 skrev Flemming:

> Hej NG
>
> Tak for svar indtil videre, som dog virker til at være lidt i øst
> og vest mht betalingerne...?

Man får svar som man spørger

> Vil I ikke uddybe svar på spørgsmål 1 lidt mere, og kan I henvise
> til noget link eller dokument omkring det med betalinger af skat,
> og det med renter på restskat ? det har jeg nemlig aldrig hørt om.

Har du prøvet selv? En søgning på www.toldskat.dk efter restskat giver
ret hurtigt

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=94493&vID=200487&i=2#i94493

mvh